آقای رئیس جمهور؛ این چند مورد را فراموش کردید!

کد خبر: 272663

از سوی دیگر رئیس جمهور در شرایطی از عدم ورود تخریب، توهین و سیاه نمایی به ادبیات سیاسی کشور صحبت کرد که در طول سال های اخیر رسانه های دولتی هر نوع تخریب، توهین و سیاه نمایی را در مقابله با مخالفان اقدامات دولت به کار گرفتند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکردند.

آقای رئیس جمهور؛ این چند مورد را فراموش کردید!
سرویس سیاسی «فردا»- محمود احمدی نژاد در جدیدترین نطق های خود در همایش تجلیل از هشت سال تلاش جهادی دولت در سالن همایش های صدا و سیما اظهاراتی را بر زبان آورد که شاید بسیاری از این مطالب جای نقد و بررسی داشته باشد. این روزها تعداد مخالفین دولت احمدی نژاد بر تعداد موافقین افزون گشته و برخلاف روزهای بعد از انتخابات سال های 84 و 88، امروز اکثر منتقدین به نقد اقدامات دولت در طول 8 سال گذشته می پردازند. اقداماتی که بعضا به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر زندگی مردم تاثیر گذار بود. اما رئیس دولت های نهم و دهم در این باره نظراتی متفاوت دارد. احمدی نژاد باز هم همچون گذشته نقد منتقدین را قبول نداشته و فقط بر طبل توخالی اقدامات خود می کوبد. وی حالا در آخرین روزهای عمر دولت دهم فرصت را مغتنم شمرده و از هر تریبونی برای پاسخگویی به منتقدین استفاده می کند. وی در آخرین گفتگوی زنده تلویزیونی خود نیز مطالبی را مطرح کرد که بلافاصله پس از اتمام صحبت‌هایش، ليستی از اشتباه‌های آماری و گفتاری اقتصادی او در سايت‌ها و رسانه‌های اينترنتی منتشر شد. صبح دیروز و در سری جدیدی از اظهارنظرهای عجیب و غریب محمود احمدی نژاد، بار دیگر شاهد مطرح شدن مطالبی بودیم که گویا به دلیل فراموش کردن گذشته و ذوق زدگی ناشی از برپایی جشن تقدیر و تشکر از تلاش های دولت، برخی از آنها را از یاد برده بود. یک- " بیت المال امانت مردم است. یکی از زشت ترین اقدامات دست اندازی به بیت المال است و باید خیلی مراقب باشیم که در دام یک چرخه گمراه کننده نیفتیم." اصلا جای تعجب ندارد که این اظهارات از زبان رئیس جمهور بیرون آمده باشد چراکه وی بارها و بارها از دولت خود به عنوان پاک ترین دولت تاریخ یاد کرده و کارشناسان و منتقدان نیز بارها و بارها اقدامات دولت ایشان و اطرافیان آقای رئیس جمهور را متذکر بوده اند اما گوش شنوایی برای آنها وجود نداشته است.
احمدی نژاد در شرایطی مدعی امانت داری از بیت المال است که فریاد صدها نفر از کارشناسان و نمایندگان مجلس در زمینه برگزاری همایش های انتخاباتی در طول 3 ماه پایانی سال 91 و 3 ماه ابتدایی سال 92 به گوش هیچ یک از دولتی ها و اطرافیان رئیس جمهور درز نکرد و فقط هزینه های میلیاردی بود که صرف برگزاری این همایش ها می شد. از ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی که بگذریم، کافی است به همین جشن دست اندرکاران سفرهای نوروزی که بعد از ایام نوروز با ریخت و پاش های فراوان در استادیوم آزادی برگزار شد، اشاره کنیم. جشنی بی حاصل که خیلی بهتر و با هزینه های بسیار کمتری به راحتی می شد برگزار کرد. اما این رئیس جمهور و اطرافیان ایشان بودند که بر برگزاری این مراسم به آن شکل و شمایل تاکید داشتند. دوم- " نباید اقدامات برجسته رقیب را نفی و اقدامات خلاف خود را توجیه کنیم. نباید تهمت و افترا و کتمان و تحریف و قضاوت های ناعادلانه وارد ادبیات سیاسی ما شود. همه باید مراقبت کنیم ."
در زمینه اقدامات تخریبی احمدی نژاد همین بس که به ماجرای یکشنبه تاریخی مجلس در بهمن ماه سال گذشته اشاره کنیم. جایی که محمود احمدی نژاد در عین بی اخلاقی فیلمی را به نمایش گذاشت که به هیچ یک از اعضای حاضر در آن جلسه مجلس مربوط نبود. در پایان هم کار به جایی رسید که نمایندگان مجلس وزیر کار را با رایی بالا استیضاح کردند. آرای عدم اعتمادی که به اعتقاد بسیاری از نمایندگان مجلس نه به وزیر کار بلکه به احمدی نژاد داده شد. از سوی دیگر رئیس جمهور در شرایطی از عدم ورود تخریب، توهین و سیاه نمایی به ادبیات سیاسی کشور صحبت کرد که در طول سال های اخیر رسانه های دولتی هر نوع تخریب، توهین و سیاه نمایی را در مقابله با مخالفان اقدامات دولت به کار گرفتند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکردند. سوم- "برای تحلیل حرکت دولت در این هشت سال باید به اصل انقلاب برگردیم. این دولت منهای انقلاب بی معناست." وقتی چنین جمله ای از سوی رئیس جمهور به گوش می رسد ناخودآگاه ذهن انسان به سمت حلقه انحرافی اطراف وی معطوف می شود که در طول دوران دولت دهم رویکردهای انحرافی را بدون توجه به مبانی اصیل انقلاب اسلامی مطرح کردند. نمونه بارز آن نیز مطرح کردن مکتب ایرانی با شعار زنده باد بهار بود که در طول ماه های منتهی به انتخابات بارها و بارها آن را از سوی رئیس جمهور و اطرافیانش شنیدیم. مسئله بعدی درباره ادعای احمدی نژاد مبنی بر حرکت دولت بر اساس معیار انقلاب این است که این دولت در طول سال های اخیر بارها و بارها بر مبانی غیر قانونی خود پافشاری کرد و چندین بار نیز با مجلس به عنوان نهاد قانون گذار و نمایندگان ملت دچار چالش و درگیری شد. حتی در برهه ای کار به جایی رسید که دولت بر خلاف آنچه مجلس وضع می کرد حرکت کرد. در کنار این بحث، اختلاف با قوه قضائیه و رئیس این قوه نیز از جمله تنش هایی بود که در راستای عملکردهای غیرقانونی دولت و رئیس آن در طول سال های اخیر مشاهده شد. به غیر از این مباحث، مسائل متعدد دیگری در سخنرانی صبح دیروز محمود احمدی نژاد وجود داشت که در گذشته نیز بارها به آن ها اشاره شده است. از مطرح کردن بحث آزادی در جامعه گرفته تا پرواز کردن اندیشه ها. همه اتفاقاتی بوده که در طول دوران 8 ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد دچار مشکلات اساسی شد و گویا رئیس دولت های نهم و دهم در ارائه گزارش های خود، این دوره ها و این اتفاقات را به دست فراموشی سپرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد