تقدير اصولگرایان از انصراف حدادعادل به نفع ائتلاف

کد خبر: 267850

ضمن تشکر از مواضع انقلابی و ارزشی جناب آقای دکتر حدادعادل در مناظره‌ها و همچنین تشکر از پایبندی ایشان به پیمان ائتلاف، انتظار هم همین بود که شخصیت‌های تشکیل دهنده ائتلاف به پیمان و میثاق خویش که آن را اعتقادی می‌دانستند، وفادار بمانند و خوشبختانه جناب دکتر حدادعادل وفاداری خود را به میثاق ائتلاف نشان دادند که از ایشان سپاسگزاری می‌شود.

تقدير اصولگرایان از انصراف حدادعادل به نفع ائتلاف

سرویس سیاسی «فردا»: ظهر روز دوشنبه 20 خرداد 92 درحاليكه چهار روز به انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري كشورمان باقي‌مانده بود، غلامعلي حداد عادل يكي از هشت نامزد انتخابات و عضو ائتلاف سه‌گانه از شركت در انتخابات انصراف داد و اعلام كرد به ائتلاف سه نفره‌شان پايبند است. ‌

ائتلاف سه‌گانه كه از ماه‌ها قبل مورد توجه همگان قرار گرفته بود، تعهدي بود بين غلامعلي حداد عادل، علي‌اكبر ولايتي و محمدباقر قاليباف كه بر اساس آن قرار شد، هر كدام از اين سه نفر كه مقبوليت بيشتري از سوي مردم داشتند، به عنوان نامزد ائتلاف معرفي شود و دو نفر ديگر او را ياري كنند.

با ثبت‌نام هر سه عضو ائتلاف سه‌گانه در انتخابات رياست‌جمهوري و پس از آن تأييد صلاحيت هر سه نفر و فعاليت‌هاي انتخاباتي آن‌ها، بسياري از كارشناسان و حتي مردم اميدشان را از پايبندي مؤتلفان به پيماني كه با هم بستند از دست داده بودند. اما با انصراف حداد عادل به نفع ائتلاف، روزنه روشني در پايبندي به اين تعهد ايجاد شد.

تأکید نمایندگان بر وحدت اصولگرایان

در پي اين اقدام که با موج حمایت چهره‌ها و فعالان اصولگرا همراه بود، نمایندگان مجلس نیز در گفتگو با فردا این اقدام حدادعادل دستاورد ائتلاف سه‌گانه و نشانه وفای به عهد وی دانستند.

بائوج لاهوتي معتقد است اگر بحث ائتلاف از اول مطرح نمي‌شد، كسي انتظار تبعيت و تمكين به آن را نداشت، ولي امروز مردم به اين موضوع، بسيار اهميت مي‌دهند. وقتي مي‌بينند سه شخصيت برجسته كشور از اول گفته‌اند خروجي ما يك نفر است، اگر خروجي‌شان دو نفر شود نگران مي‌شود و در آينده اعتمادشان را نسبت به اين افراد و اين حركات، از دست مي‌دهند.

مهرداد بائوج لاهوتي، عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در ائتلاف سه‌گانه، سه شرط مشروعيت، كارآمدي و مقبوليت، مورد توافق بود، گفت: «مشروعيت اعضاي ائتلاف را شوراي نگهبان تأييد كرد، كارآمدي هم چون شاخص مشخصي نداشت، شامل هر سه نفر مي‌شد. البته نظر ما اين است كه آقاي قاليباف داراي كارآمدي بالاتري است. اما نكته آخر، مقبوليت بود كه قرار شد براساس نظرسنجي‌هايي كه توسط ارگان‌هاي بي‌طرفي چون سپاه، صدا و سيما، ناجا، بسيج و وزارت اطلاعات، صورت مي‌گيرد دونفر ديگر به آن تمكين كنند. طبق اين نظرسنجي‌ها، هميشه آقاي قاليباف در صدر بودند و دو نفر ديگر براساس تعهدي كه صورت گرفته بود، بايد به مقبوليت آقاي قاليباف تمكين مي‌كردند. حركت آقاي حداد عادل در راستاي پايبندي به تعهد ايشان در ائتلاف بود.»

او همچنين افزود: «ما اميدواريم تا فرصت باقي‌ است، آقاي ولايتي هم به اين تعهد و شرط خودشان احترام بگذارند. چون در هر صورت اين عزيزان در آينده هر رسالتي كه در جامعه به عهده بگيرند، به اعتماد مردم نياز دارند. در حاليكه وقتي در همين شروع بين خودشان و به حرف‌هاي خودشان احترام نگذارند، جامعه هم ممكن است در آينده به آن‌ها اعتماد نكند.»

محمد دامادي، نماينده ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي، نيز از ديگر افرادي است كه نسبت به انصراف حداد عادل نظر مثبتي دارد. او با تأكيد بر اينكه مصلحت مردم بر مصلحت شخصي ارجحيت دارد، گفت: «پيش‌بيني‌ها اين بود كه بر اساس نظرسنجي‌ها و شاخصه‌هايي كه در نظر گرفته شده بود، مصلحت تيمي بر مصلحت شخصي ترجيح پيدا كند و آقاي حدادعادل هم محبت كردند و مصلحت مردم و تيم ائتلاف‌شان را بر مصلحت شخصي خود ارجح دانستند. ايشان با اقدامي سازنده، تصميم گرفتند براي دست‌يابي به رشد سياسي و صلاح مردم، از اين ميدان كناره‌گيري كنند و به ائتلاف و ميثاقي كه با دوستان خود بسته بودند، وفادار بمانند.»

دامادي با ابراز اميدواري نسبت به ادامه اين حركت، افزود: «ما منتظر اتفاق بعدي هستيم و اميدواريم نفر بعدي هم به نفع ائتلاف انصراف دهد؛ اگر اين اتفاق بيفتد، فضاي جديد ايجاد مي‌شود و مردم به حركتي با عنوان ائتلاف، اعتماد خواهند كرد و در آينده هم اگر ائتلافي صورت بگيرد، مردم به آن خوشبين خواهند بود. اما اگر قرار باشد مصلحت شخصي را بر مصلحت تيمي ترجيح ندهند و اين ائتلاف به سرانجام نرسد، مردم اعتماد خود را به چنين اقدامات سياسي از دست مي‌دهند و در مواجهه با ائتلاف‌هاي آينده هم خواهند گفت اين هم مثل ائتلاف سه‌گانه به نتيجه نخواهد رسيد. ما اميدواريم اين حركت ادامه پيدا كند و ائتلاف به قوام برسد.»

تقدیر اعضای ستاد قالیباف از اقدام حدادعادل

حسین مظفر، رئيس سابق شوراي ائتلاف سه‌گانه و رئیس كنوني ستاد انتخاباتي محمدباقر قالیباف، با صدور بيانيه‌اي از انصراف حداد عادل به نفع ائتلاف تقدير و تشكر كرد.

در بخش‌هايي از اين بيانيه چنين آمده است: «ضمن تشکر از مواضع انقلابی و ارزشی جناب آقای دکتر حدادعادل در مناظره‌ها و همچنین تشکر از پایبندی ایشان به پیمان ائتلاف، انتظار هم همین بود که شخصیت‌های تشکیل دهنده ائتلاف به پیمان و میثاق خویش که آن را اعتقادی می‌دانستند، وفادار بمانند و خوشبختانه جناب دکتر حدادعادل وفاداری خود را به میثاق ائتلاف نشان دادند که از ایشان سپاسگزاری می‌شود.»

مظفر، در پايان اين بيانيه آورده است: «با توجه به اینکه یکی از نامزدهای ائتلاف براساس نظرسنجی‌های مکرر و حتی روزانه توسط مراکز معتبر کشور نه تنها درمیان اعضای ائتلاف از مقبولیت بالاتری برخوردار است، بلکه در کل نامزدهای هشتگانه پیشتازی قابل توجهی دارد، تعهد اخلاقی و میثاق اعتقادی آقایان ایجاب می‌کند تا دیر نشده به تعهد و میثاق خود جامه عمل بپوشند و با عبور از منافع فردی و در راستای مصالح ملی و کشور و اصولگرایان، در انسجام اصولگرایان و ایجاد امید و نشاط در آنان برای پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی اقدام خداپسندانه نمایند.»

پرويز اسماعيلي، سخنگوي ستاد انتخاباتي محمدباقر قاليباف هم ضمن تشكر از اين اقدام حداد عادل، گفت: «ترجیح ارزش‌های انقلاب و موفقیت جریان اصولگرایی بر منافع شخصی، درسی از این معلم فرهنگ و اخلاق برای همه فعالان اصولگرا است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها