بهتر از حسین کمالی برای اداره کشور نداریم/ اصلاح طلبان از ما حمایت کنند

کد خبر: 249112

ما تاکيد داريم که ايشان حتما به انتخابات ورود کنند اما درحال‌حاضر به‌‌‌‌ همان اندازه که خانه کارگر اصرار به ورود ايشان دارد، آقاي کمالي در حال مقاومت کردن است. البته خانه کارگري‌ها اميد زيادي دارند تا بتوانند او را راضي به حضور در انتخابات کنند تا بتوانيم دولتي را روي کار بياوريم که به معناي واقعي کلمه به فکر مردم باشد.

بهتر از حسین کمالی برای اداره کشور نداریم/ اصلاح طلبان از ما حمایت کنند

سرویس سیاسی«فردا»: خانه کارگر يکي از تشکل ‌ هايي است که در انتخابات مجلس هميشه حضوري فعال دارد و به گفته محجوب، دبير کل اين تشکل، آن ‌ ها تصميم دارند تا ورودي جدي به انتخابات مهم رياست ‌ جمهوري داشته باشند، انتخاباتي که قرار است متولي اول اجرايي کشور را براي چهار سال مشخص کند و حالا خانه کارگري ‌ ها که خود را نماينده قشر کارگر جامعه مي ‌ دانند، به فکر اين افتاده ‌ اند تا دولتمردي را تجربه کنند. آنچه می خوانید گفتگوی علیرضا محجوب با «همشهری ماه » است.

خانه کارگر چه برنامه ‌ اي براي انتخابات دارد، آيا همچنان اصرار به حضوري مستقل داريد يا اين ‌ که ... ؟

خانه کارگر در همه انتخابات مورد توجه مردم قرار مي ‌ گيرد و بر همين اساس است که دنبال اين هستيم تا حضوري جدي در انتخابات رياست ‌ جمهوري يازدهم داشته باشيم. به ‌ همين منظور ستاد تشکيل داده ‌ ايم و از حالا به ‌ طور جدي دنبال اين هستيم تا بتوانيم کانديداي ‌ مان را به پاستور برسانيم. خانه کارگر در لايه ‌ هاي مختلف جامعه راي دارد و به همين دليل از حالا دنبال حضوري جدي و پر اميد در انتخابات يازدهمين دوره دولت هستيم و اميد زيادي به موفق شدن داريم.

در شرايط فعلي احتمال کانديداتوري حسين کمالي چقدر است؟

ما تاکيد داريم که ايشان حتما به انتخابات ورود کنند اما درحال ‌ حاضر به ‌‌‌‌ همان اندازه که خانه کارگر اصرار به ورود ايشان دارد، آقاي کمالي در حال مقاومت کردن است. البته خانه کارگري ‌ ها اميد زيادي دارند تا بتوانند او را راضي به حضور در انتخابات کنند تا بتوانيم دولتي را روي کار بياوريم که به معناي واقعي کلمه به فکر مردم باشد.

پس خانه کارگر تصميم به استقلال انتخاباتي دارد؟

بله، خانه کارگر تشکيلاتي قوي است و به همين دليل اين پتانسيل را در خود مي ‌ بيند که به ‌ طور مستقل وارد انتخابات شود. به همين دليل بر تصميم ‌ مان استوار هستيم و اگر اتفاق غيرمنتظره ‌ اي رخ ندهد، ما يازدهمين دوره انتخابات را به طور مستقل تجربه خواهيم کرد.

چه ميزان از آراي کل را در حساب خانه کارگر مي ‌ بينيد؟

اين ‌ که چقدر راي داشته باشيم، چيزي نيست که بتوان پيش ‌ بيني ‌ اش کرد اما اين را مي ‌ توان گفت که اگر کانديداهاي متعدد از سليقه ‌ هاي مختلف وارد انتخابات شوند، نماينده ما هم مي ‌ تواند براي حضور در پاستور شانسي براي خود قائل شود. اگر بتوانيم خوب کار کنيم و قشر کارگر را براي حضور در پاي صندوق ‌ هاي راي آماده کنيم، مي ‌ توانيم شانس بالايي براي موفقيت داشته باشيم و در مرداد ماه سال ۹۲ نماينده خانه کارگر را ساکن پاستور کنيم.

حضور مستقل ‌ تان، راي ‌ هاي اصلاح ‌ طلبي را چند پاره نمي ‌ کند، بالاخره شما در جامعه مجموعه ‌ اي وابسته به اصلاحات شناخته مي ‌ شويد؟

خانه کارگر اولين تشکيلاتي بود که کانديداي خود را مطرح کرد و به همين ‌ دلیل بايد گفت اگر گروه ‌ هاي اصلاح ‌ طلبي دنبال حضور در انتخابات باشند، مي ‌ توانند از کانديداتوري کانديداي ما حمايت کنند تا بتوانيم در انتخابات با شکست ‌ دادن اصولگرايان، دولتي کارآمد را تشکيل بدهيم، اين سوال وجود دارد که واقعا براي اداره کشور چه کسي مي ‌ تواند بهتر از حسين کمالي باشد که بخواهند دنبال چهره ‌ هاي ديگر بروند و براي حضورشان در انتخابات رايزني کنند.

احتمال رايزني انتخاباتي خانه کارگر با ساير گروه ‌ هاي اصلاح طبلي احتمالي محتمل است يا ...

زماني مي ‌ توان به اين سوال شما پاسخ داد که تکليف آمدن يا نيامدن حسين کمالي مشخص شود تا ببینيم تکليف چيست و بايد چه کنيم.

احتمال کانديداتوري شما چقدر است؟

من؟! من مرد مجلسم.

با يک سوال بحث خانه کارگر را تمام مي ‌ کنيم، چقدر اميد داريد که در ۲۵ خرداد نماينده شما به عنوان منتخب مردم معرفي شود؟

درصد نمي ‌ گويم اما اميدوارم.

شرايط اصلاحات را چطور مي ‌ بينيد، مي ‌ توانند حضوري جدي را تجربه کنند؟

اين جريان سياسي که اتفاقا در لايه ‌ هاي مختلف راي هم دارد، حاشيه ‌ نشين شده است و به همين دليل شرايط دشواري را پيش روي خود مي ‌ بينند و براي اين ‌ که بتوانند در انتخابات رياست ‌ جمهوري رقابتي جدي با رقباي اصولگراي خود داشته باشند، محدوديت ‌ هاي متعددي را پيش روي خود مي ‌ بينند. بااين ‌ حال مطلوب اين است که آن ‌ ها تحت هر شرايطي خود را آماده ورود به انتخابات کنند تا بار ديگر شانس خود را براي بازگشت به عرصه اجرايي کشور امتحان کنند.

مي توانند يا بهتر است اين ‌ طور سوال شود که شرايط برايشان مهيا مي ‌ شود؟

اين ‌ که آن ‌ ها بتوانند از ابزارهاي لازم براي انتخابات برخوردار باشند، مهمي است که حتما بايد عملي شود تا کشورمان انتخاباتي با حضور همه سليقه ‌ هاي سياسي را تجربه کند، چرا که تک ‌ صدايي در انتخابات نشانه خوبي نيست و باعث مي ‌ شود تا آزادي سياسي زير سوال برود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد