سکوت در خصوص یک پرسش کلیدی/ دفاع تمام قد محصولی از احمدی نژاد

کد خبر: 247812

در این سخنان، محصولی به پرسشی کلیدی درباره سوابق و پیشینه خود که در رسانه ها مطرح شده است پاسخی نداده است . پرسش کلیدی درباره سوابق ایشان این است.این پرسش از کسی که در همایشی تحت نام «34سال پایداری دربرابر فتنه و انحراف» سخنرانی می کند و به اصولگرایان درس اصولگرایی می دهد، پرسشی حاشیه ای و صرفا سیاسی نیست بلکه...

سکوت در خصوص یک پرسش کلیدی/ دفاع تمام قد محصولی از احمدی نژاد

سرویس سیاسی«فردا»: صادق محصولی عضو ارشد کابینه نهم و وزیر سابق دولت دهم در سخنانی در یک جمع دانشجویی با دفاعی تمام قد از احمدی نژاد گفت : آقای احمدی نژاد زمانی که در شهرداری بود، برای هزینه یک ریال از بیت المال حساسیت نشان می داد و حتی در دولت نهم بسیار مراقب بود،الان اینگونه شده».این سخنان در شرایطی بیان می شود که دیروز عضو شورای شهر تهران از ارسال پرونده تخلف مالی در دوران شهرداری احمدی نژاد به سازمان بازرسی کل کشور خبر داده بود . ایراد این سخنان می تواند به پروژه انتخاباتی گروه متبوع وی که رونمایی و عرضه احمدی نژادی دیگر است مرتبط باشد.

وی هم چنین در باره حواشی پیرامون انتصاب مرتضوی مدعی شده که گروه پایداری قبلا نسبت به انتصاب وی هشدار داده است . وی با دفاع از پیشینه مرتضوی با نقد ملایمی نسبت به وی گفت: آن روزی که آقای مرتضوی به این پست منصوب شد ما بیانیه دادیم وگفتیم ما انتصاب ایشان در این پست را به صلاح نظام نمی دانیم...اینکه آقای مرتضوی در فتنه مواضع محکمی داشت، سرجای خودش محفوظ است.یعنی ما وقتی یکی را رد می کنیم نمی توانیم خوبی هایش را منکر شویم. بنده وزیر کشور بودم و صادقانه به شما عرض می کنم که ایشان محکم ایستاده بود ولی این دلیل نمی شود که مواضع و اقدامات فعلی اش را بشوید.» این سخنان در حالی بیان می شود که در جریان حواشی مربوط به انتصاب مرتضوی اعضای گروه متبوع وی دفاعیات جانانه ای را از وی به عمل می آورند و در روز استیضاح جنجالی نیز روح الله حسینیان با دفاع مطلق از مرتضوی وی را به سوریه تشبیه کرده بود و اظهار داشت که وی به خاطر مقابله با فتنه تاوان می دهد!

از سوی دیگر در این سخنان، محصولی به پرسشی کلیدی درباره سوابق و پیشینه خود که در رسانه ها مطرح شده است پاسخی نداده است . پرسش کلیدی درباره سوابق ایشان این است که وی به مردم اعلام كند كه در قبل از انقلاب ،زمان پيروزي انقلاب، و حوادث و فتنه هاي متعدد تا قبل از سال ٨٤ و تلاش براي روي كار آوردن آقاي احمدي نژاد، كجا بوده اند و چه خدماتی به نظام و سوابق انقلابی ای دارند؟

این پرسش از کسی که در همایشی تحت نام «34سال پایداری دربرابر فتنه و انحراف» سخنرانی می کند و به اصولگرایان درس اصولگرایی می دهد، پرسشی حاشیه ای و صرفا سیاسی نیست بلکه به طور مشخص به امور عقیدتی و ربط منطقی میان «نظر» و «عمل» مرتبط است.

گفتنی است وی در مجلس هفتم به خاطر شبهه هایی که در خصوص سوابق مالی اش مطرح بود از سوی نمایندگان حائز شایستگی برای تصدی وزارت نفت ارزیابی نشد . در آن زمان عماد افروغ نماینده وقت تهران ، در خصوص وی گفته بود: چگونه فردي با ثروت بادآورده و ناشي از تعاملات و ارتباطات خاص زمان مسووليت خود مي‌تواند وزيري مناسب با كابينه‌ي عدالت‌خواه باشد . او چگونه مي‌تواند تحقق‌بخش شعارهاي رييس محترم جمهور مبني بر پر كردن شكاف‌هاي طبقاتي و مبارزه با مفاسد اقتصادي باشد؟ امروز ثروت داشتن مسوولان يك جنبه‌ي منفي است و اگر يكي از مسوولان داراي ثروت و مال و منال باشد از نظر مردم و مسوولان اين امري منفي خواهد بود و فرمايشات رهبری با اهميت بخش خصوصي، ضرورت سرمايه‌گذاري و امنيت‌بخشي هيچ منافاتي ندارد. اتفاقا يكي از راه‌هاي ايجاد امنيت سرمايه‌گذاري مبارزه با رانت‌جويي و رابطه‌ي قدرت و ثروت است . ..با توجه به تمركزگرايي، اقتصاد نفتي و عدم شكل‌گيري طبقات مولد در كشور تصور كنيد وزيري كه از راه بورس بازي و بساز و بفروشي به ثروت‌هاي كلان رسيده است با اين وزارتخانه‌ي ثروتمند چه خواهد كرد؟ »

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد