احمدی نژاد: مدیریت فعلی بر جهان پدر ملت ها را درآورده

کد خبر: 218867
مهر: رئیس جمهور در اعتراض به روند اداره جهان گفت: مدیریت فعلی بر جهان پدر ملت ها را درآورده است و همه ناراحت هستند، همه درگیری ها و دعواها بر سر مدیریت است و یک عده به جای دیگران تصمیم می گیرند، اینکه نشد مدیریت!
محمود احمدی نژاد امشب در گفتگوی تلویزیونی با مردم که از شبکه اول سیما پخش می شد گفت: گفتگوی من با مردم به تعویق افتاده بود و امیدوارم بتوانم این تعویق را جبران کنم و شما مجری برنامه آزاد هستید و می‌توانید سوال های خود را بیان کنید.
مرتضی حیدری، مجری این برنامه از احمدی نژاد سوال کرد: برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران را چگونه ارزیابی می کنید، که رئیس جمهور در پاسخ به این سوال اظهار داشت: تعدد رسانه ها اینقدر زیاد است که چیز ناگفته ای را باقی نمی گذارد، اما اگر بخواهم گزارشی از برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد ارائه دهم، باید به اهمیت این جنبش اشاره ای داشته باشم.
وی گفت: دنیا به اهمیت این اجلاس پی برد البته اجلاس شانزدهم در زمان خوبی برگزار شد. همچنین عنوان نشست نیز عنوان خوبی بود.
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد با عنوان "صلح پایدار در سایه دوستی" برگزار شد، افزود: صلح نماد همه زیبایی است اما این سوال مطرح می شود که چرا هنوز صلح تامین نشده است؟، در پاسخ به این سوال باید گفت: مهمترین عللی که باعث عدم تحقق صلح شده است، دعوا بر سر مدیریت است چراکه مدیریت نقش اساسی و اصلی را ایفا می کند.
احمدی نژاد افزود: مدیریت فعلی بر جهان پدر ملت ها را درآورده است و همه ناراحت هستند، همه درگیری ها و دعواها بر سر مدیریت است و یک عده به جای دیگران تصمیم می گیرند، اینکه نشد مدیریت!
وی تاکید کرد: البته در داخل کشور نیز اگر بخوبی نگاه کنید می بینید که خیلی از دعواها بخاطر خودخواهی‌ها است در حالیکه اگر به مدیریت اعتقاد داشته باشید پی می برید که مدیریت می تواند همه کارها را بخوبی انجام دهد و در این صورت مشکلات حل می شود.
رئیس جمهور در ادامه ضمن انتقاد از ساختار فعلی دنیا تصریح کرد: امروزه ساختاری که بر دنیا حاکم است، قابل نقد است این حزب بازی ها و همین قدرت طلبی ها در شورای امنیت سازمان ملل قابل قبول نیست البته شعارهای خوبی داده می شود، اما در اصل همه این شعارها فقط بخاطر قدرت بیان می شود.
احمدی نژاد اصلاح مدیریت را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: در اصلاح مدیریت همه باید مشارکت داشته باشند. از این رو اصلاح مدیریت جهانی در سایه مشارکت عمومی محقق خواهد شد، مشارکتی که حرف دل ملت ها را بزند.
وی افزود: البته ضرورت اصلاح مدیریت را باید همه درک کنند و پای آن بایستند. باید بدون ترس در تصمیم‌گیری‌ها ورود پیدا کنیم در این صورت می توانیم فرآیند نیمه مثبتی را محقق کنیم.
رئیس جمهور کشورمان به دو مخاطب شعار اجلاس جنبش عدم تعهد اشاره کرد و ادامه داد: شعار اجلاس شانزدهم دو مخاطب دارد یک مخاطب مدیران و مخاطب دیگر مردم هستند. مردم باید در تصمیم گیری ها و تحقق صلح پایدار دیده شوند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفتگوی امشب در برنامه تلویزیونی از شبکه اول سیما در خصوص تفاوت نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل با هفت حضور گذشته اش گفت: جمهوری اسلامی ایران در هفت نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل سخنانی مطرح کرده است که امروز هم بر همان حرف ها پایبند است.

وی با بیان اینکه عدالت، کرامت انسانی، احترام به حقوق انسان در سایه مدیریت مشترک جهانی از جمله برنامه های ایران در عرصه مدیریت جهانی است، اظهار داشت: هم اکنون با آرمان های ابتدایی جنبش عدم تعهد فاصله داریم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد ظرفیت و اصولی دارد که تاکنون همه‌گیر نشده است، تصریح کرد: معتقدم باید برای جنبش عدم تعهد ساختار ایجاد کرد.

رئیس جمهور در خصوص برخی انتقادات درباره نبود دبیرخانه دائم برای جنبش عدم تعهد گفت: باید ظرفیت ‎ ها را فعال کنیم جنبش عدم تعهد نیازمند ساختار است و بنده با اجازه ای که از سران عدم تعهد گرفته ام به زودی رایزنی هایی را برای تغییر ساختار در جنبش آغاز می کنم.

وی به تمرکز تبلیغات دشمنان علیه ملت ایران اشاره و یادآور شد: دشمن بیش از یک و نیم سال است که تبلیغات وسیعی را علیه ملت ایران آغاز کرده رسانه های غربی استاد کار فضاسازی هستند و ما به لحاظ تبلیغات بین الملل در نامناسب ترین وضع در اجلاس عدم تعهد بودیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: حتی تا 15 روز قبل از برگزاری اجلاس سران عدم تعهد تعدادی از سران برای سفر به تهران تردید داشتند، اما سفر من به اجلاس مکه و مذاکرات موجب شد فضا عوض شود و خیلی ها اعلام کردند که به تهران سفر می کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی در داخل کشور از سفر شما به عربستان برای شرکت در اجلاس مکه انتقاد کردند، پاسخ داد: برخی حرف هایی را مطرح کردند. بنده معتقدم سیاست خارجی نباید تکه و پاره شود و هر کسی از راه می رسد، حرفی بزند.

وی با بیان اینکه دولت مسئول اجرایی بحث سیاست خارجی است، گفت: ما به هیچ وجه نیش و کنایه و توهین به همسایه ها را قبول نداریم.

احمدی نژاد با بیان اینکه افراد مسئول در کشور باید در حوزه سیاست خارجی با هماهنگی مسئولان عالی رتبه صحبت کنند، افزود: عده ای در خصوص بحث سیاست خارجی حرف بی جا می زنند، ما نباید به مسئولان و رهبری کشور توهین کنیم بلکه می توانیم تنها سیاست های دولت ها را به نقد بکشیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: مثلا در چند وقت اخیر دو کشور اختلاف داشتند و دولت جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کرد که ما در این زمینه بی طرف هستیم، در این میان یک نفر که مسئولیت دارد حرف خلافی زد واقعا معتقدم اینگونه سخنان هیچ معنایی ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت سفرش به اجلاس مکه یادآور شد: چرا باید در اجلاس مکه غایب می بودیم؟ چرا باید با همسایگان دشمن باشیم؟ تنها دشمنان اصلی می خواهند دوستان با هم دشمن باشند.

احمدی نژاد تاکید کرد: دولت نباید به خاطر اظهارنظر برخی چوبش را بخورد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برخی کشورها برای منصرف شدن دوستان ما از سفر به تهران اقدامات زیادی انجام دادند، گفت: با وجود تبلیغات فراوان سران به تهران آمدند و مشاهده کردند که جمهوری اسلامی ایران بسیار امن، آرام، مقتدر و پیشرفته است و برخلاف تبلیغات دیدند با وجود اینکه ما را بد اخم و انحصارطلب می‌دانند اما ما سعه صدر داریم و پیشرفت کرده ایم و به همه احترام می گذاریم.

وی خاطر نشان کرد: در اجلاس عدم تعهد همه نظرات برای ما محترم بود و فرصت دادیم همه حرف های خود را بیان کنند بدون اینکه به کسی توصیه کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مدیریت جلسه سران عدم تعهد هم رعایت زیادی کردیم، گفت: در سفر به کنفرانس های بین المللی مشاهده می کردیم که سران بعد از چند ساعت مدیریت اجلاس را به وزرای خارجه خود می سپردند، اما ما در این زمینه رعایت کردیم.

احمدی نژاد با تاکید براینکه در کمیسیون ها نیز بحث ها آزاد آزاد مطرح می شد، افزود: در این کمیسیون ها مترقی ترین بحث ها راجع به مسائل عالم انجام می شد، ما حتی در برخی موارد احتمال می دادیم که تحفظ صورت بگیرد اما در برخی موارد وجود نداشت.

وی با اشاره به دیدارهای مشترک در حاشیه اجلاس عدم تعهد عنوان کرد: بنده بیش از 44 ملاقات رسمی با سران و وزرای خارجه کشورهای عضو عدم تعهد داشتم که در این دیدارها بسیاری از دوستی ها تجدید شد و این کشورها با عشق و امید به تهران آمدند و امیدوار و بانشاط به کشورشان بازگشتند.

احمدی نژاد افزود: مقامات کشورها در دیدار با ما عنوان می کردند مطمئن هستیم که واگذار کردن ریاست نم به ایران اقدامی بسیار درست بوده است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه برخی از میهمانان اجلاس با یکدیگر ضدیت داشتند گفت: مهمترین وجهه مشترک این اجلاس این بود که همه در مدیریت اجلاس با یکدیگر وحدت داشتند.

وی تاکید کرد: ملت ایران ظرفیت مدیریت در عرصه جهانی را دارد و می تواند در خدمت ملت ها تفاهم جهانی را ایجاد کند.

احمدی نژاد با اشاره به پخش مستقیم اجلاس سران جنبش عدم تعهد از 30 رسانه سراسری دنیا گفت: پخش مستقیم این اجلاس نیاز به ظرفیت ها داشت و ممکن بود مسئله و مشکلی درست شود، اما مدیریت اجلاس به قدری اعتماد به نفس داشت که برای پخش مستقیم اجلاس مشکلی نداشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد