خط بطلان عدم تعهد بر ارتجاع بین الملل/ رهبر انقلاب آینده جنبش عدم تعهد را ترسیم کرد

کد خبر: 218220

غرب وانمود می کرد که سیاست خارجی ایران در انزوای بین‌المللی بسر می‌برد و در این موضوع اجماع جهانی وجود دارد درحالی که این اجلاس نشان داد دو سوم کشورهای سازمان ملل و حتی شخص بان‌کی‌مون مواضع ایران را تایید می‌کنند.اینها نه تنها نتوانستند به نتیجه دلخواه خود برسند که چه بسا به جهانیان ثابت کردند آنقدرها هم که ادعا دارند، حرفشان خریدار ندارد.

خط بطلان عدم تعهد بر ارتجاع بین الملل/ رهبر انقلاب آینده جنبش عدم تعهد را ترسیم کرد
سرویس سیاسی «فردا»: شانزدهمین اجلاس کشورهای غیر متعهد در حالی در تهران برگزار شد که ماه ها پیش از این غرب و در راس آن استکبار جهانی با زدن بر طبل ناامنی در ایران و پایین کشاندن سطح اجلاس، خواهان جلوگیری از حضور کشورها در اجلاس شدند که این امر با بی اعتنایی 120 کشور عضو و برگزاری هر چه با شکوه تر نشست روبرو شد. نشستی که با بیانیه 11 بندی مسائل متنوعی از جمله بحران های سیاسی و اقتصادی جهان ، موضوع فلسطین ، حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای و نیز صلح پایدار جهانی به تصویب همه شرکت کنندگان رسید.
محمد اسماعیل کوثری در گفتگو با «فردا» نتیجه برگزاری اجلاس سران غیر متعهد را بالا بردن روحيه كشورهايي دانست كه بيداري اسلامي در آنها در جريان است. در طول چند سالی که قرار است ریاست جنبش در اختیار جمهوری اسلامی قرار گیرد، باید اختيارات زياده‌خواهاني چون آمريكا و انگليس به كمترين حد ممكن تنزل پيدا كند.
وی اجلاس به سه مقطع قبل از شروع، در حین برگزاری و پس اجلاس تقسیم کرد و گفت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیست قبل از برگزاری اجلاس جنگ روانی عجیب و شانتاژهای گسترده ای را علیه ایران آغاز کردند. جوسازی هایی به دلیل پایین کشاندن سطح نشست تهران و منصرف کردن افرادی همچون بان کی مون، مرسی، نماینده هند و... جهت سفر به تهران و حضور در اجلاس جنبش غیرمتعهدها ترتیب دادند اما نه تنها نتوانستند به نتیجه دلخواه خود برسند که چه بسا به جهانیان ثابت کردند آنقدرها هم که ادعا دارند، حرفشان خریدار ندارد.
وی حضور اکثر قریب باتفاق سران کشورها در تهران را خط بطلانی بر خواسته های به دور از اخلاق غرب دانست و ادامه داد: متاسفانه در زمان برگزاری اجلاس نیز جوسازی های غرب دنبال شد اما اینبار با حضور مقام معظم رهبری در نشست و سخنرانی تاریخی ایشان در موضوعات مختلف، بار دیگر تیر دشمنان به سنگ خورد.
این نماینده مجلس با اشاره به بخشي از سخنان رهبري در افتتاحيه اجلاس سران تصريح كرد: سازمان ملل و جامعه جهاني بايد بيش از پيش به اين موضوع توجه نشان دهند كه آمريكا و هم‌پيمانانش هر جا مي‌خواهند وارد عمل مي‌شوند و خصوصا در كشورهاي خاورميانه و عضو جنبش عدم تعهد ناامني ايجاد مي‌كنند.
وی با اشاره به تجربه حضور رهبر انقلاب در این جنبش در زمان تصدی ریاست جمهوری که توانستند مواضع جمهوري اسلامي را نسبت به جنبش مشخص كنند، افزود: در این نشست نیز با ارائه مطالب و ترسیم خط مشی آینده، يك ساختار قوي و جديد را در مسير آينده اين جنبش ايجاد کردند.
کوثری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد را نمادی از مدیریت توانمند جمهوری اسلامی و ظرفیت بسیار بالا و کارآمد ایران دانست که می‌تواند در زمان کوتاهی سران بیش از نیمی از کشورهای دنیا را پذیرا باشد. برگزاری این نشست جهانی عاملی برای شکست پروژه‌های آمریکا و اسرائیل در انزوای جمهوری اسلامی و ایران‌هراسی بود.
وی گفت: غرب وانمود می کرد که سیاست خارجی ایران در انزوای بین‌المللی بسر می‌برد و در این موضوع اجماع جهانی وجود دارد درحالی که این اجلاس نشان داد دو سوم کشورهای سازمان ملل و حتی شخص بان‌کی‌مون مواضع ایران را تایید می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت که غرب پس از این با کوله باری از نارضایتی و عصبانیت به دنبال تغییر نگاه و مواضع کشورهای شرکت کننده در اجلاس خواهد بود، آنها با القاي عدم وجود امنيت در ايران مي خواستند از حضور سران ممانعت كنند، اما نه تنها امنيت در طول برگزاری اجلاس در سطح بالایی بود بلكه سبب نشان دادن اقتدار كشورمان و نقش بر آب شدن نقشه‌هاي آنها شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد