هدف‌اجلاس"دوستان‌مردم‌سوریه"چيست؟

کد خبر: 204957

وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه ما بشار اسد را قاتل می دانیم اظهار داشت: " ما در فرانسه بشار اسد را یک قاتل می‌دانیم و هرچه او زودتر از قدرت کنار رود، بهتر است".

هدف‌اجلاس"دوستان‌مردم‌سوریه"چيست؟

پایگاه 598: وزیر خارجه فرانسه با اعلام برگزاری سومین اجلاس " دوستان مردم سوریه" در 6 ژوئیه بار دیگر از نشست مخالفان دولت سوری خبر داد. وی در گفتگو با رادیو آلمان بیان داشت که از 50 کشور از جمله جمله ایالات متحده، بریتانیا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر، در اجلاس آینده دعوت به عمل آمده است و هدف اصلی این اجلاس را حمایت از نیروهای مخالف رژیم سوریه و جلوگیری از سرایت درگیری به کشورهای همسایه دانست. وزیر خارجه فرانسه با اعلام برگزاری سومین اجلاس " دوستان مردم سوریه" در 6 ژوئیه بار دیگر از نشست مخالفان دولت سوری خبر داد. لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه ما بشار اسد را قاتل می دانیم اظهار داشت: " ما در فرانسه بشار اسد را یک قاتل می‌دانیم و هرچه او زودتر از قدرت کنار رود، بهتر است".

وی در گفتگو با رادیو آلمان بیان داشت که از 50 کشور از جمله جمله ایالات متحده، بریتانیا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر، در اجلاس آینده دعوت به عمل آمده است و هدف اصلی این اجلاس را حمایت از نیروهای مخالف رژیم سوریه و جلوگیری از سرایت درگیری به کشورهای همسایه دانست. نکته قابل توجه مدعوین این همایش که یکی از اهداف آن جلوگیری از سرایت درگیری به کشورهای همسایه می باشد عدم دعوت از همسایگان سوریه است. وزیر خارجه فرانسه با اعلام عدم دعوت از ایران برای حضور در این نشست، جمهوری اسلامی ایران را همپیمان و حامی بشار اسد معرفی نمود. همچنین سرگی لاوروف در کنفرانس خبری روز گذشته خود که درباره پیشنهاد کشورش برای برگزاری اجلاس بین‌المللی درباره سوریه برگزار کرد، تاکید کرد که روسیه اجازه نمی‌دهد در شورای امنیت قطعنامه‌ای برای استفاده از زور علیه دمشق تصویب شود. لاوروف با اشاره به مخالفت آمریکا با حضور ایران در این اجلاس بین‌المللی برای حل بحران سوریه گفت: ایران یکی از طرف‌های مؤثر است. ایران می‌تواند بر دولت سوریه تاثیر بگذارد. بنابراین عدم دعوت از ایران کاری کاملا غیرمنطقی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد