رد پای ترور دانشمندان ایرانی در کنگره امریکا

کد خبر: 182436

تحلیلگران و کارشناسان ایرانی اعلام کردند دعوت برخی از اعضای کنگره امریکا برای اجرای عملیات سری برضد مراکز و شخصیتهای ایرانی مرتبط با برنامه هسته ای، تروریسم دولتی محسوب می شود که نشان از دخالت مقامات امریکایی و اسرائیلی در ترور دانشمندان ایرانی دارد.

واحدمرکزی خبر: کارشناسان معتقدند رد پای ترور دانشمندان ایرانی را باید در کنگره امریکا جستجو کرد. به گزارش العالم دیپلملتهای غربی تصریح کردند؛ که ترور دانشمندان ایرانی نمی تواند مانعی برای ادامه برنامه هسته ای این کشور ایجاد کند.

در همین حال تحلیلگران و کارشناسان ایرانی اعلام کردند دعوت برخی از اعضای کنگره امریکا برای اجرای عملیات سری برضد مراکز و شخصیتهای ایرانی مرتبط با برنامه هسته ای، تروریسم دولتی محسوب می شود که نشان از دخالت مقامات امریکایی و اسرائیلی در ترور دانشمندان ایرانی دارد.

گزارشگر العالم گفت: ترور مطصفی احمدی روشن، سند آشکاری از وحشیگری امریکا و اسرائیل برای جلوگیری از ادامه برنامه هسته ای ایران است.

مقامات امریکایی بارها ایران را به تلاش برای برخورداری از بمب اتمی متهم کرده اند، این در حالی است که بررسیهای متعدد بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون به هیچ دلیلی که نشان دهد برنامه هسته ای ایران نظامی است دست نیافته است.

با این حال امریکا و کشورهای غربی بارها تلاش کرده اند از طریق شورای امنیت و اعمال تحریم برضد ایران، مردم این کشور را از حق قانونی آنان محروم کنند.

امریکا علاوه بر اینکه اخیرا بانک مرکزی ایران را تحریم کرد، به دیگر کشورها هم درمورد معامله با این یانک هشدار داد.

در همین حال اروپا نیز قصد دارد نفت ایران را در زمره تحریمهای خود قرار دهد.

رژیم صهیونیستی نیز از این قافله باز نمانده و تلاش می کند زمینه حمله نظامی بر ضد ایران را فراهم آورد.

اسرائیل فقط به تهدید نظامی اکتفا نکرده بلکه آشکارا از توطئه برای ترور دانشمندان ایرانی خبر داده است و این در حالی است که دستگاه اطلاعاتی ایران، تا کنون چند جاسوس اسرائیلی را بازداشت کرده است.

امریکا نیز در همین زمینه، تروریستهای اسرائیلی را یاری می کند به گونه ای که چندی پیش، شماری از اعضای کنگره امریکا، در نامه ای به اوباما ، خواستار برنامه ریزی برای اجرای عملیات سری برضد مراکز و شخصیتهای هسته ای ایران شدند.

این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت در برابر این تروریسم دولتی سکوت اختیار کرده اند.

با این حال دیپلماتهای غربی تاکید کرده اند که چنین اقداماتی نمی تواند ایران را از ادامه برنامه هسته ای باز دارد.

یک تحلیلگر در موسسه کارنگی مارک هیبس گفت : ترور مصطفی احمدی روشن نشان می دهد که امریکا همچنان برنامه و دانشمندان هسته ای ایران را نشانه گرفته است.

مارک فیتز پاتریک از موسسه بین المللی پژوهشهای استراتژیک نیز به صراحت گفته است که اجرای ترورهایی همانند ترور روز گذشته، به برنامه ریزیهای بسیار دقیق نیاز دارد. این در حالی است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر با مصطفی احمدی روشن و دیگر دانشمندان هسته ای ایران که تا کنون هدف ترور قرار گرفته اند، دیدار و گفتگو کرده اند و هم اکنون این سوال مطرح است که آیا ممکن است نام این دانشمندان از طریق بازرسان آژانس در اختیار دستگاههای جاسوسی امریکا و اسرائیل قرار گرفته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد