واکنش فرانسه به آزمايش‌هاي موشکي ايران

کد خبر: 180457

رزمايش ولايت 90، از سوم دي‌ماه در منطقه‌اي به گستره درياي عمان تا شمال اقيانوس هند آغاز شده است تا فردا ـ سه‌شنبه ـ ادامه خواهد داشت. اين رزمايش از نظر جغرافيا در منطقه‌اي به وسعت حدود 2 هزار كيلومتر از شرق تنگه هرمز تا خليج عدن برگزار شد.

ایسنا: وزارت امور خارجه فرانسه در اظهاراتي بي‌اساس، آزمايش‌هاي موشکي در رزمايش دريايي اخير ايران در نزديکي تنگه هرمز را تاسف‌بار خواند و تاكيد كرد که مسير ترانزيت نفت بايد باز بماند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه به نقل از برنار والرو، سخنگوي وزارت امور خارجه اين كشور اعلام کرد: از علامت بسيار بدي که آزمايش‌هاي موشکي اخير توسط ايران براي جامعه جهاني فرستاده شد، متاسفيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه افزود كه کشتيراني در تنگه‌ها آزاد است و در راستاي اين آزادي بايد فضاي مطلوبي ـ در تنگه‌ها‌ ـ حفظ شود.

والرو كه روز دوشنبه اين اظهارات را بيان مي‌كرد، همچنين گفت كه گفت‌و‌گوها در اتحاديه اروپا درباره تحريم واردات نفت ايران "به خوبي در حال پيشرفت است."

خبرگزاري فرانسه با اشاره به اين‌که باراک اوباما، رييس‌جمهور آمريکا با امضاي تحريم‌هاي جديد عليه ايران فشارها را افزايش داده است، به نقل از والرو افزود: ما اين‌طور در نظر مي‌گيريم که تدابير مصوب آمريکا در مسيري صحيح انجام گرفته است.

به گزارش ايسنا،‌ رزمايش ولايت 90، از سوم دي‌ماه در منطقه‌اي به گستره درياي عمان تا شمال اقيانوس هند آغاز شده است تا فردا ـ سه‌شنبه ـ ادامه خواهد داشت. اين رزمايش از نظر جغرافيا در منطقه‌اي به وسعت حدود 2 هزار كيلومتر از شرق تنگه هرمز تا خليج عدن برگزار شد.

در اين رزمايش جديدترين تجهيزات، دستاوردها و تاكتيك‌هاي نيروي دريايي ارتش به نمايش گذاشته شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد