ایسنا: يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عملكرد برخي از نمايندگان مجلس ششم گفت: شگرد آنان اين بود كه براي تمرد از رهبري، به امام (ره) متوسل شوند. غلامعلي حداد عادل طي سخناني در همايش سراسري 9 دي كه در مركز همايشهاي بينالمللي صداوسيما برگزار شد، تصريح كرد: حماسه 9 دي فضاي سياسي كشور را از آلودگيها پاك كرد و خروش مردمي بود كه انقلاب خود رادر خطر ميديدند و مدتها بود كه صبر ميكردند اما در 9 دي مانند آتشفشاني خروشان و خودجوش به صحنه آمدند و حرف دل خود را به زبان آوردند. وي با اشاره به ويژگيهاي جريان فتنه ادامه داد: ماجراي سال 88 به درستي فتنه ناميده شد. در فتنه، فضا غبارآلود ميشود و دوست و دشمن از هم متمايز نيستند و تشخيص جبهه حق از باطل دشوار ميشود. رييس پيشين مجلس با بيان اينكه راه سالم ماندن در فتنه و گرفتار نشدن به عواقب آن، بصيرت است، افزود: فتنه و بصيرت هر دو كلماتي قرآني هستند و در مقابل هم قرار دارند و با چراغ بصيرت است كه ميتوان راه را گشود. آن كسي بصيرت دارد كه ميتواند باطن و ظاهر امور را تشخيص دهد و از مشاهده ظاهر صحنه از پشت صحنه باخبر شود و بداند كه كارگردان كيست و
مقصود چيست. حداد عادل با طرح اين سوال كه «آيا در فتنه 88 علائم و نشانههايي وجود داشت كه خردمندان بتوانند ماجرا را درك كنند يا خير؟»، اظهار كرد: دعوا در فتنه 88 تنها بر سر انتخابات و كرسي رياستجمهوري نبود. مساله، مساله انقلاب و اسلام بود و موضوع ولايت فقيه مطرح بود. وي با بيان اينكه علائمي براي درك ماهيت فتنه وجود داشت، خاطرنشان كرد: يكي از نشانههاي درك اين ماجرا، بررسي بيانيههاي طرف فتنه است. اولين بيانيهاي كه در اواخر اسفند 87 منتشر شد و اعلام رسمي براي نامزدي انتخابات بود اگر كساني كه با زبان سياسي جريانهاي سياسي در ايران آشنا باشند بوي فتنه را از آن استشمام ميكنند. در اين بيانيه يك بار بدون آنكه اشارهاي به دوران رهبري مقام معظم رهبري شده باشد، يكسره از امام (ره) سخن گفته شده بود و اين لحن به گوش ما آشنا ميآمد. اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس يادآور شد: ما هميشه ميديديم كه جريانهاي سياسياي كه مخالف حكومت ديني بودند و آنها را در صحنههايي مانند مجلس ششم ديده بوديم، شگرد كارشان اينگونه بود كه هر وقت افكار عمومي را خطاب قرار ميدادند و قصدشان تمرد از فرمايشات رهبري بود، به امام (ره) متوسل
ميشدند و اين قاعده كار اين جريان در طول اين مدت بود. حداد عادل با بيان اينكه در مجلس ششم چهار سال خون به دل امام (ره) كردند، تصريح كرد: آقايي كه در كنفرانس برلين گفته بود افكار امام (ره) بايد به موزه سپرده شود، يكي از اعضاي اتاق فكر فتنه بود و در مجلس ششم نيز طرفداراني داشت. روزي كه شوراي نگهبان صلاحيت برخي از اين افراد را براي مجلس ششم رد كرد، بيانيه نوشتند و در آن بيانيه فرياد يا اماما سر دادند. چه شد كه در طول اين چهار سال به ياد امام (ره) نبودند و يك باره به ياد او افتادند؟ وي گفت: جريانها و تشكلهاي مختلفي دست به دست هم دادند تا از اين فتنه حمايت كنند و پول و قلم خود را در اين عرصه به ميدان آوردند و پشت سر يك نفر جمع شدند و حال بايد پرسيد آيا همه اينها كافي نبود كه منتظر باشيم حوادث 77 در سال 88 تكرار شود؟ آيا درك اين واقعيت براي اهل سياست ممكن نبود؟ معتقدم آنچه چشمبند خواص بيبصيرت شده بود، بيتقوايي آنان بود. رييس پيشين مجلس شوراي اسلامي از ديگر نشانههاي درك فتنه 88 را مواضع افراد و شخصيتهاي مختلف در اين زمان عنوان كرد و ادامه داد: چه معنا دارد كه كسي كه خود را پيرو امام (ره) ميداند در
تلويزيون اينطور بگويد كه "ما قبل از كمك به لبنان و مقاومت بايد به كشور خود برسيم"؟ يك بچه دبيرستاني هم متوجه فساد اين حرف ميشود. همه ميدانند كه مقاومت لبنان چه كار كارستاني كرده است و مردان مرد چه اقدامي انجام دادهاند. حداد عادل افزود: گفتن اين حرف كه "من اگر رييس شوم از لبنان حمايت نميكنم" جز نشان دادن چراغ سبز به آمريكا نبود. آنقدر شورش را در آوردند كه خود هم بعد خواستند كمي آن را درست كنند. وي اظهار كرد: چه معنا دارد كسي بيايد قبل از اينكه صندوقها باز شود بگويد كه اگر ديديد فلاني راي نياورد، بدانيد حتما تقلب شده است؟ در كجاي دنيا اينگونه عمل ميكنند؟ از آقايي كه كانديدا شده بود وقتي خبرنگار تايمز پرسيد كه سياست خارجي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران به دست رهبري است، شما در اين باره چه ميكنيد، اين شخص پاسخ داد كه "اين نهضت كه آغاز شده است ادامه دارد". اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه اسناد همه اينها وجود دارد، خاطرنشان كرد: آيا باز هم بصيرت دشوار است؟ پس از انتخابات مقام معظم رهبري فرمودند كه اگر كسي دليلي دارد، ارائه كند و من تضمين ميكنم كه رسيدگي شود. كسي اعتنا نكرد. دليل آن اين بود كه
ادعاي تقلب اين افراد براي آنان سرمايه بود و نميخواستند مشت خاليشان باز شود. خودشان هم به اين موضوع اذعان كردند. آيا با وجود اين مسائل باز هم بصيرت مشكل بود؟ حداد عادل با طرح اين سوال كه چه شد اين افراد در روز عاشورا بيرون آمدند؟ گفت: حدس ميزنم كه از سال 76 به بعد شگرد اين حضرات ضدانقلاب، شبيهسازي حوادث به حوادث قبل از انقلاب بود؛ مانند شعار الله اكبر دادن در پشت بامها و هفتم و چهلم گرفتن براي شهدا. حدس ميزنم آن مغزهاي عليلي كه اين مسائل را طراحي ميكردند، گمان ميكردند كه چون در سالهاي قبل از انقلاب مردم در تاسوعا و عاشورا به ميدان آمدند، ميتوانند با تظاهرات در روز عاشورا عليه نظام پيروز شوند وگرنه توجيه ديگري براي چنين اقدامي نميبينم. وي با اشاره به حوادث سال 88 يادآور شد: يك عده در اين رابطه سكوت كردند، يك عده دوپهلو سخن گفتند و يك عده حمايت كردند اما مردم درست تشخيص دادند و درياي مواج مردم پاك ماند. مردم تصميم خود را گرفته بودند و از نامردميها به ستوه آمده بودند و كاسه صبرشان در 9 ديماه لبريز شد. اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: در 9 دي مردم حرف دل رهبري را به زبان آوردند. اگر رهبري
گفتند "اين عمار؟" مردم پاسخ دادند ما همه عمار توايم خامنهاي. حداد عادل اضافه كرد: قدر اين مردم را بايد دانست و يك لحظه از خدمتگزاري به آنها نبايد غفلت كرد. مقام معظم رهبري فرمودند كه ما دو ارزش داريم؛ يكي مردم و ديگري اسلام است و آنچه اين دو را به هم پيوند ميدهد توجه مردم به نظام و نظام به مردم بوده است. با تمام وجود در خدمت انقلاب، مردم و رهبري باشيد تا آن چراغي كه به دست امام (ره) روشن شد، به دست امام زمان (عج) برسد.
دیدگاه تان را بنویسید