ایران در فکر شکار پهپاد های بیشتر

کد خبر: 176334

عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران به هرگونه نقض حریم هوایی كشور گفت: اگر هواپیماهای جاسوسی آمریكا به اقدامات تجاوزكارانه خود ادامه دهند ، ما نیز بیكار نمی نشینیم و به شكار پرنده های جاسوسی آنها ادامه می دهیم.

ایرنا: امیر دریابان 'علی شمخانی' با یادآوری قابلیت های برجسته هواپیمای بدون سرنشین آمریكا موسوم به آر كیو 170 افزود: این كه جمهوری اسلامی ایران، این نوع پهپاد جاسوسی آمریكا را در اختیار می گیرد، از توانمندی بالای نیروهای مسلح كشورمان حكایت دارد.

وی تصریح كرد:این توانمندی متخصصان متعهد ایرانی قابل از بین رفتن نیست بلكه قابل تكرار و تبدیل شدن به صنعت است.

حساسه های شناسایی 'آر كیو 170' فراتر از حساسه های نظامی است

رییس مركز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفت و گو یادآور شد: این كه پیشرفته ترین هواپیمای شناسایی در اختیار سازمان دفاع آمریكا (پنتاگون) قرار ندارد بلكه در اختیار سازمان جاسوسی این كشور (سیا) است، بدین مفهوم است كه حساسه های شناسایی آن فراتر از حساسه های شناسایی نظامی است.

دریابان شمخانی خاطرنشان كرد: آنها در روزهای نخست كه تصاویر مربوط به پهپاد آر كیو 170 از تلویزیون ایران پخش شد می گفتند آن تصاویر مربوط به ماكت این پهپاد است اما اكنون به دنبال دریافت آن هستند.

در دفاع از حریم هوایی كشورهیچگاه كوتاه نخواهیم آمد

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با تاكید بر این كه 'در دفاع از حریم هوایی كشورهیچگاه كوتاه نخواهد آمد' ، تصریح كرد: آمریكایی ها در صورت ادامه تجاوز به طور طبیعی باید پاسخگوی قوانین بین المللی باشند .

وی تاكید كرد: امروز قانون جنگل بر دنیا حاكم است و این بدان معنی است كه 'هركس توانمندتر متجاوزتر ' اما این معادله ، معادله خوبی نیست و قبل از همه به ضرر خودشان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد