فدایی: انگلیس ملت ایران را خشمگین تر نکند
طبیعی است که آنها از الگو شدن جمهوری اسلامی به عنوان جایگزین حکومت های وابسته و قطع شدن دست ایادی شان عصبانی و بیمناک باشند.
فارس: یک نماینده مجلس گفت: دانشجویان ایرانی از مداخلات اخیر انگلیس در روابط خارجی ایران و تلاش وقیحانه آن کشور برای تخریب مناسبات ایران با جهان و فشار و تهدید علیه ملت ایران کاملا خشمگین است، رفتارهای آتی انگلیس می تواند باعث توسعه بیشتر خشم عمومی شود.
حسین فدایی نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: در مقطع بی نظیری از تاریخ بشریت قرار داریم. از یک طرف بیداری اسلامی و موج بلند انقلابهای منطقه با الگوگیری از جمهوری اسلامی را شاهد هستیم و از طرف دیگر اوج افول نظام سلطه در آمریکا و اروپا را میبینیم و این بزرگترین فرصت تاریخی برای مجاهدان راه حق و فضیلت است . وی تاکید کرد: کلیه پرونده های سبوعیت انگلیس علیه ایران بویژه تسخیر سفارت ایران در لندن و کشته شدن دو دیپلمات ایرانی و یک کارمند دیگر سفارت کشورمان و اظهارات جان ساورز یکی از مقامات سابق سازمان جاسوسی آن کشور در باره طراحی حمله در داخل سازمان جاسوسی انگلیس، تشدید تحریم های یکجانبه و بدون اجماع بین المللی و همچنین اقدامات شکست خورده سفارت انگلیس برای کمک به براندازی ایران در جریان فتنه ۸۸ باید مجددا بازنگری شود تا خصومت رژیم سلطنتی انگلیس برای مردم جهان آشکارتر گردد . وی راه اندازی کارناوال اقلیتی از سفرای کشورهای خارجی را یک حرکت نمایشی و تبلیغاتی علیه دانشجویان ایرانی دانست و گفت: عوامل این کارناوال بازیچه استعمار پیر انگلیس شده اند و حواسشان باشد که با طناب پوسیده رژیم سلطنتی انگلیس به ته چاه نروند .در عین حال ملت ایران آگاه و هشیار است و کلیه تحرکات را زیر نظر دارد و این موارد را در مناسبات آتی مد نظر قرار خواهد داد. وی تاکید کرد: البته ما شرایط داخلی و بحران اقتصادی انگلیس و اوج گیری بیداری اسلامی در مناطق جهان اسلام و نابودی اشغالگران وابسته به استعمار پیر و استکبار جهانی را به عینه در جریان این تحولات حس می کنیم.طبیعی است که آنها از الگو شدن جمهوری اسلامی به عنوان جایگزین حکومت های وابسته و قطع شدن دست ایادی شان عصبانی و بیمناک باشند . ضرورت تبیین جریان انحرافی وی در ضرورت تبیین جریان انحرافی تاکید کرد: همانطوریکه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در روشنگری علیه جریان فتنه، نقشی جدی داشت و با نمره ای قابل قبول، خوب عمل کرد ضرورت دارد نگاه تبیینی خود را بیش از گذشته بر تبیین جریان انحرافی قرار دهد. به نظر می رسد تبیین جریان انحراف، باید در سه حوزه وساحت به تبیین و توضیح بپردازیم: 1_ ساحت نظری و اعتقادی 2_ ساحت اخلاق و رفتاری 3_ ساحت اجرا و عمل .هر چند بیشتر مصادیق را در " ساحت اجرا و عمل" قابل طرح است . وی در باره ساحت نظری و اعتقادی جریان انحرافی توضیح داد: وقتی فکر و اندیشه ای با میانی دینی ما همخوانی نداشته باشد با مبانی مورد تأکید حوزه های علمیه ما نخواند، با مبانی تبیین شده توسط فقهای جامع الشرایط متفاوت و در بیشتر مواقع متضاد باشد، وقتی فکر و اندیشه ای به سمت وسوی مسایل بیمبنا و به قول معروف «من درآورده» سوق پیدا کند هیچ قرابتی با مبانی اندیشه روحانیت و ولایت نداشته باشد و از مسیر اصلی مبانی اسلام ناب محمدی(ص) که توسط روحانیت اصیل و فقهای جامع الشرایط در سلسله تاریخ شکل گرفته است فاصله بگیرد و مقابل آن صف آرایی کند، حتماً در حوزه اعتقادی و نظری انحراف را شاهد خواهیم بود . که حوزه اخلاق نیز تقریباً همین مسیر را طی می کند. وی در ساحت عمل و اجرا نیز مصادیقی از انحراف را مطرح کرد و افزود: در حوزه عمل، گاهی گفتمان انقلاب اسلامی و راهبردهای ترسیمی امام(ره) و رهبر حکیم انقلاب را مد نظر داریم. در چارچوب این گفتمان و این راهبرد ها، مفاهیم معنای خودش را دارد. به عنوان نمونه در گفتمان انقلاب اسلامی و راهبردهای امام و رهبری ، عدالت معنای دقیق و روشنی دارد. نمیتوان بدون توجه به این مسائل، عدالت را با توجه به شاخصههایی که "من درآوردی" است تعریف کردمثل مارکسیستها که "عدالت" را هم معنی "مساوات" بیان می کردند. در گفتمان امام و رهبری ، دین وسیاست پیوندی وثیق و جدا ناشدنی با هم دارند که با فرهنگ تحمیلی و وارداتی غرب در تعریف غیر منطقی از دین وسیاست و انحرافات مرتبط با آن متفاوت بوده و هست. اگر در فضای کنونی نیز فرد، گروه یا جریانی به دنبال ضربه به روحانیت (که جلوه دیگری از جدایی دین از سیاست است) را دنبال کند، خط انحرافی را طی کرده است. وی اضافه کرد: در حوزه عمل ، گاهی مبنای تحلیل بر اساس اسناد بالا دستی است در اسناد بالا دستی، میتوان به قانون اساسی، سیاستهای کلی که رهبری حکیم ابلاغ فرمودند و ... اشاره کرد. حال اگر فرد، گروه و جریانی از این اسناد، فاصله بگیرد، این رویه عنوان انحراف می گذاریم. در حوزه عمل، گاهی، قوانین کشور را مد نظر داریم. فاصله گرفتن از قانون، زاویه گیری از قانون، قانون گریزی یعنی انحراف وی اظهار داشت: در اسلام مسئولیت ها بر اساس تخصص، شایستگی ها، تقوا، امانتداری، صداقت، کارآمدی و.. توزیع می شود. این نمی شود که مسوولی معیار انتخاب و واگذاری مسوولیتها فقط به بهانه هماهنگی؛ به افراد تابع و و بله قربان گو و ناکارآمد و یا مشکل دار واگذار شود چنین روش و منطقی یعنی انحراف از اصول. وی یادآور شد: در حوزه تعامل با رهبری به عنوان سکاندار هدایت جامعه برخی ادعاهای خلاف واقعی دارند. در این زمینه الگوی بر جسته ای در میان مسئولین وجود دارد و آن شهید رجایی است که افتخارش این بود که مقلد امام است و این ویژگی برجسته ایشان برای همه مردم محرز بود . لیکن برخی به دلیل اینکه خود را صاحبنظر و متخصص مینامند، با مواضع رهبری نه در حوزه حرف که در حوزه عمل زاویه می گیرند و برای خودشان راهی جدا طی می کنند، این انحراف است. وی گفت: اگر فردی بخواهد از موقعیت، پست، مقام و عنوان خود در عرصه مدیریت کشور زاویه ایجاد کند و مهندسی مستقلی از رهبری، از قانون اساسی، از سیره امام(ره)، از سیاستهای کلی برای اداره کشور داشته باشد، حتماً وجهی از انحراف را با خود دارد . فدایی اظهار داشت: اگر جریانی در حوزه اقتصادی به گونه ای عمل نماید که اموال عمومی در زمینههای ضروری و نیازهای اصلی، هزینه نشود بلکه به کارهایی اختصاص یابد که محبوبیتی برای خود در افکار عمومی، دست و پا کنند و تمام هم و غم او به جای خدمت صادقانه و خالصانه به سمت و سویی برود که افکار عمومی را برای خود بخواهد. این نوع مشی را مشی انحرافی می دانیم. وی افزود: اگر در مقام ساده زیستی و مردمی بودن، رفتار فردی مان ساده و خالی از اشرافیت باشد لیکن رفتار مدیریتی مان هزینه سنگینی را به جامعه تحمیل نماید این انحراف محسوب میشود. افرادی هستند بسیاری داشتهایم که ممکن است زندگی سادهای داشته باشند ولی در حوزه اداره کشور، هزینه بوجود آورند و کشور را از مسیر عقلانی خارج کنند. این روش انحرافی است. وی هشدار داد: اگر فردی بخواهد برای تطهیر خود و اطرافیان اش، فرافکنی نماید و دیگران را متهم به موضوعی نماید در صورتی که انگشت اتهام به سوی خود اوست، حتماً مسیر انحرافی را طی می کند. دهها مصداق دیگر در فضای کنونی برای جریان انحرافی قابل احصاست که از آن جمله میتوان به نوع نگاه به امام زمان (عج)، مهدویت، ظهور، مشورت با نخبگان، ولایت مداری و مسایل فرهنگی، موضوعات انسانی، آزادی و... اشاره کرد فرصتی فراخ می خواهد. ویژگی های مشترک جریان های انحرافی حسین فدایی در تبیین ویژگی های مشترک جریان های انحرافی گفت: کم و بیش در طول تاریخ انقلاب اسلامی، جریانات انحرافی وجود داشته است لیکن جنسها و جلوه های متفاوتی داشتهاند ولی فصل مشترک و وجوه مشترکی در بین آنها وجود داشته که به چند مورد اشاره می شود: اولا_ تمام این جریانات وقتی در مقام مواجهه با ولایت قرار می گیرند در جهت تضعیف، تخریب، و نفی مقام ولایت چه در حوزه اصل جایگاه ولایت فقیه وچه شخص ولی فقیه ورود پیدا می کنند. ثانیا_ جدایی دین از سیاست ثالثا_ اسلام منهای روحانیت و بالاخره _ زانو زدن در مقابل نظام سلطه و برخوردهای افراطی و تفریطی و خارج از منطق و عقل با آمریکا از خود بروز می دهند تاریخچه سازمان منافقین خلق را در پیش رو داریم که در ابتدا خود را پرچمدار مبارزه با استکبار و امپریالیسم معرفی میکردند و وجه تمایز و قهرمانی اینها در ذهن جوانها این بود که ضد آمریکایی بودند. به یاد داریم که هر اطلاعیه یا بیانیهای که از این سازمان منتشر میشد. ولو یک جمله ضد امپریالیستی در آن دیده می شد لیکن بعد از مدتی مزدوران نظام سلطه و جاده صاف کن آمریکا شدند. جریان فساد دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره جریان فساد یادآور شد: یک جریانی که بسیار کم در جامعه به آن پرداخته شده، جریان فساد است. جریان فساد یعنی افراد دنیا طلبی که منطق و چاپلوسی را وجه همت خود ساخته و بدون توجه به فکر و اندیشه، فقط به فکر پر کردن جیب خودشان هستند اینها از اول انقلاب با همه فکرها بوده و در همه جریان ها حضور داشته و همه جریان ها را به طریقی فریب دادهاند و برای اینکه برای خود حاشیه امنی را فراهم آورند، بسیاری از درگیریهای بیهوده سیاسی را سامان دادهاند. وی افزود: این جریان در طول تمام سالهای گذشته، برخورداری از همه امکانات را برای خود مباح دانسته و اصلاً برایش اهمیتی ندارد که چه اتفاقی برای مردم، کشور و نظام می افتد و چه آسیبی ممکن است مردم را تهدید کند. رد پای این جریان را در همه دولتها و مجالس گذشته و حال می توانیم پیدا کنیم که برای حفظ موقعیت خود حاضر به ضربه زدن و آسیب به نظام اسلامی بودهاند. اشکال اساسی هم در عدم توجه به فرمان 8 ماده ای است به دلیل بی توجهی مسوولین مربوطه، جریان فاسد، محیط را همچنان برای جولان خود باز می بیند. روحانیت پرچمدار عدالت حسین فدایی در مورد نقش روحانیت تاکید کرد: بر این اعتقادم که روحانیت مجاهد، متعهد و اصیل ما (که روحانیت را شامل می شود) پرچمدار مبارزه با فساد بوده است که در رأس آن، حضرت امام (ره) و رهبری قرار دارد. روحانیت پرچمدار عدالت، آزادی، خدمت به محرومین و مستضعفین بوده و هست و همواره نقش خود را در هدایت گری جامعه از ضلالت ها و گمراهی ها به درستی ایفاده کرده است . در مشکلات وسختیها مخلصانه پیش قدم شده و تلاش داشته سربازی امام زمان (عج) را کرده و مروج مکتب امام صادق(ع) باشد و در این مسیر در طول تاریخ خونها داده، شکنجه ها متحمل شده و مظلومیت ها کشیده است. همواره نیز دست در دست مردم، وجه همت خود را در خدمت به مردم و رفع فقر، فساد و تبعیض مصروف داشته است. وی گفت: ممکن است برخی عملکردها و تبلیغات گسترده سیستم رسانه ای نظام سلطه، زیبائیهای حرکت روحانیت را در برخی اذهان کمرنگ کند. لیکن اگر به دیده بصیرت نگاه کنیم. حرکت زیبای روحانیت در پاسداری در حوزه فکر و اندیشه و عمل را به روشنی می بینیم. مخالفت با دنیا داری، دنیامداری، مجاهدت برای اعتلای نظام اسلامی را به خوبی می توانیم در کارنامه روحانیت اصیل شیعه ببینیم. بسیج یک فرهنگ و گفتمان بالنده، زنده و پویا وی گفت: تمام همت و تلاش خود را بر این قرار دهیم که همچون گذشته، بسیج به عنوان یک فرهنگ و گفتمان بالنده زنده و پویا در جامعه مطرح باشد. کسانی که باورمند هستند نسبت به انقلاب، امام، رهبر ی و ولایت از مصادیق عینی بسیج محسوب میشوند . بسیجیان، رادمردانی هستند که با تمام وجود برای تحقق آرمانهای انقلاب، اسلام، امام و رهبری، فداکاری می کنند که این حالت و ویژگی در دوران دفاع مقدس، ظهور و بروز و جلوهای خاص داشت. و امروز نیز جلوه و ظهور دیگری دارد. که این روزها مصداق واقعیاش را در وجود شهید حسن تهرانی مقدم می بینم. مجاهد فی سبیل ا... که با تمام وجود و شبانه روز خود را وقف رهبری، انقلاب و مردم کرد. و مشابه او هم اکنون نیز بسیار هستند که بدون ادعا، بدون مزد و بدون منت بر کسی،برای اعتلای ایران اسلامی، خدمت به محرومین و مستضعفین، خدمت به مردم را برای تحقق آرمان های الهی، فریضهای واجب میدانند. بسیجیان واقعی که خدا، معاد، امامت، ولایت را با عمق جان باور دارند و این مفاهیم عمیق در جان آنها ریشه دارد و در زندگی روز مرهشان ساری و جاری است و افرادی هستند که در عمل، همین که احساس کنند ولی امر، نظری دارند در جهت اجرای آن نظر، سر از پا نمی شناسند و تا پای جهان برای تحقق آن تلاش میکنن و مشابه بسیاری از سیاسیون و خواص به بهانه اینکه رهبری اگر حکمی و دستوری دهند اقدام می کنند با یک اشاره رهبری تا پای جان مخلصانه مجاهدت می کنند. انحراف با مچ گیری های بی جهت در بی نظیرترین مقطع تاریخ حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران در پایان هشدار داد: بحث بین الملل در مقطع بی نظیری از تاریخ بشریت قرار داریم. از یک طرف بیداری اسلامی و موج بلند انقلابهای منطقه با الگوگیری از جمهوری اسلامی را شاهد هستیم و از طرف دیگر اوج افول نظام سلطه در آمریکا و اروپا را میبینیم و این بزرگترین فرصت تاریخی برای مجاهدان راه حق و فضیلت است و متأسفانه عدهای به آن توجه ندارند و برخی با رفتارهای ناصحیح، برخورد های سیاسی، ایجاد اختلافات سیاسی، ایجاد درگیری های داخلی ، مچگیریهای بی جهت، از مسیر اصلی منحرف شده اند.
دیدگاه تان را بنویسید