تلاش سيف‌الاسلام براي فرار به زيمبابوه

کد خبر: 167815

رسانه‌هاي محلي آفريقاي جنوبي گزارش دادند: سيف الاسلام قذافي احتمالا به كمك گروهي از سربازان مزدور اين كشور در حال گريختن به زيمبابوه است.

ايسنا:به نقل از خبرگزاري شينهوا، روزنامه "كيپ آرگوس" گزارش داد، اين احتمال وجود دارد كه سيف الاسلام قذافي پسر معمر قذافي ديكتاتور سابق ليبي از مرز نيجر عبور كرده و به كمك گروهي از سربازان مزدور از كشورهاي آفريقايي از جمله آفريقاي جنوبي در حال حركت به سمت زيمبابوه باشد.

كليسون مونيلا، سخنگوي وزارت روابط و همكاري‌هاي بين المللي آفريقاي جنوبي اعلام كرد كه تاييد شايعاتي از اين قبيل مبني بر اينكه سربازان آفريقاي جنوبي در كمك كردن به سيف‌الاسلام براي فرار از ليبي دست داشته‌اند، غير ممكن است.

وي خاطرنشان كرد: براساس ماهيت چنين اقدامات غيرقانوني دولت آفريقاي جنوبي هرگز دست به چنين اقدامي نمي‌زند.

در عين حال دادگاه بين‌المللي لاهه اعلام كرده است، سيف اسلام در حال انجام مذاكرات براي تسليم شدن است.

فادي العبدالله، سخنگوي اين دادگاه اعلام كرد: اين موضوع بستگي به اين دارد كه ما چگونه بتوانيم با وي ارتباط برقرار كنيم و اينكه آيا اين موضوع ضروري است كه او به لاهه انتقال يابد يا خير.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد