استعفای مطهری قطعا رای نمی‌آورد

کد خبر: 167521

مجلس با رای بالایی استعفای مطهری را نخواهد پذیرفت؛ چه کسی دوست دارد مطهری از مجلس برود؟/ به رفتن آقای مطهری نباید رای داد ، زیرا چند نفری که هم که می توانند در مجلس حرف بزنند ، اگر قرار باشد از مجلس بروند ، صفا و صمیمیت در مجلس نیز از بین می رود/ ما از اصولگرایان چگونه سراغی بگیریم؟

اعتدال : مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری تقاضای استعفای علی مطهری نماینده مردم تهران را بررسی می‌کند.

در همین راستا برخی از نمایندگان شاخص و تاثیر گذار مجلس شورای اسلامی ، به بیان نظرات خود در این زمینه پرداختند. حسن غفوری فرد نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی : استعفا طبق قانون اساسی حق هر نماینده ای است ، ایشان هم حق استعفا داشت ، اما به نظر من مجلس می خواهد که ایشان باشند و به استعفای ایشان رای نخواهد داد. مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و عضو فراکسیون خط امام ره (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی:من مطمئن هستم مجلس با رای بالایی استعفای مطهری را نخواهد پذیرفت؛ چه کسی دوست دارد مطهری از مجلس برود؟ علی مطهری اگر در مجلس هشتم نباشد ، ما از اصولگرایان چگونه سراغی بگیریم؟ حمید رضا کاتوزیان رییس کمیسیون انرژی و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی: آقای مطهری فردی عالم و دانشمند و تربیت شده استاد شهید مطهری است و مطالعاتش بر محور دکتر مطهری بزرگ است؛ وی فرد آزاد اندیشی است و استعفای ایشان سیاسی نیست و بنابر مصلحت اندیشی اتخاذ شده است مجلس بعید است به استعفای مطهری رای دهد. نماینده مردم تهران افزود: محوریت ایشان پشتوانه طرح سوال از رییس جمهور بود و ایشان در این مساله به دنبال مسائل شخصی و سیاسی نبود؛ استعفای ایشان با موافقت نمایندگان روبه رو نمی شود.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی : باید تکلیف سوال در جلسه ای با حضور تمام سوال کنندگان مطرح شود و استعفای علی مطهری دردی را دوا نمی کند . عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: شخصیت حقوقی سوال از رییس جمهور 73 نفری است و کنار رفتن ایشان دردی را دوا نمی کند ؛ به نظر من استعفا از مجلس بحث مناسبی نبود و رای هم نخواهد آورد. مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و عضو فراکسیون خط امام ره (اصلاح طلبان) : به رفتن آقای مطهری نباید رای داد ، زیرا چند نفری که هم که می توانند در مجلس حرف بزنند ، اگر قرار باشد از مجلس بروند ، صفا و صمیمیت در مجلس نیز از بین می رود؛ اگر قرار باشد در مجلس سوال کننده پاسخ نگیرد و به همین دلیل از مجلس برود، اصلا مساله خوبی برای مجلس ما نیست. عباسعلی نورا نماینده مردم زابل و نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی : رای من بستگی به چگونگی ابراز این موضوع از سوی ایشان خواهد بود ؛ اگر استنادات ایشان قانع کننده باشد به آن رای خواهم داد ، اما اگر ببینم بودنشان ضروری تر است ، رای نخواهم داد.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس : استعفای مطهری درست نبوده است و مجلس هم به آن رای نخواهد داد. جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی : مجلس به استعفای ایشان رای نخواهد داد و به عنوان نیروی بزرگ انقلاب و فرزند شهید مطهری باید در مجلس باقی بمانند. جواد آرین منش نماینده مردم مشهد و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: اصرار به استعفای آقای مطهری منطقی نیست؛ هییت رییسه در اعمال وصول سوال امتنا می کرد ، اما حال سوال اعلام وصول شده و استعفای ایشان دیگر موضوعیت ندارد.

طیبه صفایی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی و از نمایندگان حامی دولت : عملکرد عده‌ای از نمایندگان که به نام اصو‌لگرایی وارد مجلس شده‌اند ولی عملکرد آن‌ها مغایر با موازین اصولگرایی است، نادرست است. نمایندگان مجلس با استعفای مطهری موافقت می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد