نظام جمهوری اسلامی ایران مانند شجره طیبه ، استوار است

کد خبر: 166409

امام جمعه موقت تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مانند شجره طیبه ، استوار است و حرکتی پیش رونده دارد.

واحد مرکزی خبر: آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اوج گیری بیداری اسلامی در جهان اسلام افزود: حرکت ملل مسلمان نیز براساس تفکر قرآنی مانند شجره طیبه است.

خطیب نمازجمعه تهران ادامه داد: در کشورهای غیر اسلامی مانند آمریکا نیز وضع همین طور است و سیر خود را ادامه می دهد که به ایران هم مربوط نیست بلکه به اسلام مربوط است .

آیت الله امامی کاشانی امام خمینی(ره) را بانی و رکن اول نظام اسلامی دانست و افزود: رکن دوم نظام اسلامی ملت بود همچنان که اکنون نیز رهبر معظم انقلاب و ملت ارکان نظام هستند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: انسجام ملی و توجه به رهبری و نظام اسلامی دو رکن است که می تواند کارها را پیش ببرد و توجه به آن ضروری است.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه از استقبال، شوق و انسجام مردم آن استان به ویژه وحدت شیعه و سنی قدردانی کرد و رهنمودهای ارزنده و عالی مقام معظم ولایت و استقبال باشکوه مردم را از ایشان شایسته شکرگزاری و قدرشناسی دانست.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان استان کرمانشاه گفت: ایشان نظام اسلامی را دارای ثبات و انعطاف دانستند که همین طور است و نظام اسلامی نظامی جوان و شاداب و در مهندسی انعطاف پذیر است.

امام جمعه موقت تهران افزود: براین اساس هرچه خیر و سلاح ملت باشد و برحسب تشخیص خود رای دهد در چارچوب اسلام و نظام اسلامی و برنامه های ولی فقیه انعطاف پذیر است.

آیت الله امامی کاشانی این انعطاف را ناشی از قانون اساسی و اختیار مقام ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت: ولایت مطلقه فقیه آن گونه نیست که مخالفان به معانی خاصی مانند استبداد معنی می کند بلکه ضرورتی برای شکستن بن بست ها در جامعه است.

خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: گاهی در مقاطعی قانون وجود ندارد که ولی فقیه راه گشاست که این براساس موازین اسلامی است.

آیت الله امامی کاشانی با طرح این پرسش که نظام جمهوری اسلامی ایران که نظامی جوان و شاداب است اگر روزی پیر و افسرده شود چه باید کرد؟ ، افزود: مقام معظم رهبری این موضوع را در دانشگاه مطرح کردند زیرا جای تفکر،تامل و تعقل است و تحصیل کرده ها باید بیندیشند.

خطیب نمازجمعه تهران با استناد به آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم نظام جمهوری اسلامی ایران را به مثابه شجره طیبه استوار دانست که شاخه هایی رو به آسمان دارد و در حال حرکت است.

آیت الله امامی کاشانی گفت: خدای متعال عصر وحی و اسلام را به شجره طیبه و عصر جاهلیت را به شجره خبیثه تشبیه کرده و هدف از این تمثیل ، واداشتن ما به تفکر است.

خطیب نمازجمعه در ادامه سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: دانشگاهیان و جوانان و قشرهای مختلف مردم باید پرتلاش باشند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: مسئولان نظام نیز باید برای مردم دلسوزی کنند و انتخابات و صندلی ها و سمت ها برای خدا باشد.

وی ادامه داد: راه یابی به مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری ، وزارت و پست های دیگر همه باید وصل به خدا باشد و آن زمان است که زیر درخت طیبه قرار گرفته ایم.

آیت الله امامی کاشانی گفت: از طرف دیگر می بینیم که شجره خبیثه چه کرده است و چگونه مردم کشته می شوند.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه یکی از میوه های شجره خبیثه در لیبی به جهنم رفت گفت: همیشه این میوه های تلخ و کثیف وجود دارد.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه با بیان اینکه آمریکا هر روز قصه ای برای ما درست می کند به جنجال اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت: مسلم است که این موضوع افترا و دروغ است.

وی تاکید کرد: مکتب ما اسلام و نظام اسلامی با ترور مخالف است و دنیا باید این موضوع را بداند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: چند نفر آدم فرومایه و ولگرد را پیدا می کنند ، پول می دهند و می گویند فلان چیز را در روزنامه ها و سایت ها بگو ، سپس بلوا به پا می کنند .

وی افزود: این فرافکنی ها کار شجره خبیثه است ؛ آنان در آمریکا گرفتار شده اند و می خواهند افکار عمومی را از مشکلاتی که نظام سرمایه داری برای مردم به وجود آورده است منحرف کنند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به این که درخت خبیث مارکسیسم و کمونیسم فروپاشید گفت: همه حرکت هایی که ضد مردم و ضد خداست کم کم فرو خواهند پاشید.

امام جمعه تهران تاکید کرد: نظام اسلامی ما جوان و شاداب بر دوش همین ملت به ویژه جوانان استوار است تا به دست صاحب اصلی اش امام زمان(عج) برسد.

وی در ادامه به ایام حج اشاره کرد و گفت: امسال موضوع برائت بسیار مهم است زیرا در سال های گذشته فقط جمعی از مسلمانان بودند اما امروز فریادهای غیرمسلمانان نیز از آمریکا و غرب و شرق هماهنگ شده است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: در برائت از مشرکین ، حجاج علیه شرک و بت پرستی شعار می دهند اما اکنون دنیا این شعار را می دهد.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه نخست گفت: صاحبان فکر همیشه از هواها و غیرخداها دورند و همواره در مسیر خداوند فکر می کنند و گام برمی دارند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به بحث تفکر در قرآن کریم و پیشه کردن تقوای الهی در خدمت رسانی به مردم افزود: "من" و "تویی" که در ماهاست ، این فخرفروشی ها و پست فروشی ها و صندلی فروشی ها و اینکه من چه کسی هستم و تو چه کسی هستی ، این موارد خارج از ویژگی های صاحبان فکر است و آدمی را ساقط می کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به قصه ای به نقل از یکی از یاران امام رضا(ع) گفت: ثامن الحجج امام رئوف امام رضا(ع) در یکی از دیدارهای خود فرمودند حضرت علی(ع) وقتی هنگام عیادت یکی از یاران بیمار خود فرمودند که عیادت من از خود را امتیاز و افتخاری برای دیگران قرار مده زیرا من با عیادت خود تنها خواستم بار تو را سبک کنم تا خیلی زود از صراط بگذری .

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: این قصه درس عبرتی برای همه ماست زیرا این گونه برخورد امیرالمومنین(ع) با اصحاب خاصه خود ، تکلیف را برای همه روشن می کند چون امام علی(ع) با این اقدام خود تاکید کردند که همیشه از خدا ترسیدن و تقوا ، عامل برتری یکی بر دیگری است و همین عامل موجب رستگاری و یا سقوط انسان ها به شمار می رود.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه شرایط امروز ما نیز باید برگرفته از این حقیقت باشد ، افزود: باید دید این قشری گری ها، توجیه ها و تفسیرها برای کارها و من گفتن هایی که وجود دارد ،چه قدر به افزایش تقوای ما کمک می کند؟

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه صاحبان فکر همواره تقوای الهی را در کارها پیشه خود می سازند ، بر ضرورت دوری از هواهای نفس در کارها و خالص بودن تاکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد