ادامه عملیات ارتش ترکیه بر ضد پ ک ک

کد خبر: 166398

عملیات ارتش ترکیه بر ضد گروه "پ ک ک" در جنوب شرق ترکیه و شمال عراق ادامه دارد.

واحد مرکزی خبر :ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد:‌" عمده عملیات زمینی و هوایی بر ضد"پ ک ک" در خاک ترکیه به ویژه در منطقه چوکورجا صورت گرفته است و برخی اقدامات آن سوی مرز در چند نقطه شمال عراق ادامه دارد".

مطبوعات ترکیه شمار نیروهایی را که در عملیات روز جمعه شرکت دارند حدود ده هزار نفر برآورد کردند.

چندین هواپیمای شکاری پنجشنبه شب تا بامداد جمعه ، از پایگاه هوایی دیار بکر -شهر اصلی جنوب شرق ترکیه که بیشتر جمعیتش کرد هستند- به پرواز درآمدند.

در حکاری مرکز استانی به همین نام طی دیشب صدای تیراندازی و پرواز بالگردها شنیده شد. اعضای "پ ک ک" روز جمعه در این استان همزمان به هشت هدف نظامی در استان حکاری حمله کردند که بیست و چهار کشته و هجده زخمی بر جا گذاشت.

خبرگزاری فرات نیوز که نزدیک به کردهاست ، به نوبه خود ورود گروه کوچکی از سربازان ارتش ترکیه را به منطقه هفتانین - منطقه ای کوهستانی در شمال عراق نزدیک مرکز ترکیه که در کنترل اعضای "پ ک ک" است تأیید کرد.

ارتش ترکیه پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد عملیات زمینی گسترده را با پشتیبانی هوایی در پنج نقطه شمال عراق و ترکیه آغاز کرده است .

" پ ک ک" حدود دو هزار نیرو در شمال عراق دارد و از این کشور به عنوان پایگاه پشتیبانی برای عملیات بر ضد نیروهای امنیتی ترکیه استفاده می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد