قبول یا مخالفت با ازدواج گروههای همجنس گراها!

کد خبر: 138670

کاخ‌سفید با اشاره به تردیدهای رئیس‌ جمهور امریکا در حمایت یا عدم حمایت از ازدواج همجنس‌گرا‌ها ـ‌ که با آغاز رقابت‌های انتخاباتی به چالشی جدی برای اوباما تبدیل شده‌ـ اعلام کرد که وی اخیرا به وزارت دادگستری این کشور دستور داده تا دفاع از قانون ممنوعیت ازدواج همجنس‌گرا‌ها را متوقف سازد.

قبول یا مخالفت با ازدواج گروههای همجنس گراها!
کاخ‌سفید اعلام کرد، باراک اوباما -رئیس ‌جمهورامریکا- شخصا مخالف ازدواج گروههای هم جنس گرا است و در مورد اعلان آن تردید دارد.
به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، کاخ‌سفید با اشاره به تردیدهای رئیس‌ جمهور امریکا در حمایت یا عدم حمایت از ازدواج همجنس‌گرا‌ها ـ‌ که با آغاز رقابت‌های انتخاباتی به چالشی جدی برای اوباما تبدیل شده‌ـ اعلام کرد که وی اخیرا به وزارت دادگستری این کشور دستور داده تا دفاع از قانون ممنوعیت ازدواج همجنس‌گرا‌ها را متوقف سازد.
وزارت دادگستری امریکا چهارشنبه اعلام کرد: «با توجه به دستور اوباما، از قانون منع ازدواج‌
همجنس‌گرا‌ها در دادگاه حمایت نخواهد کرد».
جی کارنی- سخنگوی کاخ‌سفید- در این مورد اعلام کرد: «اوباما همواره مخالف قانون ممنوعیت ازدواج همجنس‌گرا‌ها بوده چرا که این کار را «غیرضروری» و «ناعادلانه» می‌داند، ولی این مسئله هیچ تغییری در اصل دیدگاه اوباما در مخالفت با ازدواج همجنس‌گرا‌ها ایجاد نمی‌کند».
باراک اوباما در ژانویه سال جاری اعلام کرده بود که هنوز در مورد اینکه آیا همجنس‌گرا‌ها بایستی از حق ازدواج برخوردار باشند، تردید دارد.
روزنامه واشنگتن‌پست در گزارش دیگری در خصوص این موضوع نوشت، ‌به نظر می‌رسد اوباما برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ و کسب آرای بیشتر نیاز دارد تا حمایت خود از قانون فدرال مبنی بر ممنوعیت ازدواج همجنس‌گرا‌ها را متوقف سازد.
به گزارش «فردا»، در اواخر سال گذشته نیز جنجالی بر سر حضور همجنس گرا‌ها در مجلس و جامعه امریکا ایجاد شد که در آن ۱۳ هزار نفر از نظامیان امریکایی در آستانه اخراج از ارتش بودند. اشاعه همجنس گرایی در جامعه امریکا که از آغاز سده بیست و یکم گسترش یافته است، موجب تغییر در ارزشهای جامعه امریکایی شده است. بر اساس یکی از تحقیق انجام شده در یکی ازدانشگاههای امریکا، رواج این امر موجب تغییر در دیدگاههای مردم جامعه شده و قبح این امر نیز شکسته شده است.
جمهوری خواهان با توجه به اینکه به رسومات و سنت‌های پیشین وفادارند و به آیین‌های مذهبی احترام می‌گذارند، از گذشته مخالف با این قانون بوده‌اند. در مقابل دموکرات‌ها که سال‌ها داعیه دفاع از حقوق انسان‌ها را دارند، از دفاع علنی از این قانون بیم دارند، زیرا نگران این امر هستند که در صورت دفاع حامیان دیندار خود را از دست بدهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد