ماهی از سر گنده گردد نی ز دم !

کد خبر: 131041

کشورهایی که ادعایی درباره رعایت شرع و اخلاق ندارند، در دروغ نگفتن و تهمت نزدن از ما جلوترند. ما باید به رهنمودهای رهبری در رعایت اخلاق توجه کنیم چرا که چنین بی توجهی هایی آسیب های جدی به جامعه وارد می آورد؛ ماهی از سر گنده گردد نی ز دم.

ماهی از سر گنده گردد نی ز دم !

یک کارشناس رسانه با بیان اینکه رعایت اخلاق باید ابتدا از سوی کارگزاران حکومت و رسانه ها باشد و سپس به عامه مردم رسد، گفت: اصلاح وضع موجود باید از آنها شروع شود، همان طور که همگان می دانند، ماهی از سر گنده گردد نی ز دم. به گزارش سرویس سیاسی «فردا»، رهبر انقلاب با تاکید بر رعایت اخلاق توسط رسانه ها، فرمودند: نباید به صرف توهم این که حالا این کار مصلحت دارد، دستشان را، یا قلمشان را، یا وبلاگشان را آزاد کنند که هر چه به دهنشان آمد، آن را بگویند.

ایشان ضمن تاکید جدد بر اخلاقى کردن محیط، بیان داشتند: ما اگر بخواهیم جامعه را اصلاح بکنیم، این اصلاح فقط به این نیست که انسان از افراد غیبت بکند. راه‌هاى دیگرى هم وجود دارد. حالا من غیبت را عرض میکنم. فضلا از تهمت و افتراء و اینها. رهبر انقلاب اظهار داشتند: امروز یک جریان صحیح و حقّى در جامعه‌ى ما وجود دارد، جریانهاى باطلى هم وجود دارد که به انواع و اقسام طرق میخواهند جامعه را خراب کنند، انقلاب را منحرف کنند؛ در این شکى نیست. آدمهائى هم در رأس این جریانات هستند. چه لزومى دارد که انسان به این آدمها تهمت بزند. چه لزومى دارد که غیبت اینها را بکند. حرف آشکار اینقدر دارند؛ همان حرفهاى آشکار را بیان بکنند، تبیین بکنند، توضیح بدهند، مطلب روشن خواهد شد؛ هیچ نیازى به غیبت کردن نیست که آدم بگوید حالا ما براى اصلاح مثلاً غیبت میکنیم. ناصر ایمانی کارشناس رسانه در گفتگو با «فردا» تاکید کرد که نباید سخنان رهبری را به رسانه یا فرد خاصی تعمیم داد، تمامی رسانه ها و کارگزاران باید خود را مخاطب فرمایشات رهبری بدانند. وی با ابراز تاسف از عدم رعایت اخلاق توسط رسانه ها و برخی کارگزاران حکومتی، گفت: موضوعی که در این سال ها کمتر بدان توجه شده، رعایت اخلاق است. ایمانی با بیان اینکه عموما استنادها بر رعایت ضوابط قانونی است تا ضوابط اخلاقی، تصریح کرد: همگان خود را ملزم به رعایت ضوابط قانونی می کنند و از مسائل اخلاقی دور می مانند. وی با یادآوری این مطلب که انقلاب ما یک انقلاب ارزشگراست نه صرفا قانونگرا، گفت: چه بسا اقدام خلاف اخلاقی الزاما خلاف قانون نباشد. بنابراین همگان باید خود را مقید به رعایت چارچوب اخلاقی کنند. ایمانی حیطه مسائل اخلاقی را فراتر از مسائل قانونی دانست و افزود: در این خصوص به مطالب غیر واقع برخی از کارگزاران اشاره می کنم؛ متاسفانه دیده می شود که کارگزاران فعلی و پیشین بی اخلاقی می کنند و به راحتی زبان به تهمت و دروغ می گشایند، دیگر چه انتظاری از مردم و رسانه ها باید داشت؟ وی ادامه داد: ناهنجاری های اخلاقی از بالا بر بدنه جامعه تزریق می شود، بی اخلاقی رسانه ها و کارگزاران به طور حتم به جامعه نیز تسری می یابد. این کارسناس با تاکید بر اینکه مطالب عنوان شده از سوی کارگزاران حکوتی بالاخص و عامه مردم بالاعم باید واقعیت داشته باشد، گفت: کاهش صدق گفتار کارگزاران و رسانه ها خطری است که باید به آن توجه ویژه داشت وبرای جلوگیری از آن چاره ای اندیشید. وی اظهار داشت: متاسفانه کشورهایی که ادعایی درباره رعایت شرع و اخلاق ندارند، در دروغ نگفتن و تهمت نزدن از ما جلوترند و این شاید به دلیل ملاخظات سیاسی شان باشد، ما نیز باید به رهنمودهای رهبری در رعایت اخلاق توجه کنیم چرا که چنین بی توجهی هایی آسیب های جدی به جامعه وارد می آورد؛ ماهی از سر گنده گردد نی ز دم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد