علم الهدی: کربلا سوژه آموزشی است
اگر تنها چیزی که برای ما بگویند تابلوهای به تصویر کشیده شده در کربلا باشد ما را کفایت می کند تا همه چیز دین و اسلام را بیاموزیم و همین مهم است که می تواند ما را به نقطه اوج ولیالله بودن بالا ببرد و از اولیای خداوند قرار دهد.
مهر: امام جمعه مشهد گفت: بیان وقایع عاشورا تنها برای اشک ریختن نیست بلکه باید ولایتپذیری را از عاشورا بیاموزیم. آیتالله احمد علمالهدی بمناسبت تاسوعای حسینی در جمع عزاداران حرم مطهر رضوی پیرامون جلوههای ولایتپذیری در عاشورای حسینی با اشاره به رشادتها و اوج ولایتپذیری حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم ولایتپذیری را بعد از تبیین و ابلاغ ولایت مشخص فرمودهاند که در آیه 54 سوره مبارکه مائده اصل ولایت را تبیین و در آیه 55 این سوره ولایت پذیری را مشخص میکند. عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل ولایت از آن خداوند است و در پنج جای قرآن به آن اشاره شده است، ادامه داد: اما مظهر اجرای این اصل پیامبر اکرم(ص) و بعد از ایشان حضرت علی(ع) و سایر ائمه تا امام زمان(عج) هستند که امام عصر به دلیل رسالت جهانی سازی در پس پرده غیبت بوده و در توقیع شریف خود اجرای این ولایت را به دست حجتشان که مجتهد جامعالشرایط است دادهاند. وی با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه مائده که پیرامون ولایت پذیری مطرح شده است نیز اظهار داشت: براساس این آیه کسانی که ولایتپذیریند ولایت خداوند و رسول خدا و امام را پذیرفته اند و آنها حزبالله هستند. علمالهدی ادامه داد: شما اگر در موقعیتهای گوناگون میخواهید به دنبال حزب خداوند راه بیفتید باید دنبال جریان و گروهی بروید که ولایت پذیر است. وی در رابطه با موضوع ولایت پذیری در عاشورا حسینی عنوان کرد: تمام کارنامه زندگی سیدالشهدا از بدو تولد تا زمان شهادت ایشان تابلو و درس ولایت پذیری است. علمالهدی با اشاره به نامگذاری حضرت سیدالشهدا (ع) در بدو تولد به عنوان یک نمونه ولایت پذیری در زندگی امام(ع) اظهار داشت: در ماجرای نامگذاری ایشان حضرت زهرا(س) از حضرت علی(ع) و ایشان از پیامبر(ص) و آن حضرت از خداوند به دلیل پذیریفتن ولایت آنها سبقت نگرفتند. وی عاشورا را نیز مظهر و اوج ولایت پذیری دانست و گفت: در کربلا وجود مقدس حضرت قمربنی هاشم (ع) مظهر و اوج ولایت پذیری است به گونهای که در امام هضم شده و حتی احساس ایشان با ولی زمانشان یکی است گویا که هر دو یکی بودند و این بالاترین درجه ولایتپذیری است و ما که ادعای عشق و علاقه به ایشان داریم باید از این صحنه ها درس بگیریم. رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اظهار داشت: آنچه در عاشورا اتفاق افتاد تنها برای این نیست که مقتل خوانها با ادبیات و هنر خاصی آنها را بیان کرده، عواطف را به هیجان آورده و اشک را جاری کنند بلکه باید این عشق و اشک مقدمهای شود که درس یادگرفته و دنبال سر امام(ع) و یارانشان راه بیفتیم و بیینیم آنها چطور در جریان ولایت هضم شدند و همه چیزشان ولایت شد. وی گفت: اگر تنها چیزی که برای ما بگویند تابلوهای به تصویر کشیده شده در کربلا باشد ما را کفایت می کند تا همه چیز دین و اسلام را بیاموزیم و همین مهم است که می تواند ما را به نقطه اوج ولیالله بودن بالا ببرد و از اولیای خداوند قرار دهد. وی علم الهدی تصریح کرد: کربلا برای برخی یک سوژه عاطفی است و این درست نیست زیرا کربلا و عاشورا سوژه آموزشی است. وی گفت: هرچه در دین سراغ داشته باشید تابلو آنرا در کربلا امام حسین(ع) نصب کردهاند. خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه تابلوهای ولایت ناپذیری نیز در کربلا دیده میشود گفت: در این تابلوها نشان میدهد عاقبت کسانی که از ولایت جدا میشوند و زاویه پیدا میکنند چه می شود.
دیدگاه تان را بنویسید