استقبال لبنانی‌ها از رئیس‌جمهور ایران موجب وحشت غربی‌ها و صهیونیست‌هاست

کد خبر: 122773

آنها متوجه شده‌اند که مردم لبنان برای استقبالی بزرگ و بی‌نظیر از رئیس جمهور کشورمان آماده شده‌اند و این امر اعتبار آنها را در هم می شکند.

استقبال لبنانی‌ها از رئیس‌جمهور ایران موجب وحشت غربی‌ها و صهیونیست‌هاست

رئیس جمهور کشورمان برای دیدار با همتای لبنانی خود و بازدید از مناطق جنوبی این کشور ساعاتی پیش وارد لبنان شد و مورد استقبال مقامات سیاسی و مذهبی لبنانی قرار گرفت. به گزارش سرویس سیاسی «فردا» در آستانه انجام این سفر دیپلماتیک مخالفت هایی از جانب برخی کشورهای غربی و حامی رژیم صهیونیستی صورت گرفت و هجمه تبلیغاتی گسترده ای نیز علیه این سفر از سوی رسانه های خارجی مخالف نظام انجام شد.

غلامرضا کرمی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با «فردا» مخالفت غربی ها با حضور احمدی نژاد در لبنان را به دلیل استقبال گسترده مردم این کشور از رییس جمهور ایران دانست و افزود: سران آمریکا و اسرائیل در هر کشوری که حضور می یابند، با استقلال چندانی از سوی مردم روبرو نمی شوند، آنها متوجه شده‌اند که مردم لبنان برای استقبالی بزرگ و بی‌نظیر از رئیس جمهور کشورمان آماده شده‌اند و این امر اعتبار آنها را در هم می شکند. کرمی با تاکید بر استقلال لبنان و اینکه هیچ کشوری حق دخالت در امور آن را ندارد، گفت: دخالت غربی‌ها و اظهارنظرهای آنها در مخالفت با این سفر کاملاً بی‌جا است؛ دولت لبنان با استقلال خود این سفر را به بهترین شکل تدارک دیده و نتایج آن نیز قطعاً به نفع مقاومت منطقه و جبهه پایداری خواهد بود. این نماینده مجلس اظهار داشت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان خوب و عاطفی‌است و ایران این موضوع را در جنگ 33 روزه با حمایت خود از این کشور به نمایش گذاشته است، پس طبیعی است که رابطه مستحکمی بین دو کشور حکم‌فرما باشد. سفر رئیس جمهور نیز به لبنان برای تقویت این رابطه به حساب می‌آید. وی مقاومت حزب‌الله در لبنان و حماس در فلسطین را جزء مقاومت‌های مردمی دانست و گفت: جمهوری اسلامی همواره برای مقاومت این دو ملت علیه اشغالگران الهام‌بخش است. ملت فلسطین و لبنان نیز این حمایت مردم و مسئولان ایرانی را لمس کرده‌اند. قطعاً حضور احمدی‌نژاد در لبنان، اثر مثبتی در تقویت مقاومت مردم این کشور و فلسطین خواهد گذاشت. عضو کمیسیون امنیت ملی مهمترین دستاورد سفر رئیس‌جمهور به لبنان را به نمایش گذاشتن علاقمندی جهت ادامه روابط دو کشور با هم و مهمتر از آن تحکیم زیرساخت‌های لبنان دانست. وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه جمهوری اسلامی قدرتمندترین کشور منطقه است، لبنان می تواند نیازمندی های خود را مطرح کند و ایران هم برای استحکام بیشتر روابط نیازهای این کشور را بر اساس روابط دو جانبه تامین نماید. عصبانیت امریکا و اسرائیل مهمترین بازتاب سفر به لبنان محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه و کارشناس مسایل سیاسی هم در گفتگو با خبرنگار سیاسی «فردا» سفر مقامات کشورها به دعوت همتایان خود را از جمله بدیهی ترین اشکال سیاست ورزی و دیپلماسی در جهان امروز دانست و افزود: با پذیرفتن اصل تساوی حاکمیت ها و برابری جایگاه کشورها تردیدی باقی نمی ماند که مقامات هر کشوری این حق را دارند که بر اساس صلاحدید خود به کشورهای دیگر سفر کنند.

وی همچنین گفت: مقامات هر کشوری حق دارند از مقامات سایر کشورها به منظور گفتگو و دیدار از کشور خود دعوت به عمل آورند و فضای تصمیم سازی درباره سفر و دیدارهای دو جانبه صرفا به عهده مقامات مسئول دو کشور است. این کارشناس مسائل سیاسی هرگونه اظهارنظر از سوی مقامات کشورهای ثالث را دخالت در امور داخلی کشورها و نادیده گرفتن حقوق شهروندی آنها به حساب آورد. وی مهمترین باتاب سفر احمدی نژاد به لبنان را عصبانیت رژیم ضهیونیستی و مقامات ایالات متخده دانست که قبل از انجام سفر اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: سفر رییس جمهور کشورمان به لبنان به دعوت رسمی رییس جمهور این کشور انجام خواهد گرفت و طبیعی است در این خصوص صرفا دولت های ایران و لبنان حق تصمیم گیری و تصمیم سازی دارند و از آنجا که مقامات دو دولت برانجام دیدار تاکید دارند، هیچ کشوری حق اظهار نظر در این باره را ندارد. کوشکی مهم‌ترین پیام سفر نماینده رسمی ایران به لبنان و حضور در مناطق جنوب را تداوم حمایت نظام جمهوری اسلامی از مقاومت اسلامی مردم لبنان و فلسطین بر شمرد. وی گفت: طبیعی است که مقامات لبنان تمام سعی خود را در استقبالی باشکوه از رییس جمهور به کار می برند، این استقبال بیش از رییس جمهور متوجه انقلاب، رهبری و افکار رهایی بخش است؛ به طور کلی می توان گفت که استقبال مردمی از احمدی نژاد در تاریخ لبنان بی سابقه خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد