نمایندگان به تعطیلات 15 روزه می روند

کد خبر: 120112

تعطیلات نیمه دوم تابستانی نمایندگان مجلس از فردا (پنج شنبه) آغاز می شود و تا سوم مهر ادامه خواهد داشت. یعنی جلسه بعدی مجلس در تاریخ 4 مهر برگزار می شود. نمایندگان مجلس پیش از این برای تعطیلات نیمه اول تابستان هم از تاریخ 31 تیر تا 24 مرداد تعطیل بودند.

نمایندگان به تعطیلات 15 روزه می روند

مجلس در حالی طرح افزایش تعطیلات عید فطر را بعد از چند روز هیجان خبری در میان مردم، از دستور کار خارج کرد، که نمایندگان مجلس خود تا چهارم مهر ماه تعطیل هستند. به گزارش سرویس سیاسی «فردا» ماجرای تعطیلات عید فطر از زمانی آغاز شد که تعدادی از نمایندگان طرحی را با 53 امضا با عنوان « اختیار دولت برای تعیین ساعات کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید فطر» را با دو فوریت در جلسه دوم شهریور ماه مجلس طرح کردند.

هر چند دوفوریت این طرح رد شد، اما تصویب فوریت آن افکار عمومی را بر آن داشت که کم کم برای آخر ماه رمضان برنامه بچینند. این طرح مقرر می‌کند که تعطیلات عید سعید فطر سه روز خواهد بود و در ازای آن 15 خرداد و 29 اسفند تعطیل رسمی نخواهند بود. مجلسی ها در میان اشتیاق و استقبال زیاد افکار عمومی روز دو شنبه تقاضای بررسی اولویت این طرح را کردند و با وجود تصویب اولویت آن در جلسه سه شنبه 16 شهریور مورد بررسی قرار نگرفت و به جلسه چهارشنبه( امروز) موکول شد. در جلسه روز چهارشنبه هم نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند و طرح مسترد شد تا بررسی افزایش تعطیلات عید فطر در بررسی طرح ساماندهی تعطیلات مورد نظر قرار گیرد و تصمیمات لازم در آن زمان اتخاذ شود. نمایندگان مجلس در حالی بررسی موضوع افزایش تعطیلات را تا زمان بررسی طرح ساماندهی تعطیلات متوقف کردند که بلافاصله هیات دولت در جلسه خود روز شنبه بعد از عید فطر را تعطیل اعلام کرد. همه این ماجرای 15 روزه حرف و حدیث و هیجان خبری و طرح و بررسی آن در مجلس و در نهایت مسترد شدن آن در شرایطی است که نمایندگان مجلس تا تاریخ 4 مهر تعطیل هستند. تعطیلات نیمه دوم تابستانی نمایندگان مجلس از پنج شنبه همين هفته آغاز می شود و تا سوم مهر ادامه خواهد داشت. یعنی جلسه بعدی مجلس در تاریخ 4 مهر برگزار می شود. نمایندگان مجلس پیش از این برای تعطیلات نیمه اول تابستان هم از تاریخ 31 تیر تا 24 مرداد تعطیل بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد