توضیح کیهان درباره سخنان امام جمعه موقت تهران

کد خبر: 119174

با عرض پوزش از محضر جناب آقاي صديقي بايد اذعان كرد كه توضيح ايشان - احتمالا به دليل كمبود وقت- كافي نبوده است و از مقصود مورد نظر خويش تعريف جامع و مانعي ارائه نفرموده اند.

توضیح کیهان درباره سخنان امام جمعه موقت تهران
حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان توضیحاتی درباره سخنان حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته داده است. به گزارش سرویس سیاسی «فردا» شریعتمداری نوشته است؛ بعد از سفارش اخير رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت و پرهيز از تفرقه كه توصيه هميشگي ايشان و حضرت امام(ره) بوده و هست، حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي صديقي در خطبه نماز جمعه تهران - 92/5/98- با اشاره به اين توصيه و از نگاهي دلسوزانه و خيرخواهانه گفت: در ماه رمضان ميهمان خدا هستيم و اوست كه ما را دعوت كرده و در را نبسته است، لذا سراغ كساني كه از نظام جدا شده اند برويم و ببينيم درد و مشكل كجاست. آيا تاكنون مانند پيامبر(ص) بوده ايم كه منتظر بود تا كساني كه او را آزار مي دادند و زير پايش خار مي گذاشتند، ابراز پشيماني كنند و برگردند؟ سرمقاله کیهان افزوده است: اظهارات حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي صديقي با توجه به مواضع بارها اعلام شده ايشان درباره خيانت فتنه گران و نيز بخش هاي ديگري از سخنان وي در همان خطبه به وضوح نشان مي دهد كه آنچه امام جمعه موقت تهران با دلسوزي و نگاهي عالمانه در پي آن بوده اند، با تفسير و تحليلي كه از اظهارات ايشان شده است فاصله اي پر ناشدني و متضاد دارد، اما با عرض پوزش از محضر جناب آقاي صديقي بايد اذعان كرد كه توضيح ايشان - احتمالا به دليل كمبود وقت- كافي نبوده است و به بيان ديگر آقاي صديقي عزيز كه به حق يكي از اسوه هاي حركت در صراط مستقيم اسلام و انقلاب هستند، از مقصود مورد نظر خويش تعريف جامع و مانعي ارائه نفرموده اند. اگرچه دشمنان بيروني و داخلي در پي بهانه جويي بوده و هستند و در بهره گيري و سوءاستفاده از بيانات جناب صديقي عزيز و بزرگوار دچار اشتباه نشده! بلكه عمداً اشتباه كرده اند! با اين حال شايد بهتر آن بود كه امام جمعه موقت تهران حساب دشمنان تابلو دار اسلام و انقلاب كه در جريان فتنه 88 آشكارا در نقش ستون پنجم مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس ظاهر شده بودند را با صراحت بيشتري از حساب فريب خوردگان و خطاكاراني كه در پي آب به سوي سراب رفته بودند، جدا مي كردند، زيرا در ميان كساني كه به قول جناب صديقي «از نظام جدا شده اند» و يا آزرده خاطر شده و «رميده اند» علاوه بر فريب خوردگان و شماري از راه گم كردگان، افرادي نظير سران و عوامل اصلي فتنه نيز حضور داشته اند. شریعتمداری افزوده است: از سوي ديگر اين سخن برخاسته از اخلاق اسلامي است و قابل ترديد نيست كه «همه ما اهل يك خانواده هستيم» ولي مگر ابوجهل عموي پيامبر اعظم(ص) نبود كه به حمايت از اشراف و برده داران، با اسلام عدالتخواه و حامي مستضعفان به مقابله برخاسته بود و يا مگر شمر با حضرت ابوالفضل عليه السلام نسبت خويشاوندي نداشت؟! و.... با توجه به موارد فوق و به قول حكيمانه رهبر معظم انقلاب اتحاد بر مبناي اصول امكان پذير است و كساني كه اين اصول را قبول ندارند از دايره وحدت مورد نظر بيرون هستند. بنابراين، برخلاف تظاهر سالوسانه سران فتنه به ذوق زدگي، نه فقط مرز ميان خودي و غيرخودي برداشته نشده است، بلكه وحدت به مفهوم و معناي هرچه پررنگ تر شدن اين مرزهاست و صد البته، مجرمان و خيانتكاران نيز مي توانند توبه كنند ولي توبه آنان به رابطه ميان آنها و خداي عزوجل مربوط است و مانع از مجازات و مكافات آنان به جرم جناياتي كه مرتكب شده اند نيست و بديهي است كه فريب خوردگان حساب جداگانه اي دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

نیازمندیها

تازه های سایت