کنعانی‌مقدم: روحانی به وعده‌هایش عمل نکرد/ دولت روحانی در زمینه‌های توسعه‌ای موفق نبود/ عملکرد دولت در زمینه امنیتی خوب بود

کد خبر: 1015684

کنعانی‌مقدم گفت: آقای روحانی شعار‌های خوبی داد و به همین خاطر توانست که آرای خاکستری را جلب کند، اما در عمل به آنان موفق نبود. در همین راستا دیدیم که مقام معظم رهبری در حوزه مسائل اقتصادی گلایه‌هایی داشتند که در دیدار ویدئویی با اعضای دولت بیان کردند.

کنعانی‌مقدم: روحانی به وعده‌هایش عمل نکرد/ دولت روحانی در زمینه‌های توسعه‌ای موفق نبود/ عملکرد دولت در زمینه امنیتی خوب بود

گروه سیاست فردا: دولت روحانی درحالی وارد آخرین سال فعالیت خود شد که اوضاع و احوال مردم اصلاً خوب نیست و عموماً دولت را مسبب همه مشکلات خود می‌دانند. درست یا نادرست قضاوت عمومی این است که دولت تدبیر و امید در تحقق وعده‌های انتخاباتی خود موفق نبوده است و نتوانسته چرخ زندگی مردم را بچرخاند. شاید این قضاوت کاملا درست نباشد و حسن روحانی آن‌طور که هواداران و حامیانش می‌گویند با موانعی مواجه بوده باشد، اما جای گله‌گذاری نیست، زیرا او هیچ وقت مسائل و مشکلات را با مردم در میان نگذاشته است. حداقل این نقدی است که اصلاح‌طلبان به عنوان جریان حامی دولت به او وارد می‌کنند. عدم تعامل دولت و جامعه، اما کار را به جایی رساند که مقام معظم رهبری نیز در دیدار ویدئویی خود به ضرورت آن اشاره کردند.

گذشته از این، اکنون که هفت سال از عمر دولت گذشته بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد و بررسی نقاط ضعف و قوت آن است. حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار «فردا» به همین کار پرداخت و گفت: «اگر بخواهیم عملکرد دولت را بر اساس برنامه ۵ ساله ششم [توسعه] مورد ارزیابی قرار دهیم، باید گفت که دولت کارنامه موفقی نداشته است زیر بر اساس این برنامه دولت باید به ۵ عدد ۸ (نرخ رشد ۸ درصد، نرخ تورم زیر ۸ درصد، نرخ بیکاری کمتر از ۸ درصد، نرخ بهره بانکی زیر ۸ درصد و جذب سرمایه خارجی حداقل به میزان ۸ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها) می‌رسید، اما که اکنون فاصله بسیاری با آن دارد لذا دولت آقای روحانی از این نظر کارآمدی لازم را نداشته است.»

وی افزود: «دولت یازدهم و دوازدهم اگرچه در حوزه توسعه‌ای خوب عمل نکرد، توانست علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و سیاسی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی یک آرامش نسبی در حوزه اقتصاد ایجاد کرده و خودش را سرپا نگه دارد.»

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به عملکرد دولت روحانی در زمینه مسائل امنیتی گفت: «دولت روحانی غیر از دو سه مورد مثل اعتراضات بعد از افزایش قیمت بنزین، خوب عمل کرده است و اغلب توانسته به خوبی پاسخگوی اعتراضات باشد.»

وی در ادامه وفاداری به شعار‌ها و وعده‌های انتخاباتی را یکی از نقاط ضعف دولت روحانی دانست و گفت: «دولت در زمینه عملیاتی کردن شعار‌های خود، خوب عمل نکرده است. آقای روحانی شعار‌های خوبی داد و به همین خاطر توانست که آرای خاکستری را جلب کند، اما در عمل به آنان موفق نبود. در همین راستا دیدیم که مقام معظم رهبری در حوزه مسائل اقتصادی گلایه‌هایی داشتند که در دیدار ویدئویی با اعضای دولت بیان کردند.»

کنعانی مقدم عملکرد دولت در مدیریت کرونا را به عنوان یکی از نقاط قوت دولت برشمرد و گفت: «دولت در این زمینه کارنامه قابل قبولی از خود ارائه کرده است و امیدواریم که مشکلات موجود نیز هرچه زودتر حل شود.»

وی ادامه داد: «با این وجود چند نکته جدی وجود دارد که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کردند. مهم‌تر از همه اینکه اقتصاد کشور نباید معطل نتیجه برجام، انتخابات آمریکا و... باشد. بلکه دولت باید با اتکاء به منابع داخلی و استفاده از توان بخشی خصوصی مشکلات موجود را حل کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد، نمره قبولی نخواهد گرفت.»

کنعانی مقدم درباره ضرورت تعامل رئیس‌جمهور با مردم که مورد اشاره رهبری هم قرار گرفت، گفت: «به نظر می‌رسد که آقای روحانی یک سویه سخن می‌گوید. ما هروقت تلویزیون را روشن می‌کنیم ایشان در جلسه ستاد مقابله باکرونا، دولت، بازدید‌ها و... مشغول سخن گفتن است. بیان مطالب به این صورت خوب است، اما اگر فقط یک‌جانبه سخن بگوید و به مشکلات و دغدغه‌های مردم پاسخ داده نشود، دردی دوا نمی‌شود. منظور رهبری این است که حرف مردم را بشنوید و پاسخ دهید. برخی فکر می‌کنند که باید حرف مردم را شنید، اما پاسخ نداد درحالی که این اصلاً قابل قبول نیست. وقتی که ما از مردم سالاری دینی دم می‌زنیم حتماً باید اعتراضات و مشکلات مردم را بشنویم و به آن پاسخ مناسبی بدهیم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد