پاسخ کیهان به موافقان مذاکره: دلار 20 تومانی و پراید 90 میلیونی میوه برجام است

کد خبر: 1002906

کیهان نوشت: کسانی این روزها ژست شاکی به خود گرفته و مذاکره را ناجی وضع موجود می‌نامند که خود جزو بانیان اصلی خسارت محض برجام هستند.

گروه سیاست فردا: روزنامه کیهان در گزارشی ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی موجود به طرفداران مذاکره پاسخ داد. کیهان در این گزارش تحت عنوان «دلار 20 هزار تومانی، میوه مذاکره با آمریکاست» نوشت: «حامیان عملکرد دولت، ژست شاکی به خود گرفته و مدعی شده‌اند که برای برون رفت از وضع موجود باید مذاکره با آمریکا را کلید بزنیم. این در حالی است که دلار 20 هزارتومانی و سکه 8 میلیونی و پراید 90 میلیونی، همگی میوه‌های برجام و در حقیقت همان سیب و گلابی‌های برجام است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «این روزها افزایش قیمت دلار در کنار افزایش قیمت اجاره بها و خرید مسکن و همچنین گرانی اقلام خوراکی و افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و سکه و لوازم خانگی و... مردم را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کرده است. همزمان با این وضعیت، فعالین مدعی اصلاحات و حامیان عملکرد دولت، ژست شاکی به خود گرفته و مدعی شده‌اند که برای برون رفت از وضع موجود باید سیاست «نرمش قهرمانانه» را پیاده کرد و مذاکره با آمریکا را کلید بزنیم. مدعیان اصلاحات اینگونه وانمود می‌کنند که وضع موجود نتیجه عدم مذاکره با آمریکاست. این در حالی است که اتفاقا شرایط فعلی محصول مذاکره و توافق با آمریکاست.» در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «برجام هم در دولت اوباما و هم در دولت ترامپ بارها و بارها لگدمال شد. کار به جایی رسید که روحانی صراحتا مذاکره با آمریکا را «دیوانگی» نامید و ظریف گفت «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد». کسانی که این روزها ژست شاکی به خود گرفته و راه‌حل رفع مشکلات را مذاکره جا می‌زنند، باید به این سؤال پاسخ دهند که مذاکره با آمریکا در دولت روحانی، کدام مشکل را حل کرد؟! قبل از امضای برجام، دلار حدود 3 هزارتومان، سکه حدود یک میلیون تومان و پراید حدود 20 میلیون تومان بود. اکنون در هفت سالگی دولت روحانی و دقیقا در مقطعی که دولتمردان، آن را موعد میوه دادن برجام نامیده بودند، دلار حدود 20 هزارتومان، سکه بیش از 8 میلیون و پراید حدود 90 میلیون تومان است. به عبارت دیگر، دلار 20 هزارتومانی و سکه 8 میلیونی و پراید 90 میلیونی، همگی میوه‌های برجام و در حقیقت همان سیب و گلابی‌های برجام است.»

این گزارش افزوده است: « جالب اینجاست که کسانی این روزها ژست شاکی به خود گرفته و مذاکره را ناجی وضع موجود می‌نامند که خود جزو بانیان اصلی خسارت محض برجام هستند. همان جماعتی که ابتدا مدعی شدند که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است» و بعد اعتراف کردند که «برای عبور برجام از سد افکارعمومی، آن را بزک کردیم»! همان طیفی که ابتدا همه امور و حتی آب خوردن مردم را به توافق با آمریکا گره زدند و تاکید کردند که همه تحریم‌ها یکباره لغو می‌شود و بعد در زنگ حسابِ برجام با توهین به شعور مردم گفتند که «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد