علی صوفی: معلوم نیست جهانگیری در ۱۴۰۰ تأیید صلاحیت شود/ محسن هاشمی رجل سیاسی نیست/ کارگزاران دیگر مثل ۹۲ دست برتر را در اصلاحات ندارد

کد خبر: 1000093

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: امروز شرایط کاملا متفاوت از سال 92 است و دیگر کارگزاران مثل آن سال دست بالا را در تصمیم گیری ها ندارد که بخواهد ابتکار عمل را از دیگران بگیرند و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را برای اصلاح طلبان تعیین کند.

علی صوفی: معلوم نیست جهانگیری در ۱۴۰۰ تأیید صلاحیت شود/ محسن هاشمی رجل سیاسی نیست/ کارگزاران دیگر مثل ۹۲ دست برتر را در اصلاحات ندارد

علی صوفی درباره اجماع اصلاح طلبان روی اسحاق جانگیری یا محسن هاشمی -گزینه های مدنظر کارگزاران سازندگی- برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 به فردانیوز گفت: گزینه های دیگری هم مطرح هستند که همه باید در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان محک بخورند و سپس براساس نظرسنجی تصمیم گیری انجام شود.

وی افزود: سال 92 که آقای روحانی انتخاب شد تا مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گیرد وضعیت فرق می کرد. اگر آن زمان کارگزاران دست برتر را داشت به خاطر نقش آفرینی مرحوم هاشمی رفسنجانی بود اما الان ایشان حضور ندارد بنابراین آن جایگاه را دیگر نمی توان برای کارگزاران درباره تصمیم گیری برای تعیین نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جریان اصلاحات قائل بود.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار کرد: امروز شرایط کاملا متفاوت از سال 92 است و دیگر کارگزاران مثل آن سال دست بالا را در تصمیم گیری ها ندارد که بخواهد ابتکار عمل را از دیگران بگیرند و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را برای اصلاح طلبان تعیین کند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات درباره شانس جهانگیری و محسن هاشمی برای نامزدی جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: آقای جهانگیری به لحاظ سابقه اجرایی و سیاسی، رجل سیاسی شناخته می شود طبعا وضعش متفاوت از آقای محسن هاشمی است. سال 96 نیز براساس نقشی که ایفا کرد، در انتخابات به عنوان یک چهره اصلاح طلب شناخته شد بنابراین اگر خودش اراده کند می تواند یکی از کاندیداهای مطرح باشد.

وی ادامه داد: البته اصلاح طلبان باید متغیرهای مختلفی را برای تعیین نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری ملاک قرار دهند. برخی از این متغیرها قابل کنترل نیستند مثل شورای نگهبان. از کجا معلوم شورای نگهبان در سال 1400 مثل سال 96 آقای جهانگیری را تأیید کند؟ متغیر بعدی مردم هستند، امروز مردم هم از اصلاح طلبان و هم از دولت آقای روحانی ناراضی اند. این نوع نگاه مردم نیز کار را برای آقای جهانگیری سخت می کند.

صوفی درباره مسجل نبودن رجل سیاسی و مذهبی بودن محسن هاشمی گفت: قطعا رزومه آقای محسن هاشمی به آقای جهانگیری نمی رسد. او گرچه جوان و فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی است و همین مسئله برایش اعتبار خاصی می آورد اما رجل سیاسی بودن در قانون اساسی برای تأیید کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خیلی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: شورای نگهبان در ادوار گذشته خیلی افراد را به خاطر نداشتن ویژگی جل سیاسی ردصلاحیت کرد بنابراین چون آقای محسن هاشمی در این حوزه محک نخورده نمی شود روی او خیلی حساب کرد.

این فعال اصلاح طلبان با اشاره به نام های متعدد مطرح در جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد: نخست اصلاح طلبان مجبورند برای عدم تکرار تجربه سال 84 و رسیدن به نامزد واحد، اجماع سازی کنند. ثانیا برای جلب نظر مردم اقدام کنند. ثالثا نامزد آنها در عرصه تبلیغات و مناظرات انتخابات ریاست جمهوری هنر از خود نشان دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد