۶ ضد کسالت بدن را بشناسید

کد خبر: 781785

علت ضعف بدن شامل سیستم ایمنی ضعیف، نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی، حذف وعده‌های غذایی، استرس عاطفی، و کار فیزیکی بیش از حد است.

۶ ضد کسالت بدن را بشناسید

سرویس سبک زندگی فردا: شایع‌ترین علل ضعف؛ اختلال در کارکرد غدد فوق کلیوی، بی‌خوابی، عفونت‌ها به ویژه عفونت‌های گوارشی که در بسیاری موارد ممکن است علائم گوارشی نداشته باشند و سرانجام عوامل تغذیه‌ای است.به نقل از مشروح برخی انواع حساسیت‌های غذایی ممکن است با ضعف در بدن همراه باشند. بهترین مثال در این خصوص بیماری سلیاک است.

۶ ضد کسالت بدن را بشناسید

ضعف عمومی و یا احساس بی حال یک مشکل شایع است. به گفته مرکز مراقبت حمایتی، ضعف را می‌توان به عنوان "عدم قدرت فیزیکی و یا عضلانی و احساس ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزانه " تعریف کرد. علائم ضعف شامل خستگی، تنبلی، تعریق بیش از حد، کاهش اشتها، عدم تمرکز، و مشکل خواب است.

علت ضعف بدن شامل سیستم ایمنی ضعیف، نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی، حذف وعده‌های غذایی، استرس عاطفی، و کار فیزیکی بیش از حد است. ضعف مداوم به علت کم خونی، ورم مفاصل، کم کاری تیروئید، اختلال خواب، سرطان، سندرم خستگی مزمن، دیابت و بیماری‌های قلبی ایجاد می‌شود.

برای رفع کسالت و بی حالی چه بخوریم؟

خوردنی‌ها و آشامیدنی‌هایی که طبع سرد دارند مانند ماست، خیار و عدس باعث کسالت و خواب آلودگی می‌شود. درحالی که به و سیب، از میوه‌های شادی بخشی هستند که توصیه می‌شود به صورت میوه تازه، مربا، خورش و آب میوه از آن‌ها استفاده شود. زرده تخم مرغ عسلی، گوشت گوسفندی و نخود نیز با داشتن طبع گرم باعث افزایش جریان خون لطیف در بدن و به دنبال آن احساس نشاط و شادابی می‌شوند.

۱- آلو

میوه‌هایی بارنگ قرمز در بین میوه‌ها از خواص ویژه‌ای برخوردارند که از جمله سلامت قلب و افزایش توانایی مغز برخی از این خاصیت‌های بی نظیر است. یکی از این میوه‌های قرمز رنگ آلو است که می‌توان آن را معدنی از خواص و ویژگی دانست که به برخی از آن‌ها در این بخش اشاره می‌شود. آلو دارای طبع خنک و مقدار زیادی قند و هیدرات کربن دارد و خواص زیادی دارد؛ سرشار از ویتامین‌های A. , B. , C. و آهن و کاروتن است. همچنین، مقوی برای ورزشکاران و دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است.

۲- شکلات

زنان به خوردن شکلات علاقه‌مند هستند، زیرا تحقیقات نشان داده که شکلات باعث می‌شود حالات و روحیات افراد تغییر کند. شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می‌کند و این دو هورمون باعث شادمانی می‌شود. سعی کنید گاهی شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود.

۳- پرتقال: منبع ویتامین C.

پرتقال قهرمان انرژی بخشی است. این میوه سرشار از ویتامین C می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را نیز در سلامت نگه می‌دارد و از سلول‌های ما محافظت می‌کند. ویتامین C. نسبت به نور و گرما بسیار حساس است. خوشبختانه پوست کلفت و طعم نسبتا ترش پرتقال باعث می‌شود که بیش‌ترین میزان ویتامین C. آن حفظ شود.

یک عدد پرتقال ۷۰ میلی‌گرم ویتامین C. به بدن می‌رساند که معادل نیمی از نیاز روزانه است. توصیه می‌کنیم پرتقال‌های تازه را انتخاب و مصرف کنید. تا می‌توانید مصرف آب پرتقال‌های صنعتی را محدود کنید. توجه داشته باشید که مرکبات دیگر مانند گریپ‌فروت، نارنگی و لیموترش نیز حاوی این ویتامین هستند.

۴- ماهی آزاد: نشاط و انرژی

ماهی آزاد سرشار از امگا ۳ می‌باشد. این اسید‌های چرب ضروری برای عملکرد خوب بدن و تقویت سیستم ایمنی فوق‌العاده است. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که این اسید‌های چرب خواص ضدخستگی نیز دارند. علاوه بر این، ماهی آزاد حاوی ویتامین B۱ می‌باشد که برای تبدیل قند به انرژی، لازم و ضروری است.

۱۰۰ گرم ماهی آزاد نیاز روزانه‌ی ما به امگا ۳‌ها را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم که هر هفته دو مرتبه ماهی میل کنید. توجه داشته باشید که پخت طولانی‌مدت باعث از بین رفتن امگا ۳‌ها می‌شود. ماهی ساردین نیز جزو منابع امگا ۳‌ها می‌باشد.

۵- گوشت قرمز: سرشار از آهن

گوشت قرمز منبع آهن می‌باشد که برای تولید انرژی بسیار مفید است. آهن موجود در گوشت قرمز بیشتر از آهن سبزیجات جذب بدن می‌شود. علاوه بر این، گوشت قرمز حاوی پروتئین‌های حیوانی نیز می‌باشد.۲۰۰ گرم گوشت نیمی از نیاز روزانه‌ی ما به آهن را تامین می‌کند. توصیه می‌کنیم در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی نکنید و از کباب کردن طولانی مدت آن بپرهیزید. گوشت بوقلمون نیز حاوی آهن بوده و چربی کمی دارد.

۶- مغز‌ها: منبع انرژی

بین تمام کار‌های ریز و درشتی که انجام می‌دهید یک مشت آجیل میل کنید. بادام و فندق سرشار از منیزیم هستند که به سلول‌های ما، در جهت تولید انرژی کمک می‌کند. توجه داشته باشید که مغز‌های روغنی همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند که با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. فندق سرشار از گلوسیدهاست که منبع اصلی تولید انرژی است

رفع بی حالی و ضعف در طب سنتی

در طب سنتی کیفیت خواب وبیداری افراد متناسب با سن، موقعیت، مزاج و جنس افراد تعریف می‌شود؛ برای مثال جوانی که می‌خواهد روز بانشاطی را سپری کند باید حداقل شش ساعت خواب شبانه مفید داشته باشد. توجه داشته باشید که باکیفیت‌ترین خواب مربوط به ساعات ۹ شب الی ۱ نیمه شب است، به طوری که هر یک ساعت خواب در این ساعات معادل دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است.

۱- فعالیت‌های حرکتی منظم

فعالیت حرکتی منظم مثلاً سه روز در هفته، هر بار ۲۰ دقیقه پیاده روی باعث افزایش کیفیت زندگی و پیش گیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود.

۲- ازدواج و رفع افسردگی

ازدواج به موقع و داشتن روابط زناشویی سالم و متعادل باعث افزایش نشاط و شادابی می‌شود و بالا رفتن سن ازدواج و افراط وتفریط در رابطه جنسی موجب کسالت و افسردگی می‌شود.

۳- معجزه‌ی آب گرم

حمام کنید، بعد از شنا کردن در دریا احساس جوانی می‌کنید. برای این که احساس طراوت را در روز‌ها و شب‌های پاییزی پیدا کنید کافی است یک فنجان نمک داخل وان حمام بریزید و آن را با آب گرم پر کنید. با شمع‌های معطری که در کنار وان می‌گذارید، آرامش خاصی پیدا می‌کنید.

۴- گل و گیاه

بوو‌های شادی آفرین رفع کسالت و بی حالی می‌کنند. بعضی از بو‌ها برای تغییر احساس انسان شناخته شده اند. گل رز، بابونه، شمعدانی معطر، لیمو و بالنگ از جمله این بو‌ها هستند. این بو‌ها را به عنوان خوشبوکننده و معطرکننده هوا و فضا مورد استفاده قرار دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد