احتمال لخته شدن خون بر اثر کم آبی بدن

کد خبر: 730692

فوق تخصص نروفیزیولیژی بالینی از خطرات مهم کم آبی و افزایش غلظت خون ناشی از بی آبی در افراد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: علیرضا یار احمدی متخصص بیماری های مغز و اعصاب و فوق تخصص نروفیزیولوژی بالینی اظهار کرد: نوشیدن مایعات فراوان به ویژه آب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید همه سوگواران حسینی به آن بیش از پیش توجه کنند زیرا افزایش تحرکات و فعالیت های بدنی در محیط گرم یا سرپوشیده همچون هیئت ها و همچنین پیاده روی و فعالیت زیر آفتاب بخش قابل توجهی از آب بدن را توسط پوست از دست می دهد.

وی با اشاره به اینکه با کاهش آب بدن،خون غلیظ تر می شود، گفت: این غلظت خون جریان طبیعی خون را در شریان های وریدی مغز به طور چشمگیری کاهش می دهد و زمانبر شدن آن می تواند به تشکیل لخته های وریدی درون سر و گردن منجر شده که تشنج یکباره و شدید مهم ترین علامت آن است.

این متخصص بیماری های مغز و اعصاب ادامه داد: برخی از سوگواران بر اساس اعتقادهای خاصی که دارند نیت می کنند که از چند روز مانده به عاشورای حسینی و یا یک صبح تا ظهر زیر گرما و با وجود تحرک بدنی بالا تشنه بمانند درحالیکه ناخواسته بزرگترین اشتباه را می کنند.

وی تاکید کرد: همان تشنگی نیم روزی زیر آفتاب و با آن مقدار تحرک بدنی، میزان غلظت خون را در عروق وریدی مغز افزایش می دهد که در این حالت مغز به شکل ایجاد سردرد فراوان، احساس داغی و حالت جوشیدن آب درون سر و یا سرگیجگی و حالتی شبیه به گرمازدگی، هشدار می دهد و با نادیده گرفتن این هشدارها، لخته های خونی درون دریاچه های وریدی مغز تشکیل می شوند.

این فوق تخصص نروفیزولوژی اظهار کرد : خون وریدی برعکس خون شریانی است یعنی بعد از خونرسانی به مغز از طریق عروق وریدی که همانند دریاچه ها و رودخانه هایی پهن و با احتمال بالای رسوخ مواد هستند باید آن خون ها با ورود به این جریان های وریدی آرام آرام از راه گردن به سمت قلب و ریه ها روند تا دوباره تصفیه و وارد شریان های پرفشار برای سوخت رسانی به مغز شوند.

وی یاد آور شد: با توجه به مسائل گفته شده از نظر علم پزشکی تشنگی و کم آبی چندین ساعته در محیط گرم و همراه با تحرکات بدنی فراوان تهدیدی جدی است و عزادان حسینی باید به این مهم توجه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد