۵ دمنوش‌ خوش طعم برای افزایش کیفیت زندگی

کد خبر: 658046

برای استفاده از گلایل در تقویت مو‌ها روش کار به این صورت است که ۱۵۰ گرم گلایل را با ۱۰۰ گرم برگ هیدروکوتیل و ۵۰ گرم گزنه در ۱ لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن آن را پس از غذا ۳ وعده در روز به مدت ۱ ماه بنوشید.

۵ دمنوش‌ خوش طعم برای افزایش کیفیت زندگی
سرویس سبک زندگی فردا : کاهش حافظه، ریزش مو، چین و چروک پوست، بی خوابی‌های شبانه، درد مفاصل، پوکی استخوان و… همگی نشانه‌های طی شدن عمر می‌باشند. در ادامه این مطلب را به نقل از آشپزباشی بخوانید.
دمنوش‌هایی برای افزایش کیفیت زندگی
۱. چای گل گلایل (زیبایی ناخن‌ها و موها) گلایل غنی از سیلیس است و می‌تواند باعث استحکام ناخن‌ها شود، ۱۵ گرم گلبرگ خشک شده را در ۱ لیتر آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن ۳ فنجان در روز بنوشید، با فاصله هر ۲۰ روزه می‌توانید تا ۳ ماه از این نوشیدنی استفاده کنید. برای استفاده از گلایل در تقویت مو‌ها روش کار به این صورت است که ۱۵۰ گرم گلایل را با ۱۰۰ گرم برگ هیدروکوتیل و ۵۰ گرم گزنه در ۱ لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و بعد از صاف کردن آن را پس از غذا ۳ وعده در روز به مدت ۱ ماه بنوشید.
نکته: مصرف گلایل برای زنان باردار و شیرده و مبتلایان به ناراحتی‌های قلبی و کلیوی و کبدی مناسب نمی‌باشد.
۲. چای گل ساعتی (خواب خوب)
گل ساعتی داروی خوبی برای کم خواب‌ها است و برخلاف داروهای شیمیایی عوارضی مانند مشکلات حافظه و توجه ندارد، ۱۵ گرم برگ و گلبرگ‌های خشک شده این گیاه را در ۱ فنجان آب جوش دم کرده و بعد از ۱۰ دقیقه صاف کنید و هر روز صبح و ظهر و شب بین غذا و قبل از خواب آن را بنوشید. پس از یک فاصله ۲۰ روزه می‌توانید تا ۳ ماه از این نوشیدنی استفاده کنید، البته مصرف آن در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است، همچنین نباید آن را با داروهای مسکن مصرف کرد.
۳. چای سبز و نعناع فلفلی (کاهش وزن)
با افزایش سن تناسب اندام کمتر می‌شود، اما برای حفظ تناسب یا کاهش وزن می‌توانید از چای سبز و نعناع فلفلی کمک بگیرید، این گیاهان حاوی عوامل فعال لاغر کننده اند. ۲ قاشق چایخوری برگ نعناع خشک شده و ۲ قاشق غذاخوری چای سبز خشک شده را در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه دم و بعد آن را صاف کنید و قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر به مدت یک ماه روزی یک فنجان از آن را بنوشید. توجه داشته باشید مصرف این نوشیدنی به زنان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.
۴. چای گل تاج ریزی (تقویت بینایی)
مصرف گیاه تاج ریزی می‌تواند باعث تقویت حس بینایی شود. این گیاه حاوی پلی فنول هایی است که به جریان خون در ریزترین عروق خونی شبکه کمک می‌کند و در احیای سلول‌ها و فعال نگه داشتن آن‌ها و بهبود بینایی در شب موثر است. می‌توانید ۵ قاشق چای خوری از برگ‌های تازه گیاه را در ۵۰۰ میلی لیتر آب جوش بریزید و برای ۱۵ دقیقه آن را دم کنید. برای یک ماه هر روز ۳ نوبت از این دم کرده بنوشید، اما زیاده روی نکنید، چون زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث مشکلات قلبی و کلیوی شود.
۵. چای زنجبیل و نعناع فلفی (افزایش میل جنسی و پیشگیری از پوکی استخوان)
مصرف نعناع فلفی و زنجبیل از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند و میل جنسی را افزایش می‌دهد. می‌توانید ۱ قاشق چای خوری نعناع فلفلی و ۲ قاشق چایخوری زنجبیل تازه را با ۱ فنجان بزرگ آب دم کنید و روزانه یک فنجان و به مدت یک ماه مصرف کنید، با یک فاصله ۲۰ روزه می‌توانید تا ۳ ماه این دم کرده را بنوشید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد