از تخت جمشید تا بیسفون و کلیسا‌های مرز ارمنستان، گلچین ایران در تهران

کد خبر: 563931

باغ موزه مینیاتور واقع در شرق تهران در بوستان گلبرگ، ‌مدل کوچک با مقیاس ۱ به ۲۵ دوازده اثر تاریخی کشورمان که در یونسکو ثبت شده را در خود جای داده است. ورودی این باغ موزه با ۳ هکتار مساحت، ۲ هزار تومان و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است.

از تخت جمشید تا بیسفون و کلیسا‌های مرز ارمنستان، گلچین ایران در تهران

سرویس سبک زمدگی فردا: باغ موزه مینیاتور واقع در شرق تهران در بوستان گلبرگ، ‌مدل کوچک با مقیاس ۱ به ۲۵ دوازده اثر تاریخی کشورمان که در یونسکو ثبت شده را در خود جای داده است. ورودی این باغ موزه که در سال ۹۲ افتتاح شده با ۳ هکتار مساحت، ۲ هزار تومان و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است.

آثار این مجموعه شامل نقش برجسته انسان بالدار در استان فارس، آبشارهای شوشتر در استان خوزستان،‌ گند قابوس در استان گلستان، چغازنبیل در خوزستان، بیستون در استان کرمانشاه، ارگ بم در استان کرمان، تخت سلیمان در استان آذربایجان غربی، مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی در استان اردبیل، تخت جمشید در استان فارس، پاسارگاد در استان فارس، بازار تاریخی تبریز در استان آذربایجان شرقی، مجموعه کلیساهای ارامنه ایران در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و میدان امام (نقش جهان) در استان اصفهان است.

همچنین این مجموعه دارای کتابخانه‌ای کوچک، کافی شاپ و گالری شامل عکس‌های این آثار است. البته کافی شاپ در زمان مراجعه ما بسته بود.

متاسفانه این مدل‌ها همواره زیر آفتاب هستند و باران و گرد و خاک باعث شده بود رنگ اولیه خود را از دست بدهند. در بعضی مدل‌ها نیز به دلیل عدم رسیدگی قسمت سیمانی آن ترک برداشته بود. همچنین آشغال‌های کوچک زیادی روی مدل‌ها دیده می‌شد که تمیز کردن آن چندان کار سختی نبود.

باغ مینیاتوری در خیابان جانبازان غربی، نبش بزرگراه امام علی (ع) واقع شده و ورودی پیاده در باغ مینیاتوری جنب بوستان تمدن (گلبرگ) قرار دارد. همچنین یک ورودی سواره جهت سرویس اضطراری از خیابان کرمان برای مجموعه پیش‌بینی شده است .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد