​صاحب خانه شدن کارگران با مسکن ملی | ۴۰۰ هزار مسکن کارگری ساخته می‌شود

کد خبر: 1145166

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با افزایش حقوق کارگران خبر داد و گفت: همچنین قرار است در راستای حمایت از کارگران 400 هزار مسکن برای کارگران در قالب نهضت ملی مسکن احداث شود.

​صاحب خانه شدن کارگران با مسکن ملی | ۴۰۰ هزار مسکن کارگری ساخته می‌شود

در طرح  مسکن ملی ، دیگر ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته نمی‌شود بلکه تعداد طبقات در این طرح نهایتا ۷ طبقه است.شرایط طرح مسکن ملی به این صورت است که فرد متقاضی این طرح باید دارای شرایط مکانی و مادی خاصی باشد. متقاضیان طرح مسکن ملی نباید از سال ۱۳۸۴ واحد مسکونی داشته باشند.ثبت نام مسکن ملی برای افرادی مجاز است که از ابتدای انقلاب تاکنون از تسهیلات و امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.در ادامه به آخرین خبر از  مسکن ملی  می پردازیم.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران،  ضمن تبریک هفته کار و کارگر به همه کارگران سرزمین بزرگ ایران اسلامی، گفت: وقتی از کارگران صحبت می‌کنیم که با خانواده‌هایشان بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و این جمعیت، جمعیت بسیار بزرگی است.

وی اهمیت کار و کارگر در تفکر و اندیشه اسلامی را برای همه روشن دانست و افزود: در نظریه اقتصاد اسلامی، کار مهترین عامل تولید دانسته می‌شود و به تعبیر سیدمحمد باقر صدر پدر علم اقتصاد اسلامی، در کتاب اقتصادنا، سرمایه چیزی جز کار متراکم نیست. عامل اصلی تولید کار است و از این جهت، کار و کارگر یک شرف ویژه‌ای دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بوسیدن دست کارگر توسط پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: در ادبیات و معارف اهل بیت به موضوع کارگر توجه ویژه‌ای می‌شود. پیامبر بعد از برگشت از جنگ تبوک وقتی پس از مصافحه متوجه شد سعد انصاری کشاورزی می‌کند و دستان زبری دارد، فرمودند این دستی است که آتش با آن تماسی ندارد.

عبدالملکی در ادامه سخنانش بزرگترین گناه را طبق روایات اسلامی پرداخت نکردن حقوق کارگر عنوان کرد و ادامه داد: روایات زیادی داریم از جمله آنکه کار کردن برای تهیه درآمد ح مفتضحانه در موضوع تحریم را به آمریکا تحمیل کردند، جامعه عزیز کارگری بودند.

لال و امرار معاش خانواده برابر با جهاد در راه خدا است.

وی کارگران را ایجاد کنندگان انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: کارگران عامل ثبات و پایداری انقلاب اسلامی بودند. در دوره بعد از انقلاب در دفاع مقدس ۱۴ هزار شهید توسط جامعه بزرگ کارگری تقدیم میهن و اسلام شد. در دوران سازندگی و دوران تحریم، حقیقتاً کسانی که پیشمرگ و پیش قراول بودند در حمایت از مردم عزیز و آن شکست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد