کتاب‌های پرخواننده در زندان چه ژانری دارند؟

کد خبر: 445336

با توجه به اوقات فراغتی که زندانیان در زندان دارند؛ طبیعی است بیشتر مراجعاتی که برای تحویل کتاب از کتابخانه دارند مربوط به رمان و داستان می‌شود و در زمان‌هایی خاص همچون مسابقات کتابخوانی حجم مراجعات جهت دریافت کتاب افزایش پیدا می‌کند.

کتاب‌های پرخواننده در زندان چه ژانری دارند؟
سرویس فرهنگی فردا_ با توجه به اوقات فراغتی که زندانیان در زندان دارند؛ طبیعی است بیشتر مراجعاتی که برای تحویل کتاب از کتابخانه دارند مربوط به رمان و داستان می‌شود و در زمان‌هایی خاص همچون مسابقات کتابخوانی حجم مراجعات جهت دریافت کتاب افزایش پیدا می‌کند.
بر اساس آمار دریافتی از سازمان امور زندان‌ها، یکی از نکات قابل توجه در مراجعه زندانیان به کتابخانه زندان‌ها، استقبال بیش از حد زندانیان از کتاب‌هایی حقوقی بوده که به نظر می‌رسد می‌خواهند در این کتاب‌ها به دنبال تبصره و ماده‌ای برای حل مشکل قضایی خود باشند. زندانیان همچنین از سرگذشت‌نویسی‌ها، کتب تاریخی، نمایشنامه و فیلمنامه هم استقبال می‌کنند.
البته دیگر آثار ادبی مثل دیوان‌های شعر شاعران مختلف نیز میزان امانت‌دهی بالایی را در میان کتاب‌های کتابخانه‌‌های زندان دارند. کتاب‌های بوستان و گلستان سعدی، دیوان حافظ و شاهنامه فردوسی، رتبه‌های نخست امانت را در بیشتر این کتابخانه دارند.
شاید دسته‌بندی زندانیان بر حسب جرم و نتیجه‌گیری اینکه هر زندانی با توجه به جرم ارتکابی چه کتاب‌هایی را می‌خوانند و چه کتاب‌هایی را نمی‌خوانند؛ کمی سخت، عجیب و غیرقابل باور به نظر برسد، اما رئیس اداره فرهنگی هنری سازمان زندان‌ها در آبان‌ماه سال 87 و همزمان با شانزدهمین دوره هفته کتاب؛ با دسته‌بندی زندانی‌ها در گروه‌های مختلف جرم و بزه برای اولین بار این بحث را مطرح و گفته بود: در زندان‌ها افراد به چند دسته تقسیم می‌شوند: مواد مخدری‌ها بیش‌تر شعر می‌خوانند، مالی‌ها رمان و داستان‌های بلند و روحانیت بیش‌تر به مطالعه کتاب‌های دینی و عقیدتی می‌پردازند.
منبع: ایلنا
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد