تطهیر سران فتنه با چه اهدافی انجام می شود؟/ یادآوری برخی فتنه‌گری‌ها به کسانی که تعمدا دچار آلزایمر سیاسی شده‌اند

کد خبر: 426388

نباید از یاد برد که بعد از این فتنه انگیزی‌ها بود که چند سال فضای سیاسی کشور و همچنین فضای بین المللی با بهانه‌سازی‌های سران فتنه به غرب علیه کشورمان فشارهای زیادی را حاصل کرد و باعث شد که غرب برای تحریم‌های بیشتر اقتصادی علیه ایران اسلامی تجهیز شود.

تطهیر سران فتنه با چه اهدافی انجام می شود؟/ یادآوری برخی فتنه‌گری‌ها به کسانی که تعمدا دچار آلزایمر سیاسی شده‌اند
سرویس سیاسی فردا؛ افطاری دادن یکی از کارهای حسنه در ماه مبارک رمضان است. حال افطاری‌هایی که با طعم سیاست همراه است نیز می تواند سبب تلطیف قلوب و محلی برای ارائه افکار سیاسی مطلوب و در جهت ایجاد همدلی و همزبانی سیاسی در کشور باشد. بویژه اینکه در سال پیش رو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز در پیش است و هرچقدر فضای سیاسی کشور آرام و منطقی‌تر پیش برود نتیجه آن قطعا در مشارکت سیاسی مردم اثرپذیری مطلوب‌تری خواهد گذاشت. اما ظاهرا برخی از افراد با هدف خاص وارد چنین ضیافتی شده اند و آنرا با میتینگهای سیاسی خود اشتباه گرفته‌اند. این درحالی است که در دیدار رمضانی رهبر انقلاب با مسئولان و سران سه قوه ایشان مسئولان را به مسائل مهم مملکتی رهنمون کردند و بیان داشتند که به فکر جوانان باشند و با اشاره به وجود 10 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی و بیش از چهار میلیون دانشجوی در حال تحصیل در کشور که 25 برابر اول انقلاب است، تأکید کردند:« این تعداد نیروی تحصیل کرده جوان و متخصص از افتخارات نظام اسلامی و یک فرصت بسیار بزرگ است.»
تطهیر سران فتنه توسط کرباسچی در ضیافت افطار روحانی
اما از سخنان برخی با وجود چنین مسائل مهم و حیاتی بوی ارتجاع سیاسی و سناریوهایی برای تطهیر فتنه و بازگشت به عقب شنیده می شود. در همین زمینه رسانه‌ها از آنچه که در مراسم ضیافت رئیس جمهور گذشت خبر دادند که غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در سخنرانی یکی از سران فتنه را سید مظلوم خوانده است. همین موضوع نیز سبب واکنش بر خی از سیاسیون اصولگرا شده است و این سیاسیون نیز برای اعتراض به چنین سخنانی این مراسم را ترک گفته‌اند.
در این رابطه، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و گو با فارس، با اشاره به ترک جلسه ضیافت افطاری با رئیس جمهور از سوی برخی اصولگرایان به دلیل حمایت برخی از اصلاح طلبان از سران فتنه اظهار داشت: بنده ضیافت افطاری رئیس جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم.
مصباحی مقدم ادامه داد: آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد در حالیکه اگر بناست او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است.
سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: این درحالی است که او ظلم بزرگی به نظام مرتکب شده و از این رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت ندارد.
یاد آوری برخی فتنه گرایی‌های فتنه گران و آثار آن
کسانی که از فتنه گران را به عنوان مظلوم با اهداف خاص سیاسی یاد می کنند به نظر می رسد که بسیاری از اتفاقات تلخی که در هشت ما فتنه انگیزی ضد انقلاب با یاری سران فتنه رخ داد را از یاد برده اند و دچار آلزایمر سیاسی عمدی شده اند.
زیر سئوال بردن اصل انتخابات، تاکید بر تقلب در انتخابات بدون ارائه حتی یک سند، ایجاد اختلاف در صفوف متحد مردم و شکستن وحدت ویکپارچگی و تلاش برای ایجاد شکاف و دودستگی، کاهش ضریب امنیت اقتصادی کشور، تلخ نمودن کام مردم از بزرگترین حماسه انتخاباتی و حضور ۴۰ میلیونی پای صندوقهای رای، تهیه خوراک تبلیغاتی علیه نظام برای دستگاه رسانه‌ای امپریالیسم و صهیونیسم جهانی، ابهام آفرینی و بدبین نمودن عده‌ای از مردم نسبت به نظام عزیز اسلامی، قانون شکنی و پیگیری خواسته‌های نامشروع خود از طریق تحریک مردم و آوردن آنان به کف خیابانها، دروغ گویی در لباس منجی گری و تحریک جوانان به قانون شکنی، حمایت از اشرار و قانون شکنان با صدور بیانیه‌های پی در پی، کمک به ایجاد حفره‌های اطلاعاتی و امنیتی در سطح کشور، تقویت جبهه متحد دشمنان و اپوزیسیون خارج نشین، بازی با آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب پروژه‌های آشوب افکنی به بهانه تقلب در انتخابات، مردم خداجو خواندن اوباش یزیدی که ناجوانمردانه به خیمه‌های مردم عاشورایی در شب عاشورا حمله کردند و این رشته سر دراز دارد و همه و همه از درون بیانیه های سیاه سیاسی فتنه گران و حمایت‌های آنان از جولان ضدانقلاب در کف خیابان‌ها ساطع شد. به نظر می رسد کسانی که فتنه گران را تطهیر می‌کنند سعی دارند از چنین مسائلی به راحتی چشم پوشی کنند، بساط دیگری برای ارتجاع سیاسی ایجاد کنند.
نباید از یاد برد که بعد از این فتنه انگیزی‌ها بود که چند سال فضای سیاسی کشور و همچنین فضای بین المللی با بهانه‌سازی‌های سران فتنه به غرب علیه کشورمان فشارهای زیادی را حاصل کرد و باعث شد که غرب برای تحریم‌های بیشتر اقتصادی علیه ایران اسلامی تجهیز شود. به نظر می رسد فراموشی این موارد خطرناک در پشت خود افکار پلید و خطرناکی را در پی دارد.
مسموم سازی افکار عمومی
این درحالی است که رسانه‎‌های این گروه سیاسی پیش از این نیز با طرح مسائل توهمی به مسموم سازی افکار عمومی پرداخته‌اند. برای مثال در شماره گذشته ارگان رسانه ای کارگزاران موضوع کودتا در ایران! آنهم علیه رئیس جمهور مطرح شد؟! موضوعی که حتی به ذهن بدبین ترین و بی سواد ترین افراد اپوزیسیون فراری خارج نشین که معاندت آنها محرز است هم نمی‌رسد اما این نشریه با قراردادن نام مرسی، رئیس جمهور سابق مصر که با کودتای ارتش این کشور و با کمک حکومت‌های مرتجع عربی برکنار شد، در کنار نام رئیس جمهور به سمپاشی سیاسی پرداخت و پس از شش سال از رخدادهای 30 خرداد 1388، هفته‌نامه صدا - ارگان حزب کارگزاران سازندگی- بابیان طرح آنچه آن را «زمزمه کودتا» از سوی منتقدان دولت می‌خواند؛ به منتقدان با بیانی تهدیدآمیز در صورت پافشاری بر مواضع انتقادی خود، خبر از «فتنه» دیگر در فضای کشور می‌دهد. گرداندگان این نشریه تندرو اصلاح‌طلب که از فعالان فتنه 88 هستند، در قسمت «اتاق فکر» باشگاه اصلاح‌طلبان نوشتند «گویندگان این سخنان و عموم دلواپسان و مخالفان دولت باید رفتارها و گفتارهای امروز خود را در حافظه نگاه‌دارند و به‌خوبی ثبت و ضبط کنند تا اگر فردا روزی بار دیگر اعتراضی در کشور برخاست و فضا غبارآلود شد؛ بدانند «ریشه فتنه» از کجاست. نمی‌توان باد کاشت و انتظار توفان نداشت. نه آنکه آن زمان دوباره دنبال سند و مدرک گشت و همه‌چیز را به بیگانگان و عوامل داخلی آن‌ها منتسب کرد»[1]
به هر حال به نظر می رسد طرح چنین مسائل تند و زننده‌ای در زمانی که دولت شعار اعتدال گرایی می دهد و احزاب مختلف نیز با دقت نظر خاصی در فضای سیاسی کشور حرکت می‌کنند نه تنها بر هم زننده این فضاست بلکه فضای شائبه برانگیزی را ایجاد می‌کند که نه تنها واقعیت دارد بلکه با توجه به تجربه فتنه سال 88 از سوی مردم و گروه‌های سیاسی قابل قبول هم نیست. بویژه اینکه از فرصت بوجود آمده در چنین ضیافت‌هایی نیز نباید غافل بود و نسبت به همگرایی بیشتر ملی و سیاسی پیش قدم شد تا برکات آن را در آینده مردم و جوانان کشورمان احساس کنند.
[1] - هفته‌نامه خبری- تحلیلی صدا، شماره 40، شنبه 30 خرداد 1394، صفحه 7
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد