و حالا بهار می رسد ...

کد خبر: 408563

حالا می‌شود در هوای تازه شدن، نفس کشید! بهار را نفس می‌کشم و جانم را از امید پر می‌کنم. دلم قرص است که محول الحال، حال ما را هم دگرگون می‌کند و با قلم تقدیر، بهترین‌ها را رقم می‌زند...

و حالا بهار می رسد ...

پایگاه خبری-تحلیلی فردا؛ مژده لواسانی: وقتی نفس‌های سال به شماره می‌افتد، بیش‌تر از هر چیز، با خودم مرور می‌کنم همه‌ی روز و شب‌هایی که قرار است در یک چشم به هم زدن تبدیل به سالِ گذشته شوند و تو را به یک آینده‌ی در راه، تحویل دهند.

جاده، تحویل بهار داده می‌شود و تو دل دل میکنی برای تحویل حال زندگی‌ات به بهترین حال...که یا محول الحول و الاحوال...

چیزی بین خوف و رجاست. حال یک منتظر که چشم به راه روزهای روشن است و با خود مرور می‌کند همه‌ی روز و شب‌هایی که گاه با لبخند و گاه با گریه سر شده است و فکر می‌کنی، کدامشان ارزش لبخند و غصه را داشته و کدامشان اشتباه بوده و بی ثمر...؟

نفس‌های سال که به شماره می‌افتد، انگار بهتر می‌توانی به گذشته برگردی، تأمل کنی و فکر کنی به تک تک لحظه‌هایی که حالا چیزی جز خاطره نیستند. و خوشبخت خواهی بود اگر اسم این خاطرات، تجربه باشند در زندگی‌ات.

من هیچ وقت خوش استقبال و بد بدرقه نبوده ام، اما بدرقه‌ی سال کهنه برایم همیشه راحت تر است. می‌توانم نفس راحتی بکشم و خدا را شکر کنم که این سال هم گذشت. خوب یا بد.

اینکه نمانده است و میگذرد؛ این‌که تو را در سکون و سکوت نمی‌گذارد. این که هم غمش رفتنی و هم سرورش نماندنیست. یعنی حواست باشد که همه چیز در گذر است و هیچ چیز قطعی نیست. و تو می‌مانی و چمدانی از خاطره که باید سبک شود و این همه‌ی سهم ما از سال رفته است!

هر سال با حسِ عجیبی به استقبال بهار می‌روم. وقتی جانم از یک خزان پر می‌شود و از سوز زمستان لبریزم، شکننده‌تر از همیشه، تنها مژده‌ی بهار است که تازه‌ام می‌کند و اعتمادِ قدم‌هایم می‌شود. به این فکر می‌کنم که هر چه بود و نبود، نگران و آرام، تلخ و شیرین، سخت و آسان، بغض و لبخند، مهر و کینه، همه و همه گذشته است و خوب و بدش فقط خاطره‌ی به جا مانده‌ای است که گاه دلت را خوش می‌کند و گاه آزرده... ما از پاییز عبور می‌کنیم، زمستان را می‌گذرانیم و به تو می‌رسیم.

حالا می‌شود در هوای تازه شدن، نفس کشید ! بهار را نفس می‌کشم و جانم را از امید پر می‌کنم. دلم قرص است که محول الحال، حال ما را هم دگرگون می‌کند و با قلم تقدیر، بهترین‌ها را رقم می‌زند... اگر زمستان هم باشی به تقویم زندگی، بهار برمی‌گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد