مهر: حسن رحیم پور ازغدی امشب (شنبه 18 آبان ماه) در حسینیه هنر تهران گفت: بر خلاف تصور برخی افکار عمومی در جهان اسلام، اکثر منابع اهل سنت حکومت یزید را مشروع نمی دانند و یا غالباً در قضیه کربلا حق را به جبهه امام حسین(ع) داده اند. وی در ادامه یادآور شد: اقلیتی بین اهل سنت بوده که سعی کردند با تمسک به مشروعیت حکومت موجود و نفی قیام مسلحانه علیه حکومت موجود، حکومت یزید را توجیه کنند. در مورد معاویه این تلاش بیشتر بوده است. وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص موضوع امام حسین و یزید برخی صحبت از اجتهاد کرده اند و گفته اند درگیری میان دو نظریه بوده است. در صورتی که باید توجه داشت که بر اساس آرای علمای اهل سنت اجتهاد نباید علیه نص قرآن باشد و دیگر اینکه کسی که اجتهاد می کند باید مجتهد باشد. لذا این ادعا که کسانی که با امام حسین می جنگیدند اهل اجتهاد بودند، نادرست است. رحیم پور ازغدی در ادامه تأکید کرد: اکثر اهل سنت از چهار مذهب به طور خاص حنفی ها وشافعی ها غالباً حب اهل بیت دارند. وی افزود: در دوران معاویه او احادیثی را جعل کرد و روایات جعلی از قول پیامبر(ص) هم یافت می شد و در منابع حدیثی هم اکنون هست. وی تأکید کرد:
مرزکشی میان سنی و وهابی در مورد عاشورا و امام حسین امروزه ضروری است. وهابیت و اهل سنت یکی نیستند و از جنبه های گوناگون از جمله مباحث کلامی تفاوت دارند. در 20 و 30 سال اخیر با همراهی صهیونیستها و دلارهای نفتی آل سعود تریبونهای قوی، تفکرات وهابی را در قالب تفکرات اهل سنت جا انداخته اند. وی افزود: باید توجه داشت که رهبران وهابی چون ابن تیمیه و ابن وهاب از سوی علمای سنی تکفیر شده اند. این جریان فکری که از یزید دفاع می کند جریان غالب اهل سنت هیچگاه نبوده است. رحیم پور یادآور شد: در حال حاضر در رسانه ها وهابی ها دارند به جای سنیها سخن می گویند و افراطی ها هم به جای شیعیان. باید توجه داشت که اگر مرز میان وهابی و سنی انقلابی روشن نشود نهضت بیداری اسلامی شکست می خورد. وهابی ها تلاش کرده اند تا یک نسخه جدید از سنی درست کنند که جریانی ضعیف در تفکر اهل سنت بوده است. وی تصریح کرد: تاریخ اهل سنت غالباً تاریخ محبت به امام حسین(ع) بوده است. تفکری که از یزید دفاع می کند در اقلیت بوده است. در منابع معتبر اهل سنت از جمله از صحاح سته مطالب زیادی درباره حب پیامبر(ص) به حسن(ع) و حسین(ع) وجود دارد. لذا در منابع اهل سنت جهل و
ابهامی در مورد امام حسین و دیدگاه پیامبر نسبت به امام حسین وجود ندارد. وی در ادامه به بررسی ویژگی های یزید و ندیم او یوحنا پرداخت و گفت: یزید دارای فساد اخلاقی و جنسی بود و در دامن یک تفکر غیر اسلامی رشد کرده است. معلم خصوصی و ندیم او شخصی است که مصداق بارز مسیحیان صهیونیستی امروزی است. رحیم پور ازغدی تأکید کرد: در دستگاه معاویه که غرب جهان اسلام را در اختیار خود داشت گروهی از مسیحیان و یهودیان وجود داشتند که ضد اسلام بودند و از همان زمان علیه پیامبر کتاب می نوشتند. این گروهها با دستگاه اموی یک مثلث را تشکیل دادند و برای مقابله با اهل بیت و پیروان آنها اتحادی تشکیل داده بودند. البته باید توجه داشت در همان زمان یهودیان و مسیحیانی بودند که به نفع امام حسین و بر ضد یزید موضع گرفتند. این محقق در ادامه تأکید کرد: یوحنا معلم خصوصی و ندیم یزید کسی است که یزید در دامان او پرورش پیدا می کند. یوحنا یک کشیش صلیبی مسیحی وصهیونیست به تعبیر امروزی است. وی افزود: او از آبای کلیسای یونانی است و کسی است که در زمان معاویه نقش مهمی در وارد کردن افکار مسیحی و شرک یونانی به افکار اسلامی داشت. او احادیث جعلی یهود(اسرائیلیات)
و افکار شرک آمیز یونانی و افکار مسیحی را وارد تفکر حکومتی به اسم اسلام کرد. این آدم پشت صحنه کربلاست و از اهالی شام است. رحیم پور ازغدی در ادامه یادآور شد: پدر وپدر بزرگ یوحنا از مسئولان مالی دمشق بودند و زمام امور مالی دمشق را در زمان خود در اختیار داشتند. یوحنا همان زمان کتابی علیه اسلام نوشت و اسلام وبت پرستی را یکی گرفت و گفت ظهور اسلام علامت دجال است. وی افزود: جالب اینکه این تفکر در دستگاه بنی امیه علیه اسلام سخن می گفتند ولی اهل بیت و پیروان آنها حق سخن گفتن نداشتند. کتاب یوحنا که به نام "تاریخ یوحنای نیقی" معروف است اولین کتابی است که به اسلام از منظر مسیحیت اشکال وارد می کند. این کتاب آموزش می دهد که چگونه علیه اسلام حرف بزنید. وی در ادامه یادآور شد: یوحنا در آثار خود نبوت پیامبر را انکار می کند و می گوید که مسلمانان حجر الاسود را می پرستند. پرسش اینجاست که مسلمانان حجر الاسود را می پرستند؟! همین شبهات را وهابی ها هم امروز بیان می کنند. باید مراقب باشیم جریانهای وهابی و صهیونیستی بر جهان اسلام حاکم نشوند.
دیدگاه تان را بنویسید