عربستان؛از فاجعه کارمند مست در تهران تا بد مستی‌دیپلماتیک در خاورمیانه

کد خبر: 253439

اما متاسفانه اخباری مبنی بر سهل گیری در این خصوص شنیده می شد که بسیار تعجب آور است. مطابق با اخبار منتشره این فرد اکنون آزاد است.سوال این است که این آزادی با سیر چه مسیر قانونی ای انجام شده است؟ یک شهروند ایرانی هم جان خود را از دست داده است. بنابراین چه جای مسامحه است؟

عربستان؛از فاجعه کارمند مست در تهران تا بد مستی‌دیپلماتیک در خاورمیانه
سرویس سیاسی«فردا»: حادثه قتل یک شهروند ایرانی به دست کارمند مست سفارت عربستان قضیه ای نسیت که بتوان با ژست های شبه دیپلماتیک و نرم خویی های متدوال وزارت خارجه ایران از کنار آن گذشت. یک شهروند ایرانی اسیر بدمستی کارمند سفارت عربستان شده است و جان خودر را از دست داده ...بنابراین مشخص است باید وفق قوانین کشور به این امر رسیدگی کرد . مشاهدات عینی نشان می دهد که زماني كه پليس در محل حادثه حاضر مي شود، در خودروي ديپلمات سعودي مقاديري مشروبات الكلي كشف مي‌شود .

بدیهی است که در اینجا چند فعل مجرمانه رخ داده است؛

1- سرعت غیر مجار در معابر شهری

2- مستی

3- رانندگی در حال مستی

4- حمل مشروبات الکلی

5- حادثه منجر به فوت

در قوانین کشور ما برای همه این موارد به مجازات های قانونی اندیشیده شده است و می بایست وفق این مقررات به اتهامات و اقدامات این فرد رسیدگی کرد. اما متاسفانه اخباری مبنی بر سهل گیری در این خصوص شنیده می شد که بسیار تعجب آور است. مطابق با اخبار منتشره این فرد اکنون آزاد است.سوال این است که این آزادی با سیر چه مسیر قانونی ای انجام شده است؟ بدیهی است که دیپلمات ها در هر کشور باید مطابق با قانون آن کشور عمل اجتماعی خود را سامان دهند . در این حادثه نه تنها این اتفاق رخ نداده است بلکه یک شهروند ایرانی هم جان خود را از دست داده است. بنابراین چه جای مسامحه است؟

از یاد نبرده ایم که در رخداد اعدام 8 ایرانی در عربستان چگونه با خدعه و نیرینگ طرف عربستانی به ظاهر اعمال قانون کرد و در پاسخ به استدلالات حقوقی از قوانین خود سخن به میان آورد. البته بدیهی است که مراد مقابله به مثل با عربستان نیست و بلکه دفاع از شرافت ملی و حقوق شهروندی ایرنیان است. قوانین مدنی ایران نحوه برخورد با اقدامات مجرمانه کارمند سفارت عربستان را مشخص کرده است. بنابریان جای مسامحه نیست... باید یک بار برای همیشه به عربستان ثابت شود ایران مانند خاورمیانه نیست که «بدمستی» در آن بدون مجازات بماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد