حل مشکلات اقتصادی کمتر از جهاد در میدان جنگ نیست

کد خبر: 229405

به خود و همه مدیران می گویم که درست است که جنگ تمام شده اما دفاع هنوز هست و اگر دیروز در میادین نبرد می جنگیدیم و زندگی می کردیم ، امروز هم باید در این سنگر با خوب کار کردن و کار خوب کردن و وحدت و همدلی و تلاش شبانه روزی بر مشکلات فائق آییم.آن روز دشمن با تهدیدات نظامی انقلاب را با مشکل روبرو می کرد و امروز با تهدیدهای اقتصادی....

حل مشکلات اقتصادی کمتر از جهاد در میدان جنگ نیست
سرویس سیاسی «فردا» : شهردار تهران با بیان این که امروز حل مشکلات اقتصادی در کشور کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست ، گفت : به خود و همه مدیران می گویم که درست است که جنگ تمام شده اما دفاع هنوز هست و اگر دیروز در میادین نبرد می جنگیدیم و زندگی می کردیم ، امروز هم باید در این سنگر با خوب کار کردن و کار خوب کردن و وحدت و همدلی و تلاش شبانه روزی بر مشکلات فائق آییم.

دکتر محمد باقر قالیباف ، در شانزدهمین یادواره شهدای شهرک های گلدسته و فیروز بهرام ، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر گفت : از همه کسانی که تلاش کردند تا ذکر و نام و یاد شهدا زنده بماند تشکر می کنم ، شاید امروز جریان و یا افرادی باشند که بخواهند فرهنگ جهاد و شهادت را از این سرزمین دور کنند ، اما چنین مراسمی هایی موجب توجه بیشتر به فرهنگ جهاد و شهادت می شود.

وی افزود : اگر مسلمین در روز عید غدیر به تمام معنا به فرهنگ غدیر پی می بردند و بر آن وصیت ها و دستورات نبی اکرم (ص) توجه می کردند و به آن پایدار بودند ، هرگز حادثه و واقعه عظیم عاشورا رخ نمی داد .

قالیباف خاطر نشان کرد : عاشورا زمانی اتفاق افتاد که مردم از گرداگرد ولایت و از حمایت ولایت دست برداشتند و هر کسی به بهانه ای از آن دور شد .

شهردار تهران با بیان این که بعثت و نبوت زمانی که اتفاق افتاد ، به دنبال آن دیانت و اخلاق به جامعه بشری توسط پیامبر از طرف خداوند عرضه شد ، افزود : تجلی تدوام نبوت در راه امامت و ولایت در روز غدیر بود و بی توجهی به ولایت وامامت و دوری از دیانت و اخلاق بود که موجب شد در سرزمینی که یک روز امیر مومنان آن جا حکومت می کرد ، آنچنان فرزندش را مظلومانه به شهادت برسانند .

وی با تاکید بر آن که شهدای ما موجب شدند تا واقعه عاشورا و کربلا بعد از هزار و چند صد سال زنده بماند و باید قدردان آنان باشیم ، گفت : آنان ثابت کردند که نسبت به اطاعت از ولایت و در مسیر دین حرکت کردن را تا پای جان می دانند و همچنین باید قدردان خانواده هایی بود که چنین فرزندانی را با رزق حلال و مشقت تربیت کردند تا در رکاب امام فقیدمان بایستند و همچون جوانان صدر اسلام و اصحاب امام حسین(ع) شجاعانه از نظام و حکومت اسلامی و تفسیر درست از غدیر برای حفظ حکومت تا پای جان بایستند .

قالیباف با اشاره به ایثارگری ها و جانفشانی رزمندگانی که با وجود آسیب دیدگی در جنگ و با وجود آن که دیگر تکلیفی برای جنگیدن نداشتند ، باز هم به میدان برمی گشتند و در نهایت به شهادت می رسیدند ، اظهار کرد : امروز همه ما به ویژه جوانان که دوران ستم شاهی و همچنین دوران ایثارگری شهدا را ندیدند باید بدانیم که در نظام اسلامی زندگی می کنیم و حیات مادی و معنوی ما مدیون آن است و مدیون ولایت و امام عزیزی که ما را از ظلمات به سمت نور هدایت کرد و وظیفه داریم که در این مسیر و بر پایه این باورها حرکت کنیم .

وی افزود : انقلاب ما ریشه در سنت نبوی (ص) ، سیره علوی (ع) و در نهضت امام حسین(ع) دارد واین ملت ملتی است که بر فقه جعفری اصرار دارد و در زندگی و سبک زندگی خود آن را ملاک عمل می داند و هر شب جمعه منتظران واقعی زنده هستند که در این مسیر گام برمی دارند و مهدویت اساس کار آنان است و متعهد به اهل بیت (ع) هستند در مسیر آنان و شهدا گام بر می دارند .

شهردار تهران ، گفت : امام می فرمود جوانان ما از جوانان صدر اسلام بهتر بودند ، چراکه ایثارگری شهدا و مقاومت این ملت در برابر سختی ها را دیده بودند که زرق و برق دنیا و حرف های دشمنان انقلاب آنان را از مسیر اصلی منحرف نکرد و تا به امروز هم دیده ایم که هر جا در این مسیر حرکت کردیم نصرت الهی با ما بود و هر جا کوتاهی کردیم و از این مسیر منحرف شدیم دشمنان بر ما چیره شدند .

وی تصریح کرد : همه به ویژه ما مسئولان باید در اوج دیانت ، ولایت و عقلانیت حرکت کنیم و وظیفه داریم این مسئولیت و مالی را که در اختیارمان به برکت خون شهدا به امانت سپرده شده حفظ کنیم و به جوانان امروز و به دنیا نشان دهیم که با کار و تلاش ، محبت و گذشت و همکاری ا زهمه پیچ و خم ها و مشکلات می گذریم تا جوانان نیز احساس کنند که ما مدیران می توانیم با کارمان ازاسلام دفاع کنیم .

قالیباف خاطر نشان کرد : من به خود وهمه مدیران می گویم که درست است که جنگ تمام شده اما دفاع هنوز هست و اگر دیروز در میادین مین و آن شرایط می جنگیدیم و زندگی می کردیم ، امروز هم باید در این سنگر با خوب کار کردن و کار خوب کردن و وحدت و همدلی و تلاش شبانه روزی دفاع کنیم .

وی با تاکید بر این که حل مشکلات اقتصادی امروز در کشور کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست ، گفت : آن روز دشمن با تهدیدات نظامی انقلاب را با مشکل روبرو می کرد و امروز با تهدیدهای اقتصادی و مشکلات دیگر و ما باید با کار و تلاش و درست کارکردن و دوری از اسراف از مشکلات جلوگیری کنیم .

شهردار تهران در ادامه خاطر نشان کرد : بی شک امروز خانواده شهدا و همه ملت ما و هر که عزت اسلام و مسلمانان را می خواهد باید درست کار کند و با دیانت و همراهی ولایت و در اوج عقلانیت و و محبت و گذشت در مقابل مشکلات بایستیم وخداوند هم وعده داده هرکه در مسیر سنت الهی حرکت کند پیروزی اش قطعی است .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد