احمدی‌نژاد:اگر حضورم سخت است یک خط می نویسیم خداحافظ!

کد خبر: 223739

احمدی نژاد در واکنش به اینکه چرا هیچ انتقادی به دیگر نهادها نیست، گفت: آیا دیگر نهادها درست عمل می کنند ان شاء الله که آنان هیچ اشکالی ندارند.

مهر:رئیس جمهور با بیان اینکه تنها مسوولی که در این کشور پاسخگو است من هستم ، گفت: اگر حضور ما برایتان سخت است یک خط می نویسیم ؛خداحافظ.

خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارت رئیس جمهور در همین کنفرانس خبری که پیامکی درباره نرخ ارز و سکه را به این خبرگزاری نسبت داد گفت: بر فرض محال اگر پیامکی از سوی خبرگزاری ها در مورد شرایط اقتصادی کشور داده شده است آیا یک اقتصاد باید با یک پیامک زیر و رو شود شما در یکی از سفرهای خود به استان همدان گفتید قیمت دلار کاغذی بیش از 900 تومان نمی ارزد اما الان دلار نزدیک 4 هزار تومان فروخته می شود. لطفا به این مسئله به درستی پاسخ دهید.

احمدی نژاد گفت: شما تاکید کردید حرفی را که من قبلا زده ام اما شش ماه عملکرد خودتان و همکاران دیگر رسانه ای تان را نگاه کنید و روی میز بگذارید که یک جنگ روانی شش ماهه است.

خبرنگار فارس گفت: آیا پیامکی که می گویید از خبرگزاری فارس بوده است رئیس جمهور پاسخ داد: بله. این انتقاد من دلسوزانه است نه از روی دشمنی . شما همین الان گفتید 4 هزار تومان بدون اینکه توجه کنید و این یعنی جنگ روانی.

رئیس جمهور افزود: یک عده ای با دولت مخالف اند و من گردنم از مو باریک تر است. احمدی نژاد تنها کسی است که می توانید در مقابلش این طور صحبت کنید .

احمدی نژاد با بیان اینکه آیا تمام اشکالات متوجه دولت است، گفت: سایر نهادها و قوه های دیگر اشکال ندارند؟ قوه قضائیه نقشش کم است در امنیت اقتصادی کشور ؟ چرا هیچ انتقادی به آن وارد نیست مجلس هیچ نقشی ندارد؟ هیچ اشکالی به شهرداری تهران وارد نیست؟

وی افزود: من شهردار بودم و در همین کشور یک چاله در خیابان پیدا می شد صدها مقاله علیه من می نوشتند. در زمان من یک قاضی حکمی داده بود برای قلع و قمع خیابان مقابل صدا و سیما و می خواست با قطع درختان برج بسازد و رفت حکم قضایی گرفت برج ساخت و تمام رسانه ها عزای عمومی گرفتند. اما من همین امروز از یک بلوار قدیمی رد شدم که درختانش را برای خیابان کشی برداشته بودند اما هیچ انتقادی و خبری در رسانه ها نیست.

رئیس جمهور ضمن انتقاد از نظارت صدا و سیما بر دولت گفت: من به آقای ضرغامی گفتم کدام قانون گفته صدا و سیما ناظر بر دولت است که کارمند خودتان را می آورید به صورت زنده بالاسر دولت می گذارید که بگوید آقای رئیس جمهور، آقای وزیر پاسخگو باش البته من هیچ مشکلی از این بابت ندارم و تنها کسی که در این کشور جواب می دهد ما هستیم.

احمدی نژاد در واکنش به اینکه چرا هیچ انتقادی به دیگر نهادها نیست، گفت: آیا دیگر نهادها درست عمل می کنند ان شاء الله که آنان هیچ اشکالی ندارند.

وی افزود: تنها مسئولی که هیچ نگرانی ندارد که وسط خیابان به دل مردم برود من هستم ، اما شما ببینید به عنوان یک مسلمان آیا یک خبری بوده که از دیگران نقدی بکند ؟ نه، همه اش تعریف بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح بزرگراه 5 کیلومتری توسط شهردار تهران گفت: افتتاح این بزرگراه 5 کیلومتری خبر اول اخبار سراسری است البته همه دارند در این کشور کار می کنند اما بلافاصله بعدش می گوید بقیه اش را دولت باید بکشد. باشد ما انجام می دهیم من می دانم دلیل حملات به دولت چیست ملت هم می داند لذا از این موضوع بگذریم.

وی با بیان اینکه دشمن فشار می آورد، ادامه داد: دشمن با بازی عددها در خیابانها نگرانی درست می کند و بعد هم می گوید اقتصاد ایران را مضمحل کردیم حالا شما می گویید دولت اشتباه کرده است. هر تصمیم و سیاستی که دولت بگیرد می گویند دولت اشتباه کرده خوب قبول حالا شما بگویید چه کار کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه با تلاش از این عرصه و مشکلات اقتصادی عبور خواهیم کرد، گفت: اما با این روشی که الان وجود دارد یک دبستان دو کلاسه را هم نمی شود اداره کرد چه برسد به یک کشور. طوری از دولت انتقاد می کنند که انگار دولت یک کنار نشسته تا به مردم فشار بیاید.

وی تصریح کرد: یک مقدار از این مشکلات مربوط به جنگ اقتصادی و مشکلات بیرونی است و بخش عظیم آن فشار روانی است که همه باید کمک کنند.

رئیس جمهور با انتقاد از رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس به جای اینکه یک مصاحبه 5 صفحه ای علیه دولت انجام دهد و دولت را متهم کند بیاید کمک کند نقص قوانین را درست کنیم. ما با یک سوم این ارزی که داریم می توانیم کشور را اداره کنیم و ما چاره ای جز اینکه همه با هم بنشینیم و کمک کنیم تا از این وضعیت خارج شویم نداریم.

وی افزود: الان وقت این نیست که کسی حسابش را تسویه کند اگر خیلی حضور ما برایتان سخت است ما یک خط می نویسیم خداحافظ اگر نه دولت باید تا زمانی که هست با قدرت کار خود را دنبال و از حقوق مردم دفاع کند بنابراین باید به این شیوه حرف بزنیم ، زیرا با اتهام زنی مسئله حل نمی شود.

احمدی نژاد بیان داشت: بعضی ها می گویند منابع ارزی دولت در تاریخ بی نظیر است اما به این توجه نمی کنند که خرید نفتی کم شده و قدرت ارزی کاهش پیدا کرده است. در این دوره هفت ساله معادل کل تاریخ کشور برای تولیدات اساسی کشور، علم فناوری ، نیرو، سرمایه گذاری در نفت کار شده است برای اولین بار صندوق توسعه ملی با 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشتیم در حالی که بعد از انقلاب تمام دولت ها درآمدهای ارزی خود را خرج کرده بودند، اما ما الان 40 میلیارد دلار ذخیره برای آینده کشور داریم و هر چه خرج می کنیم از بودجه دولت است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن چنگ و دندان نشان می دهد و علنا رو به تهدید آورده است، گفت: هر چه می خواهید به ما بگویید اما باید بیایید کمک کنید و دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شود.

رئیس جمهور افزود: بعضی ها نمی دانند از سیستم بانکی خارج شدن یعنی چه یعنی یک تاجری پول هم داشته باشد، نمی تواند فعالیت اقتصادی انجام دهد و هیچ پولی را جابه جا کند.

وی خطاب به منتقدان دولت گفت: منتقدان دولت و کسانی که به ما حمله می کنند روزی پشیمان می شوند، اما اگر پشیمان هم نشوند ما راهی جز اینکه بایستیم و به مردم خدمت کنیم نداریم.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دولت خط مقدم جنگ با دشمن است، گفت: همه باید دولت را یاری کنند چرا که همکاران من در شرایط سختی کار می کنند و همه کمک کنید تا یک مقدار بار از دوش مردم برداشته شود.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی که عده ای یک گوشه ای می نشینند و می گویند دلار 4 هزار تومان یا 5 هزار تومان شده همین باعث مشکلات می شود و شما باید موضع خودتان را مشخص کنید که کدام طرف هستید؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد