مدارس بازهم تعطیل شد

کد خبر: 966338

به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در استان خوزستان، مدارس برخی شهرستان‌ها در روز سه شنبه ۲۶ آذرماه تعطیل اعلام شد.

مدارس بازهم تعطیل شد

باشگاه خبرنگاران جوان: سعید حاجیان فرماندار شهرستان شادگان گفت: به علت بارندگی و تشدید ناپایداری‌های جوی و با تصمیمات اتخاذ شده همه مدارس شهرستان شادگان در نوبت صبح فردا سه شنبه ۲۶ آذر تعطیل است.

همچنین فرماندار ویژه شهرستان آبادان اعلام کرد: به علت ادامه بارندگی فردا مدارس و دانشگاه‌های شهرستان آبادان تعطیل هستند.

برخی مدارس استان کرمان تعطیل شد

مدارس برخی مناطق چهارمحال و بختیاری روزسه شنبه تعطیل است

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس برخی مناطق چهارمحال و بختیاری در پی بارش برف و لغزندگی معابر روز سه شنبه تعطیل است.

فرحناز قائدامینی با اشاره به اینکه مدارس برخی از شهرستان چهارمحال و بختیاری در پی بارش برف و لغزندگی معابر روز سه شنبه تعطیل است، اظهار داشت: کلیه مدارس مناطق کوهرنگ، بن، فارسان، سامان، لاران، بروجن، بلداجی، گندمان، خانمیرزا در تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح تعطیل است.

وی بیان کرد: مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرستانهای شهرکرد، کیار، اردل و میانکوه تعطیل و مدارس مقطع متوسطه اول و دوم با یک ساعت تاخیر فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

وی تاکید کرد: کلیه مدارس شهرستان لردگان و منطقه فلارد در تمامی مقاطع تحصیلی فعالیت آموزشی خود را با یک ساعت تاخیر آغاز خواهند کرد.

تعطیلی مدارس برخی از شهرستانهای جنوب و غرب اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به علت بارش برف و کاهش دما برخی از مقاطع تحصیلی شهرستانهای جنوب و غرب اصفهان فردا تعطیل اعلام شدند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شدت بارش برف و کاهش دما در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان و پیش بینی یخ زدگی معابر اظهار داشت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث محتمل فردا سه شنبه تمام مقاطع تحصیلی شهرستان های فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، فریدن، تیران و کرون و نیز مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستانهای سمیرم تعطیل اعلام شد.

وی افزود: سایر مقاطع تحصیلی شهرستانهای سمیرم با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: همچنین مقاطع ابتدایی و پیش دبستان شهرستان خوانسار وتمامی مقاطع تحصیلی بخش مهردشت نجف آباد و سایر مقاطع تحصیلی شهرستان خوانسار و سمیرم با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به تداوم بارش برف در مناطق غرب و جنوب استان و بارش باران در مناطق مرکزی استان و کاهش دما در ساعات اولیه بامداد تصریح کرد: لزوم رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده ای توسط ساکنان و مسافران توصیه می شود.

تعطیلی برخی مدارس لرستان به دلیل بارش برف و برودت هوا مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، از تعطیلی مدارس ابتدایی نوبت صبح و عصر شهرستان ازنا و همچنین مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرستان الیگودرز به دلیل بارش برف خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زینی وند در گفت و گو با رسانه ها، اظهار داشت: به دلیل بارش برف و برودت هوا در شهرستان های ازنا و الیگودرز، فردا سه شنبه ۲۶ آذر ماه تمامی مدارس ابتدایی نوبت صبح و عصر شهرستان ازنا تعطیل است و فعالیت آموزشی مدارس دوره اول و دوم متوسطه نوبت صبح این شهرستان با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

وی، گفت: همچنین در شهرستان الیگودرز نیز تمامی مدارس ابتدایی نوبت صبح تعطیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، افزود: فردا تمامی مدارس متوسطه اول و دوم روستایی این شهرستان تعطیل و فعالیت آموزشی مدارس متوسطه اول و دوم شهری در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

کلیه مدارس کیش تعطیل شد جانشین ستاد بحران کیش از تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی این جزیره در روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه خبر داد.

شامگاه امروز جانشین ستاد بحران کیش در جمع خبرنگاران از تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی این جزیره در روز سه‌شنبه 26 آذرماه خبر داد.

وی افزود: بنابر آخرین اعلام وضعیت اداره هواشناسی، فردا در ابتدا بارندگی آرام و سپس بر شدت آن افزوده خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: در چنین شرایطی اگر معابر و ساختمان‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار باشند نباید مدارس تعطیل شود.

وی ادامه داد: اما با توجه به شرایط ویژه جزیره کیش، تمامی مقاطع تحصیلی این جزیره به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و رفاه اولیاء و دانش آموزان تعطیل خواهد بود.

مدارس ابتدایی البرز تعطیل شد البرز کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان البرز اعلام کرد که با تداوم آلایندگی و افزایش غلظت ذرات آلاینده معلق در هوا ، فعالیت مهدکودک ها، پیش دبستانی و مقطع ابتدایی در نوبت صبح در پنج شهرستان کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، اشتهارد و فردیس سه شنبه نیز ۲۶ آذر تعطیل است.

بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز تمام مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در نوبت صبح به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا فردا سه شنبه برای سومین روز متوالی در هفته جاری تعطیل است.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز عصر دوشنبه در نشست کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان البرز افزود: شهرداری ها به منظور پیشگیری از افزایش آلایندگی ها فردا سه شنبه از اجرای پروژه های عمرانی که منجر به تشدید آلودگی هوا می شود و سوزاندن ضایعات فضای سبز شهری خودداری کنند.

علی درویش پور همچنین از تمام دستگاه های اجرایی استان در اجرای مصوبات این کمیته برای کمتر شدن میزان آلاینده ها به ویژه شهرداری ها و نیروی انتظامی قدردانی کرد و از پلیس راهور خواست همچنان از تردد خودروهای دودزا و آلاینده در سطح استان جلوگیری کند.

رئیس کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان البرز تاکید کرد: معادن شن و ماسه آلاینده و فعالیت های عمرانی و آسفالت توسط شهرداریه‌ا نیز نباید فردا هیچ گونه فعالیتی داشته باشند.

درویش پور خاطرنشان کرد: استقرار پایگاه های امداد و نجات اورژانس و جمعیت هلال احمر به منظور امدادرسانی سیار به شهروندان و مراجعان احتمالی در سطح مناطق مختلف شهری ضروری است.

وی گفت: خودداری از فعالیت های ورزشی و بدنی و فعالیت های عمرانی مانند آسفالت معابر و خیابان ها، سوزاندن لاستیک ، فعالیت معادن و کارخانجات از جمله مسائل مهم به تصویب رسیده در کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا است.

وی اظهار کرد: اعمال قانون در این روزها به طور دقیق اجرا شود به خصوص با صنایع آلاینده و افرادی که خودرو آنان معاینه فنی لازم را ندارند به جد برخورد شود.

معاون استاندار البرز افزود: دستگاه های امداد رسان، ایستگاه‎های سیار اورژانس خود را به ویژه در فردیس،ساوجبلاغ، اشتهارد، کرج و نظرآباد فعال کنند همچنین بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم را برای خدمت رسانی به شهروندان داشته باشند.

درویش پور ضرورت به کارگیری حداکثر توان ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران استان البرز را مورد تاکید قرارداد و اعلام کرد که ۶۲ درصد آلودگی هوا منابع متحرک از جمله خودروها هستند که در روز سه شنبه با توجه به شدت آلودگی هوا از تردد حتی اتوبوس های آلاینده نیز باید خودداری شود.

وی تاکید کرد: همراهی شهروندان نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و انتظار می رود فردا تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده نشود و شهروندان کرج و فردیس از اتوبوس های عمومی با کرایه نیم بهاء استفاده نمایند.

هواشناسی البرز نیز اعلام کرد که به علت پدیده پایداری هوا طی روز سه شنبه نیز شاهد افزایش آلاینده ها در این استان خواهیم بود.

تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از جوی پایدار طی روز آینده در منطقه البرز مرکزی است که به دلیل رخداد وارونگی دما در سطوح مختلف جو، روند افزایش آلاینده‌ها همچنان دور از انتظار نیست.

سه شنبه آسمان نیمه ابری تا ابری، مه آلود ، بعضی ساعات وزش باد و بارش باران و برف دما منفی یک تا هفت درجه بالای صفر کیفیت سالم و چهارشنبه کمی تا قسمتی ابری و مه رقیق ، دمای هوا بین منفی ۲ تا ۹ درجه بالای صفر و کیفیت هوا سالم است .

بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان البرز،‌ کیفیت هوای این استان در بیشتر مناطق در حالت هشدار و ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

مدارس لامرد سه‌شنبه تعطیل است

مدارس شهرستان لامرد در دو نوبت صبح و عصر روز سه‌شنبه تعطیل اعلام شد. مدارس لامرد در تمام مقاطع تحصیلی روز سه‌شنبه 26 آذرماه تعطیل اعلام شده است.

این تصمیم به سبب تداوم بارش‌ها گرفته شده و تمام مدارس این شهر و بخش‌های علامرودشت، چاهورز و اشکنان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

باران که از صبح روز دوشنبه در تمام نقاط استان فارس شروع به باریدن کرده تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد.

شدت باران سبب تعطیلی نوبت عصر امروز مدارس ابتدایی در بخش‌ اشکنان لامرد و تمام مقاطع تحصیلی دهرم در فراشبند شده است.

مدارس ۶ شهرستان بوشهر به دلیل بارندگی تعطیل شد/ پاکسازی ریزش کوه در محور عسلویه به شیراز

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: به دلیل بارندگی مدارس ۶ شهرستان استان تعطیل شده است و همچنین به دلیل ریزش کوه، پاکسازی مسیر عسلویه به شیراز انجام شده است و نیروهای راهداری در محور حضور دارند.

جهانگیر دهقانی، اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی‌ها و با تصمیم فرمانداران، مدارس شهرستان‌های بوشهر، جم، عسلویه، کنگان، دیر و دشتی برای سه‌شنبه در شیفت صبح تعطیل اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: با توجه به افزایش بارندگی‌ها از امشب تا ظهر فردا تمهیدات لازم اندیشیده شده است و در خصوص تعطیلی مدارس برای شیفت عصر تاکنون تصمیم‌گیری نشده است.

وی با اشاره به طغیان رودخانه‌ها و احتمال وقوع سیل ابراز کرد: مردم از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و رانندگان با سرعت مطمئنه و رعایت نکات ایمنی از محورها عبور کنند. در حال حاضر تمامی مسیرهای استان بوشهر باز می‌باشد و فقط جاده روستایی درازی به چاوشی در شهرستان دشتی به علت آب‌گرفتگی آب‌نمای در حال ساخت این مسیر، مسدود شده است.

دهقانی با اشاره به ریزش کوه در مسیر جم به سیراف بیان کرد: این مسیر کوهستانی است و یکی از چالش‌های استان در فصل بارندگی است که جز محور پرتردد عسلویه به شیراز محسوب می‌شود. در حال حاضر پاکسازی مسیر انجام شده است و اکیپ‌های راهداری نیز در این مسیر حضور دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیشترین بارندگی با ۱۰۴ میلیمتر در شهر دلوار شهرستان تنگستان رخ داده گفت: بر اثر بارندگی، علاوه بر معابر سه منزل نیز دچار آب‌گرفتگی شد که نیروهای امدادی سریعا برای تخلیه آب ورود کردند و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

کلیه مدارس مقطع ابتدایی نوبت صبح قشم فردا تعطیل است

فرماندار قشم از تعطیلی مدارس استثنایی این شهرستان در کلیه مقاطع و مدارس ابتدایی نوبت صبح به دلیل پیش‌بینی شرایط جوی نامساعد برای فردا(سه‌شنبه) خبر داد.

علیرضا نصری شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم از تعطیلی سه مدرسه استثنایی ارمغان، امید و جاوید در شهرهای قشم، سوزا و روستای طبل این شهرستان و کلیه مدارس ابتدایی نوبت صبح به دلیل پیش‌بینی شرایط جوی نامساعد برای فردا خبر داد.

فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قشم تصریح کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، به دهیاران ماموریت داده شده به‌صورت شبانه روزی وضعیت روستاهای خود را تحت نظر داشته و تدابیر حداکثری برای پیشگیری از بروز خسارت را بکار گیرند.

نصری ادامه داد: بارندگی‌های پیشین نقاط ضعف و مسائل پس از آن را تا حدود زیادی روشن ساخته و با توجه به منابع و امکانات، در جهت تقویت زیر ساخت‌ها و پیشگیری از وقوع بحران اقدامات لازم نظیر حفر کانال، زهکشی، هدایت مسیل‌ها و پاکسازی مسیرها انجام شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از محلات قدیمی در شهرهای قشم، سوزا، درگهان و روستاها دچار مسئله ساختاری بوده که در کنار تدابیر کوتاه مدت و رایزنی برای اصلاح اساسی، نیاز به پایش در مواقع حساس و بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های شهرستان دارد.

فرماندار قشم گفت: با توجه به مشکلات رفع نشده در بخش مسکن مهر قشم، اقدامات مقطعی نظیر خاکریزی جهت رفع مشکلات عبور و مرور انجام می‌شود.

تعطیلی مدارس در استان فارس با توجه به شدت بارندگی بنا بر درخواست روسای ادارات آموزش و پرورش و فرمانداران برخی از شهرستانهای استان فارس برخی مدارس این استان تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به شدت بارندگی در استان فارس، بنا بر درخواست روسای ادارات آموزش و پرورش و فرمانداران برخی از شهرستانهای استان و با هماهنگی و اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، مدارس تمامی دوره های تحصیلی شهرستانها و مناطق لارستان، بیرم، لامرد، اشکنان، علامرودشت، اوز، خنج، گراش ، قیر ، فراشبند ، فیروزاباد ، کازرون، کوه چنار ، ممسنی ، جهرم ،فسا ، ششده، شیبکوه، مهر، گله دار ، زرین دشت ،کوار ، داراب ، شیراز روز سه شنبه ۲۶ آذرماه ۹۸ تعطیل است.

فردا، تعطیلی مدارس بستک در همه مقاطع تحصیلی در پی بارش باران و احتمال آبگرفتگی خیابان‌ها و کوچه‌ها، مدرسه‌های شهرستان بستک فردا تعطیل است.

سیدشمس الدین حسینی قتالی فرماندار بستک گفت: مدرسه‌های این شهرستان فردا در همه مقاطع تحصیلی در دو نوبت صبح و بعدازظهر به دلیل ادامه دار بودن بارندگی، احتمال آبگرفتگی خیابان‌ها و کوچه‌ها و جاری شدن سیلاب تعطیل است.

علیرضا صفا ایسینی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز از مردم استان خواست در طول فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه، از نزدیک شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خوداری کنند.

بارندگی شدید مدارس برخی شهرستان‌های هرمزگان را به تعطیلی کشاند شدت بارش های باران در شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان موجب شد در برخی شهرستان‌ها از جمله بستک و حاجی آباد مدارس تعطیل شوند.

از صبح امروز سامانه جدید بارشی وارد استان هرمزگان شده و نواحی مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده است.

بر همین اساس و با تصمیم مدیریت بحران استان، تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس به فرمانداری‌ها واگذار شده تا بر حسب شدت بارش باران نسبت به تعطیلی یا باز بودن مدارس تصمیم گیری کنند.

تا این لحظه(شامگاه دوشنبه) فرمانداران دو شهرستان بستک و حاجی آباد از تعطیلی مدارس در این شهرستان‌ها خبر داده اند.

حمید جهانگیری فرماندار شهرستان حاجی آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: مدارس شهرستان حاجی آباد به جز مدارس مرکز شهرستان(شهر حاجی آباد) به علت شدت بارش ها در کلیه مقاطع تحصیلی روز سه شنبه تعطیل خواهند بود.

وی افزود: بر طبق تصمیم مدیریت بحران شهرستان حاجی آباد تمام تدابیر در خصوص بارندگی ها در نظر گرفته شده و شهرستان در آمادگی کامل به سر می برد و تصمیم گیری در‌ خصوص تعطیلی مدارس شهر حاجی آباد نیز ساعت 6 صبح فردا(سه شنبه) انجام می گیرد.

فرماندار شهرستان بستک نیز از تعطیلی مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: تمامی مدارس شهرستان بستک در دو شیفت صبح و عصر روز سه شنبه تعطیل هستند.

سید شمس الدین قتالی افزود: این تصمیم از سوی مدیریت بحران بستک و با توجه به بارش های قابل توجه در این شهرستان اتخاذ شده است.

فرماندار بندرلنگه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تصمیم گیری در خصوص باز یا تعطیل بودن مدارس را منوط به وضعیت بارندگی در صبح سه شنبه اعلام کرد و گفت: مدیریت بحران شهرستان بندرلنگه ساعت 6 صبح نسبت به باز یا تعطیل بودن مدارس این شهرستان تصمیم گیری خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد