وزیر علوم: دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور ورودکنند

کد خبر: 925392

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه ما این است که دانشگاه‌ها به موضوع حل مسائل کشور ورود کنند و در این راستا مباحث اجتماعی به شکل ویژه مدنظر ما قرار دارد.

وزیر علوم: دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور ورودکنند

خبرگزاری مهر: منصور غلامی امشب در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار داشت: آموزش عالی کشور با وجود نقد‌هایی که وجود دارد و این نقد‌ها پذیرفتنی است، اما بخشی از وظایف خود را در ۴۰ سال گذشته با امکانات و شرایطی که داشت، خوب انجام داد و تربیت نیروی انسانی به خوبی انجام شده است.

وی افزود: اینکه امروز نیاز به کارشناس خارجی نداشته ایم، نشان از فعالیت خوب مراکز آموزش عالی است البته انتظارات بیش از این اینهاست و این طبیعی است و لازم است تحولات خوبی در تربیت نیروی انسانی با تحولات دنیا ببینیم.

غلامی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش نیز تحولات خوبی در مراکز آموزش عالی کشورمان صورت گرفته و تولیدات علمی که انجام شده، قابل قبول بوده و تا جایی که ظرفیت‌ها اجازه می‌داده، به ثمر نشسته است.

وزیر علوم ادامه داد: گرچه رسم شده که عده‌ای فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند، اما واقعیت این است که نیمه پر لیوان هم ملموس است و امیدواریم دیگران نیز توجه به بخش‌های خوب دستاورد‌ها نیز داشته باشند، زیرا طبیعی است که اگر بخواهیم خود را با سایر کشور‌ها مقایسه کنیم، در برخی زمینه‌ها کمبود‌ها و نقص‌هایی وجود دارد، اما باید برای رفع آن تلاش کنیم.

وی افزود: در حوزه کارآفرینی و حرکت به سمت اشتغال نیز اتفاقات خوبی در استان‌ها رخ داده و یزد دارنده یکی از بهترین و فعالترین پارک‌های علم و فناوری کشور را دارد.

غلامی خاطرنشان کرد: باید روی اشتغال پایدار در کشور حساب کنیم که شرکت‌های دانش بنیان در این مسیر حرکت می‌کنند بنابراین باید حمایت شوند.

وزیر علوم تصریح کرد: نگاه دیگری که داریم، بحث ورود دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور است که یکی از آن‌ها ورود به بحث اشتغال و مسائل اجتماعی است که این دو به صورت عام پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه می‌توان بسیاری از فعالیت‌های دانش بنیان و حوزه فناوری را به بخش خصوصی واگذار کرد، افزود: در این راستا شرکت‌های قوی بسیار داریم و باید بتوانیم از ظرفیت‌ها آن‌ها در این حوزه به درستی استفاده کنیم.

غلامی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهی مراکز آموزش عالی نیز بیان کرد: در این زمینه اقداماتی در دست اجراست که با همراهی مسئولان ارشد استان‌ها اقدامات را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: در بحث ساماندهی، ماموریت گرا کردن مراکز آموزشی را مدنظر قرار داریم به ویژه در حوزه توسعه رشته‌های دانشگاهی و معتقدیم باید نگاه به آینده و برنامه‌های درازمدت جدی‌تر باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد