روحانی باید در فضای مجازی آخوندی‌گری کند

کد خبر: 911877

یک خطیب و فعال فضای مجازی گفت: روحانی باید در فضای مجازی آخوندی گری کند فضای مجازی مانند پروژکتور است که عکس‌ها را روی دیوار می‌اندازد و اگر فعالیتی نکنیم هیچ چیز در پروژکتور نشان داده نمی‌شود.

روحانی باید در فضای مجازی آخوندی‌گری کند

خبرگزاری فارس: جلسه نقد و اندیشه؛ فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و ارتباطات اجتماعی از نظر صاحب نظران امروز با موضوع روحانیت در فضای مجازی با حضور خطیب و فعال فضای مجازی حجت الاسلام و المسلمین احسان بی آزار تهرانی، خطیب و فعال فضای مجازی حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن صالحی، فعال فضای مجازی حجت الاسلام و المسلمین مسعود زارعیان در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن صالحی در این نشست در موضوع چگونگی حضور روحانیت در فضای مجازی اظهارداشت: روحانی باید در فضای مجازی آخوندی گری کند فضای مجازی مانند پروژکتور است که عکس‌ها را روی دیوار می‌اندازد؛ حضور‌ها متفاوت است و هر فرد براساس زندگی خود سبک حضور خود را در فضای مجازی دارد.

وی یادامه داد: برای مثال شخصی در توییتر حرف‌هایی می‌زند که بسیار در دل مردم نفوذ می‌کند، اما غلط املایی بسیاری می‌توان از آن گرفت؛ ویرگول را با فاصله می‌گذرد، نیم اسپیس و اسپیس را رعایت نمی‌کند و این‌ها نشان می‌دهد نباید فرم زده شویم و ممکن است حتی آخوندی‌گری‌مان به هم نخورد.

وی گفت: هر فردی فعالیتی در اجتماع دارد و آن را منعکس می‌کند و اگر فعالیتی نکنیم هیچ چیز در پروژکتور نشان داده نمی‌شود.

صالحی درباره اثرات تکثرگرایی در فضای مجازی، گفت: به نظریه انتخاب طبیعی اعتقاد داریم و قبول داریم که در طول زمان بسیاری از حیوانات، روش‌ها و سبک‌های هنری منقرض شدند.

به گفته وی، تکثر گرایی در فضای مجازی خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد؛ یکی از خوبی‌های آن این است که همه مردم اشتباه نمی‌فهمند و همه مردم با هم درک اشتباه ندارند؛ تکثرگرایی خوب است، زیرا فکر مردم ارتقا پیدا می‌کند و در آینده دچار اشتباه نمی‌شوند.

صالحی گفت: وقتی صحبت از نوع حضور می‌کنیم خود به خود گذاره‌ای مطرح می‌شود که آیا اساساً طلبه‌ها باید در فضای مجازی حضورداشته باشند یا نداشته باشند. به عقیده من این سؤال به همان اندازه که برای حضور روحانیت در فضای حقیقی و جامعه اشتباه است، برای حضور در فضای مجازی هم اشتباه است.

وی افزود: بنابراین بدیهی است که روحانیت باید در فضای مجازی حضورداشته باشد و این نوع حضور در فضای مجازی هم باید کاملاً حقیقی باشد و همانی باشد که در فضایی حقیقی است و خودش باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد