سرقت ۳ هزار تابلوی علائم راهنمایی از جاده‌های خوزستان

کد خبر: 900982

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از سرقت ۳ هزار تابلوی علائم راهنمایی از جاده‌های خوزستان خبر داد.

سرقت ۳ هزار تابلوی علائم راهنمایی از جاده‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: غلامعباس بهرامی نیا درباره معضل سرقت تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در خوزستان اظهار کرد: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، پیگیری این مسائل از طریق مقامات قضائی است و بار‌ها این مسئله را به دادستان مرکز خوزستان و رئیس کل دادگستری استان، اطلاع داده‌ایم.

وی افزود: سرقت تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در همه کشور جزو معضلات جاده‌ای است و این مسئله به گرانی آهن‌آلات و فقر مالی مردم رابطه مستقیم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: تنها کار سلبی که ما در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توان اجرای آن را داریم این است که موضوع را به مقامات قضائی و انتظامی اطلاع دهیم و این دستگاه‌ها هم کار‌هایی انجام داده‌اند، اما تاکنون راه‌حلی برای پایان دادن به این مشکل پیدا نشده است.

وی عنوان کرد: عدد و رقم میزان خسارت وارد شده را ندارم، اما در سال ۹۶ از تعداد ۲۹ هزار تابلو و علائم هشداردهنده، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تابلو به سرقت رفته است.

راه‌حلی برای پایان دادن به سرقت تابلو‌ها وجود ندارد

وی ادامه داد: این مسئله در همه راه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی جاده‌های شهری و روستایی وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم در کدام نقطه بیشتر مشاهده شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه برای نصب علائم هشداردهنده چیزی برای جایگزینی آهن‌آلات نداریم، بیان کرد: آهن بیشترین دوام و مقاومت را در برابر شرایط آب و هوایی دارد، اما به دنبال این هستیم که به‌جای نصب عمودی تابلو‌های مسیر نما از تابلو‌های افقی استفاده کنیم و به این سمت حرکت کردیم. البته برخی از تابلو‌های راهنمایی رانندگی باید از جنس آهن باشند و به‌صورت عمودی نصب شوند تا در کاهش حوادث جاده‌‎ای و راهنمایی رانندگان مؤثر باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد