نیاز مرزبانی به انواع امکانات ترابری در مرز

کد خبر: 858375

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با درنظر گرفتن ماموریت سنگین مرزبانی، ما نیازمند تحرکات بیشتر خودرویی، موتوری، هوایی، بالگردی، بال ثابت، شناور، زرهی، نیمه زرهی، برف روبی و ... هستیم که به تناسب هر اقلیم، توپوگرافی منطقه و نوع ماموریت‌ها، تعیین می‌شوند.

نیاز مرزبانی به انواع امکانات ترابری در مرز

خبرگزاری تسنیم: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با درنظر گرفتن ماموریت سنگین مرزبانی، ما نیازمند تحرکات بیشتر خودرویی، موتوری، هوایی، بالگردی، بال ثابت، شناور، زرهی، نیمه زرهی، برف روبی و ... هستیم که به تناسب هر اقلیم، توپوگرافی منطقه و نوع ماموریت‌ها، تعیین می‌شوند.

سردار قاسم رضایی در پاسخ به این سوال که آیا خودرو‌های جدید و مدرنی که به تازگی وارد نیروی انتظامی شده، در اختیار نیرو‌های مرزبانی در مرز‌های کشور قرار گرفته است یا خیر اظهار کرد: با توجه به طولانی بودن نوار مرزی کشورمان و چندین هزار کیلومتر مرز‌های ایران با همسایگان و همچنین با درنظر گرفتن ماموریت سنگین مرزبانی در حراست از مرز‌های کشور، نیازمند تحرکات بیشتر در مرز‌ها هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: با درنظر گرفتن ماموریت سنگین مرزبانی، ما نیازمند تحرکات بیشتر خودرویی، موتوری، هوایی، بالگردی، بال ثابت، شناور، زرهی، نیمه زرهی، برف روبی و ... هستیم که به تناسب هر اقلیم، توپوگرافی منطقه و نوع ماموریت، تعیین می‌شوند.

وی افزود: کشور ما از نظر جغرافیایی دارای تنوع اقلیمی متعددی است و از نظر توپوگرافی هم شرایط خاصی را دارا است که به تناسب این تنوع اقلیم و توپوگرافی مرزها، نیاز به تجهیزات و امکانات ترابری خاصی است.

رضایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال توجه بسیار خوب و ویژه‌ای از سوی نیروی انتظامی و ستادکل نیرو‌های مسلح به مرزبانی شده و در کارگروه ویژه مرز هم پیشنهاداتی ارائه شده است که امیدواریم در صورت مصوب شدن این پیشنهادات تحولاتی در مرز‌ها رخ خواهد داد.

سردار رضایی پیش از این با اشاره به عقب‌ماندگی چندین ساله در مرزها، از برآورد ۸ هزار میلیارد تومانی بودجه مورد نیاز مرز‌های کشور برای یک برنامه ۵ ساله خبر داده و عنوان کرده بود: برآورد‌های ما حاکی از آن است که در یک برنامه ۵ ساله، نیازمند ۸ هزار میلیارد تومان برای مرز‌های کشور هستیم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم احداث منازل و خانه‌های سازمانی برای نیرو‌های مرزبانی و خانواده‌های آن‌ها در مناطق مرزی، گفته بود: برآورد ما این است که در یک مرحله، نیازمند احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مرزی آن هم به صورت شهرکی هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد