جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم در سال‌جاری

کد خبر: 844892

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک تغییری را در دوره‌های ۴ ساله پیشنهاد داریم که اگر انجام شود، می‌توانیم به این سمت برویم که دانشجویان دوره ۴ ساله تربیت معلم، بعد از دو سال آموزش بتوان از ظرفیت‌شان در آموزش و پرورش استفاده شود.

جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره برنامه بلند مدت این وزارتخانه برای کمبود معلم اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش در سال‌های آینده، بحث نیروی انسانی است و دلیل اصلی این است که تعدادی زیادی از فرهنگیان در طی ۴، ۵ سال آینده به تدریج به افتخار بازنشستگی نائل می‌آیند و باید جای خود را به نیرو‌های جوان بدهند.

وی ادامه داد: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، نیرو‌های جایگزین همکارانی که به دلیل بازنشستگی خارج می‌شوند را تأمین کنیم.

بطحایی افزود: در سال‌جاری علاوه بر حدود ۱۸ هزار نفری که بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش می‌بینند و وارد آموزش و پرورش می‌شوند، مجوز حدود ۲۵ هزار نفر را از سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه گرفتیم که وارد دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی می‌شوند؛ این مسیر اصلی ما برای جذب نیروی انسانی در طی‌۴، ۵ سال آینده است.

وی به اضافه کرد: با توجه به اینکه نیرو‌های به‌کار گرفته شده در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی طی ۴ سال بعد به‌کار گرفته خواهند شد، از نیروی حق‌التدریس استفاده می‌شود؛ ضمن اینکه یک تغییری را در دوره‌های ۴ ساله پیشنهاد داریم که اگر انجام شود، می‌توانیم به این سمت برویم که دانشجویان دوره ۴ ساله تربیت معلم، بعد از دو سال آموزش بتوان از ظرفیت‌شان در آموزش و پرورش استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این طرح دوره ۴ ساله به ۲ دوره دو ساله تبدیل می‌شود و در دو ساله دوم، همزمان با تحصیل، دانشجویان به تدریس در آموزش و پرورش می‌پردازند که به محض اینکه برنامه درسی‌اش آماده شود، این کار را شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: به‌رغم چالش‌هایی که در حوزه نیروی انسانی داریم، برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است که انشاءالله مشکلی در مهر ۹۸ پیدا نخواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد