سیستم بارشی جدید در راه است

کد خبر: 597522

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سیستم بارشی به نیمه شمالی کشور در ۴۸ ساعت آینده گفت: سواحل دریای خزر، البرز مرکزی و البرز مرکزی دچار بارشهای باران، برف و کاهش دما خواهد شد و این سامانه تا پایان هفته ماندگار است.

خبرگزاری تسنیم: احد وظیفه درباره آخرین وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: عصر امروز شنبه برای استانهای شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: این بارشها که ناشی از ورود سامانه بارشی روزهای گذشته به غرب کشور است در 24 ساعت آینده نیز در برخی استانهای واقع در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور فعالیت خواهد کرد و استانهای خوزستان، شمال بوشهر، شمال غرب فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز دچار بارشهای باران همراه با رگبار و رعد و برق خواهد شد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشهای باران و رگبار که در روزهای گذشته جنوب زاگرس و غرب کشور را در برگرفته بود، رفته‌رفته در روز دوشنبه از کشور خارج خواهد شد و سامانه جدیدی از روز دوشنبه وارد کشور می‌شود.
وظیفه افزود: از اواخر وقت روز دوشنبه جریانات سرد شمالی وارد کشور خواهد شد و غرب دریای خزر، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی را در برمی‌گیرد.
وی یادآور شد: با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش باران و برف در استانهای واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهیم بود و کاهش دما را به‌دنبال دارد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: کاهش دمای ناشی از نفوذ جریانات شمالی از اواخر وقت روز دوشنبه سواحل خزر و استانهای نیمه شمالی کشور را در برمی‌گیرد و این روند تا آخر هفته باقی خواهد ماند.
وظیفه تصریح کرد: تمامی ساکنان مناطق استانهای بارانی و برفی باید به اطلاعیه‌های اخیر سازمان هواشناسی کشور برای سیلابی شدن معابر و آبگرفتگی‌ها دقت کنند. وی درباره سردترین و گرم‌ترین مناطق کشور نیز عنوان کرد: استان قم با یک درجه زیر صفر و بندرعباس با 29 درجه بالای صفر سردترین و گرم‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد