تصاویر: آخر و عاقبت زندان‌های قدیمی انگلیس

کد خبر: 533952

زندان‌های قدیمی و ناکارآمد در انگلستان چندسالی است در راستای برنامه‌های نوسازی زیرساخت‌ها بسته شده‌اند. ساختمان‌های تحمیلی گذشته گرچه مناسب بازداشت‌های قرن بیست و یکمی نیستند اما از معماری قابل توجهی برخوردارند.

تصاویر: آخر و عاقبت زندان‌های قدیمی انگلیس
سرویس عکس و فیلم فردا:

زندان‌های قدیمی و ناکارآمد در انگلستان چندسالی است در راستای برنامه‌های نوسازی زیرساخت‌ها بسته شده‌اند. ساختمان‌های تحمیلی گذشته گرچه مناسب بازداشت‌های قرن بیست و یکمی نیستند اما از معماری قابل توجهی برخوردارند. در این گزارش با تعدادی از زندان‌های خشن برجای مانده از روزگاز گذشته آشنا می‌شویم.

زندان هالووی
ساختمان این زندان در نگاه نخست، شبیه یک قلعه است. برج و باروی این زندان در سال ۱۸۵۲ در شمال لندن ساخته شد و در آن زمان با نام شهر جدید زندان لندن شناخته می‌شد.
زندان هالووی
زندان هالووی
در زندان هالووی زندانیان زن و مرد نگهداری می‌شدند. تصویر بالا که مربوط به دهه 1890 است هواخوری زندانیان مرد را نشان می‎‌دهد.
زندان هالووی
در اوایل قرن بیستم هالووی با هدف تبدیل شدن به یک زندان زنانه، بازطراحی شد. تصویر بالا که مربوط به سال ۱۹۰۸ است سلول زنان طرفدار حق رای برای زنان را نشان می‌دهد.
زندان هالووی
این تصویر که یک سال بعد گرفته شده زنان را در حالی که دستان خود را از پنجره بیرون آورده و روسری های خود را تکان می‌دهند نشان می‌دهد.
زندان هالووی
ساختمان‌های عصر ویکتوریا با آجر قرمز پوشانیده شده و سرانجام در سال 1983 مجددا افتتاح گردید.
زندان لنکستر
زندان لنکستر که در قلعه لنکستر قرار داشت یک زندان درجه سه بود که در سال ۲۰۱۱ تعطیل گردید و اکنون به عنوان جاذبه توریستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
قلعه لنکستر
زندان گلاستر
زندان گلاستر که بر روی بقایای یک قلعه قرون وسطایی ساخته شده بود در سال ۲۰۱۳ تعطیل شد. عکس هوایی فوق این زندان را (سمت راست تصویر) در سال ۱۹۲۸ نشان می‌دهد.
زندان گلاستر
زندان آکسفورد
زندان آکسفورد نیز که روی بقایای یک قلعه ساخته شده بود در سال ۱۹۹۶ تعطیل شد و به یک هتل لوکس تبدیل گردید.
زندان آکسفورد
زندان استافورد
زندان استافورد یک ساختمان قرن هجدهمی چهارگوش بود که در سال ۱۸۳۴ یک بال هلالی شکل به آن افزوده شد.
زندان استافورد
زندان بریکستون
در اوایل ۱۸۲۰، شش آُسیاب که با نیروی زندانیان به حرکت در می‌آمد در زندان بریکستون ساخته شد. در میانه قرن نوزدهم، بریکستون به یک زندان زنانه تبدیل شد.
زندان بریکستون
زندان بریکستون
در تصویر بالا، زنان روی بالکن های بریکستون در ساعاتی که «ساعات خاموشی» نامیده می‌شد نشسته‌اند.
زندان بریکستون
ساختمان هشت ضلعی بریکستون که زمانی خانه فرماندار بود هنوز بر جای مانده و به عنوان ساختمان مدیریت زندان مورد استفاده است.
زندان پنتون ویل
در حدود سال های ۱۸۳۰، انگستان به منظور طراحی بهتر زندان‌ها، به الگوبرداری از آمریکا پرداخت. زندان پنتون ویل در شمال لندن نخستین زندانی بود که در سال ۱۸۲۴ با هدف برقراری نظامی در زندان‌ها تازه افتتاح گردید. زندانیان به شدت تفکیک شده، در بال‌های چند طبقه ای که از تالار مرکزی منشعب می‌شد اقامت داشتند.
زندان پنتون ویل
زندان ریدینگ
طراحی داخلی این زندان نیز همانند سایر زندان های جدید عصر ویکتوریا از طراحی زندان پنتون ویل بهره گرفت.
زندان ریدینگ در برکشایر
زندان ریدینگ
زندان پرستون
زندان قرن هجدهمی پرستون در لنکشایر نیز در سال ۱۸۴۰، تحت تأثیر طراحی زندان پنتون ویل، بال‌هایی به آن افزوده شد.
زندان پرستون
زندان پنتون ویل
زندان پنتون ویل، بر طراحی زندان منچستر که در سال ۱۸۶۸ ساخته شد و دارای دو بلوک شعاعی بود تأثیر گذاشت. دودکش ایتالیایی کنار بال G، بخشی از سیستم گرمایشی رایج در عصر ویکتوریا بود.
زندان منچستر
زندان ورم‌وود اسکراب
در دهه ۱۸۰۰، برخی از زندان ها با هدف اصلاح مجرمان ساخته شدند. زندان ورم‌وود اسکراب که امروزه در شمار زندان‌های شهری لندن است زمانی از زندان‌های خارج از شهر به شمار می‌آمد. این زندان بیش از هر چیز، به خاطر دروازه ورودی‌اش مشهور است که تا سال ۱۸۸۵ ساخته شده بود و البته در میان زندان‌های انگلستان بزرگترین کلیسا را نیز دارد.
زندان ورموود اسکراب
کلیسای زندان ورم وود اسکراب
این زندان که از چهار بلوک موازی تشکیل شده بود، گنجایش ۱۴۰۰ زندانی را داشت و یکی از بلوک‌های آن به زنان اختصاص داشت. هر بال ساختمان به صورت شمالی-جنوبی قرار گرفته بود و این جهت، بهره مندی همه سلول‌ها از نور آفتاب را در بخشی از روز، فراهم می‌ساخت. این ایده امروزه در طرح ریزی بیمارستان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
زندان ورم وود
زندان کارمارتن
در اواخر قرن نوزدهم جمعیا زندانیان رو به کاهش بود و از زمان جنگ جهانی اول تا ۱۹۴۰ در حدود ۱۰۰۰۰ نفر ثابت ماند. این روند منجر به تعطیلی ۲۶ زندان در انگلستان و ولز گردید. اما با پایان جنگ جهانی دوم و افزایش تعداد زندانیان، ۱۳ زندان بازگشایی شدند.
در عکس فوق که در سال ۱۹۳۸ گرفته شده است کارگران به تخریب زندان کارمارتن در ولز غربی مشغولند.
زندان کارمارتن
زندان یورک
آخرین عکس ها مربوط به زندان یورک است که در سال ۱۹۲۶ گرفته شده است.در این عکس، ساختمان زندان در میان دیوارهای قلعه قرار گرفته در حالیکه برج کلیفورد در کنار آن به چشم می‌خورد.
زندان یورک
تصویر زیر که۹ سال بعد از عکس بالایی گرفته شده است، تخریب زندان یورک را نشان می‎دهد، در حالی که دیوارهای برج کلیفورد در پس‌زمینه به چشم می‌خورند.
زندان یورک
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد