اگر قصد سفر دارید، بخوانید/ برای سفر آسان و کم هزینه در ایام نوروز چه باید کرد؟

کد خبر: 497089

زندگی مان شده کار مداوم و زیاد و بی تفریح. و در آخر تمام پس اندازمان را در یک مسافرت شب عید خرج می کنیم و اگر جواب این بریز و بپاش ها را ندهد وام میگیریم و باز هم مسافرت های پر هزینه و پر خرج می رویم.

اگر قصد سفر دارید، بخوانید/ برای سفر آسان و کم هزینه در ایام نوروز چه باید کرد؟
چگونه ارزان سفر کنیم؟
سرویس سبک زندگی فردانیوز: تبلیغ مسافرت قسطی و با وام بلندمدت را دیدم و به این فکر افتادم که چرا همه چیز انقدر سخت و پیچیده شده که برای مسافرت هم زیر بار قسط برویم. مسافرت رفتن که بیشتر باید تفریح باشد و آرامش داشته باشد اینطور تبدیل شود به فشار مضاعف برای خانواده.
چقدر ناراحت کننده است که تجملات در تمام جلوه های زندگیمان دارد رسوخ می کند. در حدی که مسافرت به اتفاقی در زمان پولداری و به تفریحی برای قشر خاصی از مردم تبدیل شده است. زندگی مان شده کار مداوم و زیاد و بی تفریح و تمام پس اندازمان را در یک مسافرت شب عید خرج می کنیم و اگر پس اندازمان جواب این بریز و بپاش ها را ندهد وام میگیریم و باز هم مسافرت های پر هزینه و پر خرج می رویم.زندگی مان شده کار مداوم و زیاد و بی تفریح. و در آخر تمام پس اندازمان را در یک مسافرت شب عید خرج می کنیم و اگر جواب این بریز و بپاش ها را ندهد وام میگیریم و باز هم مسافرت های پر هزینه و پر خرج می رویم.
فراموش کرده ایم که می شود ساده و کم خرج هم سفر کرد، می شود آسان گرفت و اوقات خوشی را ساخت.
ساده و ارزان سفر کنیم
-ابتدا بدون تعارف و نگرانی، مقدار متوسطی بودجه برای سفر در نظر بگیریم و مقداری هم برای اتفاقات غیر منتظره کنار بگذاریم و تمام تلاشمان را کنیم که تا انتهای سفر اگر مشکلی پیش نیامد به سراغ صندوق ذخیره نرویم.
چگونه ارزان سفر کنیم؟
-شرایط را در نظر بگیریم و بسته به آن از هزینه ها کم کنیم. مثلا اگر یکی دونفر باشیم می توانیم از وسایل حمل و نقل جمعی استفاده کنیم که در این صورت بهتر است سبک سفر کنیم و از همراه بردن تعداد زیادی لباس و وسایل حجیم و کم کاربرد خودداری کنیم. اگر تعدادمان بیشتر بود یا خواستیم با وسیله شخصی مان به سفر برویم حتما باید از هزینه های خورد و خوراک یا اقامت کم کنیم.
-بهتر است مقداری خوراکی سالم و کم حجم مثل نان و پنیر یا کلوچه همراه خود داشته باشیم و سعی کنیم در سفر از تعداد وعده های غذایی کم کنیم. رستوران رفتن را از لیست برنامه هایمان خط بزنیم و غذاهای سبک و ساده بخوریم.
-تا جای ممکن باید از خرید در بین راه خودداری کنیم و حتی الامکان وسایل مورد نیاز و ضروری را از خانه به همراه داشته باشیم.
-بسته به شرایط آب و هوایی مفصد درمورد محل اقامت تصمیم بگیریم، مثلا اگر به مناطقی با آب و هوای نسبتا بهاری تر سفر می کنیم می توانیم در چادر و محل کمپ های شهرداری یا در پارک مرکزی شهر اقامت کنیم. یا اگر مقصدمان هنوز در حال و هوای زمستان است از اتاق های کرایه ای ساده استفاده کنیم.
محل اقامت بهتر است برای استراحت و خواب شب محیطی گرم و آرام فراهم کند، قرار نیست به سیستم صوتی و تصویری خاصی مجهز باشد. اینطور بیشتر زمان خود را جای ماندن در محیطی شبیه خانه به گشت و گذار میگذرانیم که هم هزینه زیادی را متحمل نشویم و هم بیشتر از سفرمان لذت ببریم.
-حتما دفترچه بیمه را همراه داشته باشیم.
-سوغاتی را از اجبارات سفرمان حذف کنیم. اصلا لزومی ندارد در تمام مسافرت ها برای اطرافیان و آشنایان یادگاری بیاوریم.
-یکی از بهترین راه ها برای ارزان سفر کردن دسته جمعی سفر رفتن است. اگر با جمعی از دوستان که هم حال و هم سبک هستیم به
سفر برویم هم بسیار سفر جذاب و خاطره انگیزی خواهیم داشت و هم هزینه ها به شدت کم میشود.
چگونه ارزان سفر کنیم؟
اگر در کل سفر کردن را ساده بگیریم و از حساسیت های روزمره کم کنیم میتوانیم در هر موقعیت هرچند کوتاه هم از تعطیلاتمان لذت ببریم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد