عملیات مرزبانی ایران و عراق برای اربعین

کد خبر: 466230

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی گفت: به منظور تامین امنیت مورد نیاز در ایام اربعین، عملیات مشترک مرزبانی ایران و عراق اجرا می‌شود.

مهر: سردار قاسم رضایی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر در ارتباط با اقدامات مرزبانی در ایام اربعین اظهار داشت: تعامل و ارتباطات دو سویه‌ای بین کشور ایران و عراق در سه نقطه از مرزها برای تردد زائران صورت گرفته است و طرح‌های ما در این مناطق اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان جهان است، اضافه کرد: برآوردها نشان می‌دهد که حضور زائران ایرانی در برنامه اربعین کمتر از سال قبل نیست و بیش از دو میلیون نفر در این کنگره بزرگ حضور خواهند داشت.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای حضور زائران در کشور عراق صورت گرفته است، افزود: ساز و کارهای لازم برای تردد زائران تعریف شده است و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

تعامل ایران و عراق برای تردد در مرزها

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته تعاملات خوبی در مرزها بین ایران عراق صورت گرفته است تا در ترددها تسهیل شود، بیان کرد: سه نقطه برای تردد به کشور عراق در نظر گرفته شده است و اقدامات از داخل مرزهای ایران و همچنین در کشور عراق انجام می‌شود.

رضایی ادامه داد: با توافق صورت گرفته بین ایران و عراق، سه افسر ارشد در ایران و سه افسر ارشد در عراق برای فرماندهی میدانی توسط هر دو طرف انتخاب می‌شوند تا مدیریت میدانی صورت بگیرد.

وی گفت: بر این اساس در صورتی که نیاز به تردد گروه‌های از ایران باشد با تائید افسران یاد شده، شرایط تردد اتوبوس‌ها و یا کاروان‌ها فراهم می‌شود.

کنترل دقیق زائران در برگشت

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی تصریح کرد: علاوه بر کنترل‌هایی که در هنگام خروج زائران از کشور صورت می‌گیرد، در هنگام برگشت زائران نیز کنترل‌های دقیق انجام خواهد شد و زائران از ورود کالاهای ممنوعه به کشور باید پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: در هر سه نقطه مرزی در نظر گرفته شده، موکب‌هایی برپا شده است و در قالب یک عملیات مشترک با عراقی‌ها آماده برگزاری مراسم باشکوه اربعین هستیم.

رضایی تصریح کرد: در این عملیات مشترک با کشور عراق فرمانده ما سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است و پرچمدار عملیات نیز حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) است و نیروهای مرزبانی ایرانی و عراقی را اداره می‌کنند.

افزایش ۲۵ تا ۷۰ درصدی کشف قاچاق

وی در ارتباط با سوالی در مورد میزان کشفیات کالاهای قاچاق توسط مرزبانی نیز بیان کرد: طی هفت ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش میزان کشفیات کالای قاچاق بین ۲۵ تا ۷۰ درصد هستیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی با اشاره به کشف ۴۶ تن مواد مخدر، تصریح کرد: در زمینه کشفیات مواد مخدر شاهد افزایش ۲۵ درصدی هستیم و در زمینه کشفیات داروی قاچاق نیز ۴۰ درصد افزایش داریم.

وی اضافه کرد: میزان ترددهای غیرمجاز نیز با کنترل‌های صورت گرفته کاهش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد