سردار اشتری:تجهیزات جدید پلیس در راه است

کد خبر: 456338

فرمانده ناجا از ورود تجهیزات جدید در حوزه‌های مختلف به مجموعه نیروی انتظامی در آینده نزدیک خبر داد.

ایسنا: سردار حسین اشتری در اختتامیه دوره آموزشی پرسنل راهور که صبح امروز در مرکز آموزش وزارت علوم واقع در شهریار برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در نیروی انتظامی آموزش بود، اظهارکرد: از زمانی که توفیق خدمت در فرماندهی نیروی انتظامی را پیدا کردم بر چند موضوع تاکید داشتیم که یکی از آنها بحث آموزش بود و بر همین اساس بررسی‌هایی صورت گرفت.

سردار اشتری با بیان اینکه در ناجا تجربیات خوبی داریم، افزود: همچنین مستندات زیادی نیز از عملیات‌ها و مأموریت‌ها داریم که لازم است از آنها استفاده شود. اما متاسفانه علیرغم این تجربیات خوب باز خلاء و نقاط ضعفی داریم که قابل توجه است.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس باید سازمانی پویا، حرفه‌ای، به روز و نو شونده باشد، اظهارکرد: اگر بخواهیم به این هدف برسیم باید خلائی که در بحث آموزش وجود دارد پر کنیم.

وی ادامه داد: ما از تجربیاتمان به شکل سیستماتیک و دستور العمل کارگاهی استفاده نکرده‌ایم که البته با شناسایی این خلاء قرارگاه جهادی ارتقاء تربیت و آموزش در ناجا تشکیل شد.

وی ادامه داد: در همین راستا اگر خوب آموزش دهیم زودتر به ارتقای مدنظر در سازمان می‌رسیم و مدیران نیز موظفند که این آموزش‌ها را به پرسنل خود منتقل کنند.

تاکید بر استفاده از تکنولوژی روز در ناجا

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه باید از تجهیزات و تکنولوژی روز در ناجا استفاده کنیم، گفت: همچنین باید سطح مهارت کارکنان در بهره برداری مطلوب از این فناوریها را نیز ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های فنی نیز باید از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید استفاده کنیم، تصریح کرد: ما باید تجهیزاتی متناسب با ماموریت‌هایمان بیاوریم. در حوزه‌های مختلف تجهیزات جدیدی را وارد سازمان خواهیم کرد که تا پایان امسال یا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید؛ اما باید آمادگی استفاده از این تجهیزات را نیز داشته باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به استاندارد سازی تعالی رفتار پلیس اظهارکرد: دوره‌های استانداردسازی تعالی رفتار از سالهای گذشته در ناجا آغاز شده و نتایج خوبی نیز داشته و منجر به افزایش رضایتمندی مردم از پلیس شده است.

اشتری با اشاره به موضوع حقوق شهروندی تصریح کرد:‌ البته در مقابل این موضوع شهروندان نیز باید تکالیف و وظیفه خود در برابر قانون را بدانند اما ماموران ما با رعایت حقوق شهروندی باید بهترین برخورد را با مردم داشته باشند. کسی که تخلف کرده و جریمه می‌شود، نباید ناراحت شود؛ چرا که این طبق وظیفه پلیس است و برای پیشگیری از حوادث و ایمنی خود شهروندان چنین کاری انجام می‌شود.

اعمال قانون باید با رفتار اسلامی باشد

فرمانده ناجا ادامه داد: البته اعمال قانون باید با اخلاق و رفتار اسلامی و به شیوه‌ای کاملا انسانی انجام شود و خوشبختانه با گزارش‌هایی که ما داریم رفتارها مودبانه تر شده و رضایت مردم را نیز در پی داشته است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی اگر ماموران این موضوع را رعایت نکنند حتما مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

سردار اشتری افزود:‌ امروز یکی از دلایل اعتماد مردم به ناجا و راهور ناشی از رفتار شایسته‌ای است که با آنان می‌شود و البته ما باید هر روز این رفتار را ارتقاء داده و به سطح خاصی بسنده نکنیم.

نگاه ناجا به آموزش باید خلاقانه باشد

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نگاه به آموزش در نیروی انتظامی باید خلاقانه باشد، گفت: متاسفانه ما هنوز در دانشگاه‌ها گاهی جزواتی را تدریس می‌کنیم که مربوط به 40 سال پیش است. این دلیلش این است که تجربیاتمان را مستند نکرده‌ایم. آموزش‌ها باید متناسب با مأموریت‌ها باشد و در عملیات‌ها و تصمیم گیری‌ها موثر باشد.

سردار اشتری ادامه داد: بنابراین نباید آموزشی را ارائه کنیم که نتوانیم از آن بهره ببریم.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به تشکیل قرارگاه ارتقاء تربیت و آموزش در ناجا از تالیف کتاب دانستنی‌های پلیس خبر داد و گفت: امروز آموزش‌های مختلفی به مأموران پلیس راهور در حوزه وظایفشان داده شده. همچنین 9 دوره آموزشی در حوزه‌های شماره گذاری، اجرائیات و غیره انجام شده و دوره‌های رعایت حقوق شهروندی نیز برای پرسنل راهور برگزار می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد