برنامه استفاده از پهپاد و محيط بان اسب‌سوار براي حفاظت از محيط زيست

کد خبر: 452816
اطلاعات: معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست از به كارگيري پهپاد براي ارتقاي حفاظت‌هاي کيفي در آينده خبر داد.
به گزارش ايسنا، ‌فرهاد دبيري در نشست خبري گفت: قصد داريم به منظور ارتقاي حفاظت کيفي از پهپادها بهره ببريم،همچنين در مناطقي که امکان ورود خودرو وجود ندارد از محيط بانان اسب‌سوار استفاده ‌کنيم.
وي در ادامه به اقدامات ديگر سازمان براي ارتقاي حفاظت‌ها اشاره كرد و افزود: يکي ديگر از اقدامات انجام شده براي ارتقاي حفاظت کيفي، استفاده از دوربين‌هاست، البته هيچ کدام از اين اقدامات جاي حضور مردم را براي مديريت نمي‌گيرد. قصد داريم به طور آزمايشي مردم را در زمينه حفاظت به کار گيريم و بخش غير دولتي را با حفظ کنترل و نظارت وارد اين حوزه کنيم.
دبيري با بيان اين كه 10.34 درصد از خاک کشور تحت حفاظت ما قرار دارد، تاكيد كرد: امکانات سازمان بسيار محدود است و از اين پس تلاش مي‌کنيم مناطقي را تحت حفاظت قرار دهيم که داراي ارزش اکولوژيک هستند و در صورت حفاظت نشدن از بين مي‌روند .
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست درادامه با اشاره به آغاز اجراي برنامه سرشماري سراسري حيات وحش کشور، از وجود يک ميليون و 600 هزار قبضه سلاح مجاز در دست مردم خبر داد و گفت: اگر خوشبينانه نگاه کنيم به همين تعداد ،سلاح غيرمجاز در اختيار مردم قرار دارد. در اين شرايط نمي‌توان اطمينان داشت که جمعيت حيات وحش افزايش يافته است چون در مکان‌هايي که تحت حفاظت ما نيست جمعيت حيات وحش کاهش مي‌يابد. وي همچنين با اشاره به فسيل‌هاي ارسال شده براي بررسي به آمريکا اظهار داشت: در سال 54-55 فسيل‌هايي براي شناسايي و بررسي به کشور آمريکا فرستاده شد ولي به دلايل مشکلات به وجود آمده اين فسيل‌ها به کشور پس داده نشدند. اين فسيل‌ها مربوط به دوران گذشته زمين شناسي هستند که در مراغه شناسايي شده‌اند و شامل زرافه، کرگدن و ببر دندان خنجري مي‌شوند. در سال 64 لايحه‌اي در اين زمينه براي ديوان لاهه فرستاده و درخواست استرداد فسيل‌ها مطرح شد. دادگاه تاييد کرد که ايران صاحب اين فسيل‌هاست. اكنون دو نماينده از ايران به کشور آمريکا سفر کرده‌اند تا اين فسيل‌ها را به کشور بازگردانند . دبيري در بخش ديگري از اين نشست، درباره سد گتوند گفت:‌ سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان دستگاهي که وظيفه حفاظت محيط زيست را دارد بايد اثرات زيست محيطي طرح‌ها را بررسي کند. در زمينه سد گتوند هم بايد اين موضوع مدنظر باشد که آيا اين سد داراي ارزيابي زيست محيطي هست يا نه ؟ آيا اين ارزيابي را سازمان محيط زيست رد مي‌کند يا نه؟ پس سازمان محيط زيست خود را در زمينه سد گتوند کنار نکشيده است. وي همچنين درباره وضع منطقه آشوراده تاكيد كرد: اين منطقه به يک تابو تبديل شده است. در اين منطقه بايد طرح‌هاي گردشگري اجرا شودوسايت گردشگري داشته باشد و جوامع محلي در آن برنامه‌هاي گردشگري اجرا کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد