به فکر خانه های ما هم باشید

کد خبر: 340698
سرویس اجتماعی « فردا »:

اینکه به راحتی با چرخش قلم صاحب منصبی و برای مدت نامعلومی خانه ای آن هم یک مکان فرهنگی مثل روزنامه و نشریه ای قابل تعطیلی و بعضا نابودی باشد ، جای شگفتی است .

همیشه برای انتخاب سخت ترین شغل در بین مشاغل قانونی و آبرومند ، کار در معادن و بازیگری بیشترین رای را در بین مردم بخود اختصاص می داد ، که انصافا نیز دور از حقیقت نیست . هر چند خبرنگاری نیز یکی از مشاغل سختی است که در دنیای پر از جنگ و حادثه و انواع خبر راست و دروغ ، در این میان می تواند جایی برای خود دست و پا کند .

در برخی از کشور ها ، بخصوص صاحبان ادعا در مورد دموکراسی ، همواره سعی در پر رنگ نشان دادن نقش رسانه های ازاد و غیر وابسته در راستای اعتلای جامعه و بالندگی فرهنگی وجود دارد ، که البته این نیز دور از واقعیت نیست . جدای از چالش های رایج هر شغل و حرفه ، باید این ناگفته را نیز به مشقات شغل خبر نگاری بیافزاییم که هر چه در این رشته غیر وابسته تر و صریح تر و بیشتر در جستجوی حقیقت باشید ، به ناچار با انواع تهدید ها و ناملایمتی های جانی و مالی نیز از سوی افرادی که بازگو شدن حقیقت برایشان مهلک است مواجه خواهید بود .این نیز شاید برای جویندگان حقیقت صابونی باشد که تنشان بدان عادت دارد .

اما !

خانه یک خبر نگار و حوزه نقش افرینی او در هر جامعه ای بی شک یک نشریه است . مکانی که بیشتر نیروی کارش را خبرنگارانی تشکیل می دهند که از اولین داشته های یک جامعه مثل بیمه محرومند . این گونه مصیبت ها را نیز می گذاریم به پای هر که فیل خواهد جور هندوستان کشد .

با این حال هستند انسانهای بلند نظری که برای رسیدن به حقیقت و صد البته بازگویی آن در جامعه و تکمیل رسالت خبر نگاری که همانا نشر واقعیات است جور سفر به ناکجا اباد را برای صید آن طاووس به جام می خرند . اینجا با امای دیگری روبرو می شویم که به چه جرمی و به کدامین گناه خبرنگاران را بی خانمان می کنید ؟

روزنامه یا سایت یا هر مکانی که برای فعالیت یک سری انسان به اسم خبرنگار و روزنامه نگار و عکاس و سایر حرفه های مرتبط بنا شده ، حاصل تلاش و سرمایه گذاریهای مختلفی است که نباید با اشتباه یک یا چند نفر به راحتی تخریب گردد . گیرم من نویسنده از روی عمد یا سهوی خطایی کردم که باید پاسخگوی آن باشم . گیرم مرتکب جرم سیاسی یا اقدامی مشابه شده باشم ، انصاف است که خانه ام ، تعطیل شود ؟ رواست که آواره شوم ؟ سزاوار است از منزلی به ماوای دیگری هجرت کنم ؟ شایسته است نان دیگر همقطارانم آجر شود ؟ پسندیده است خانواده ام کاسه ی چه کنم چه کنم بدست بگیرد ؟

اینها را گفتم مفروض به اینکه زندانی نشده باشم و بازداشت نباشم و سوء تفهیمی نیز بوجود نیاورده باشم .

تمام موجودیت من محدود به نگاه مثبت یا منفی دادستان محترم است . پای بست و شاکله منزل من به نسیم کوچکترین سوء برداشتی ویران می شود .

اینجاست که اعتقاد پیدا می کنم سخت ترین شغل عالم که هم سخت و طاقت فرساست و هم عمری به اندازه عمر یک حباب می تواند داشته باشد ، خبر نگاری و جستجوی حقیقت است .

این ها را بیان کردیم تا از مسئولین محترم تقاضا کنیم فکری هم بحال خانه ی هر خبر نگاری کنند که به کوچکترین تخلف و جرم و گناه و اشتباه همکار صنفی خود بی خانمان نگردند .

منبع: خبرآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد